Anonym (dr) skrev 2010-04-05 19:52:28 följande:
Enligt det som jag lärt mig genom läkarutbildning och praktisk erfarenhet så är det troliga att du ditt humör är bättre för att man sänkte Levaxinet, din dos måste ju ha varit för hög med TSH 0,01. Men jag antar att du på något vis vet att det inte var det som gjorde susen, utan att det var T3. Om man gör stora kontrollerade studier om detta som visar det du beskriver kommer du även få läkarnas erkännande. Men självklart tycker jag det är bra att du känner dig bättre med din nya behandling. Kanske blir det framtidens standard? Vem skrev ut T3? Är din doktor mindre skeptisk än jag?
Min doktor är i sköldkörtelkretsar mkt erkännd och har bla publicerat studier i The Lancet...
För han var det helt ok att jag hade TSH på 0.01, hans erfarenhet är att det är många som mår som bäst vid det värdet.
Mitt Levaxin höjdes i sommras, jag hade då TSH 1,7 och mådde skit. Värsta PMS:en hela månaden. Att jag ens har familj kvar. Efter höjning mådde jag mkt bättre, men nu fick jag ytterligare en skjuts i mitt mående!
Det finns stuider på att patienter med kombinationsbehandling på Levaxin och Lio mår bättre i sin psykiska status än de med enbart Levaxin

Tror nån var gjord i Finlad. Jag vet inte hur stor den var, men det är ju en början!
Efter insättande av Lio har jag även börjat känna mig mindre svullen, också en effekt som Lio är känd för att ha. Däremot funderar jag på att få höja dosen lite till, den dos jag har nu med T3 tror jag inte riktigt motsvarar den dos T4 jag sänkte. Finns nån omräkning för det där.
Men om fler doktorer lyssnar på sina patienter och deras mående och inte är så förblindade av provsvar tror jag många många fler skulle få en höjd livskvalitet och sjukskrivningar skulle nog minskas ganska mkt.
Vad hade du för åsikter om struma? TSH på säg 2,3 och tydliga symtom på hypo?