Anonym (em) skrev 2009-08-31 19:53:49 följande:
Vad intressant det där med kaffet!Han tycker själv att det är en sorg att inte känna lukt, framför allt att inte kunna känna doften av en kvinna som han själv säger.Jag kan inte säga att jag lider något särskilt av detta... jag tycker synd om honom eftersom han själv sörjer sitt doftsinne. Själv är jag bara väldigt glad att kunna känna doften av honom som luktar så gott.
ja det tycker jag med, kaffet alltså =)
hon höll för övrigt på att "bränna" ner huset en gång då något i ugnen brändes vid och hon stod i badrummet med stängd dörr och inte kände lukten eller såg röken. ganska läskigt på så sätt, att inte kunna lukta sig till fara.
kan tänka mig att det skulle kännas sorgligt att inte kunna lukta på sin partner...
min pojkvän har delvis inget luktsinne då han har problem med svälld näsa. läkaren skrev ut ett nässpray som ska verka avsvällande men hade motsatt effekt =(
verkar inte vara det lättaste att göra något åt ickebefintligt lukstinne, svällda slemhinnor mm...
en sak som jag hört, på tal om smak och lukt, är att du inte kan känna kanel smak om du håller för näsan...?