Anonym (Lessen) skrev 2012-05-24 13:15:05 följande:
Att man tappar intresset kan väl vara ett resultat av att man inte har tid.

Att det är så mycket annat som upptar hjärnan. Sen är det ju så att man måste älska sig själv för att kunna älska nån annan och det är frågan om min (fd??) tjej gör det.
Nej är mitt svar baserat på mig. Vill man skapar man tid och då tröttnar man inte. Om man inte prioriterar det så givetvis svalnar känslorna ÄN mer då - men de måste liksom svalna/vara för svaga från början för att inte tid ska spela in alls från början.
Jag låg som en rem över backen hela vintern, för att skapa tid som egentligen inte fanns, åt någon jag älskade. Jag skapade tiden, hela tiden. Månad ut och månad in. Helt enkelt för han var så prioriterad för mig, just eftersom jag hade så mycket känslor.
HAN skapade inte direkt nån tid - just för hans känslor när det kom till kritan inte var så starka.
Mina känslor svalnade inte ens en halv grad av stressen och tidspusslet och 'snuttar' tid här och där. Dels för han var så värd det, VI var så värd det, JAG var så värd det. Och tillslut skulle det bli bättre.
Däremot, det är mycket svårt älska ngn annan när man inte älskar sig själv ja - så där kan du ha rätt.