Jag har dragits med vad jag förstår är sk uretrit i större delen av mitt vuxna liv. Det har mest artat sig som lättare katarrer hyfsat ofta och jag har sluppit behandla mig eller söka hjälp... ändå tills jag för några år sedan fick en smärtsam UVI med tillhörande blödning.
Hamnade i en liten vårdkarusell som pågick några månader. I slutändan hade jag fått besök hos en urolog som konstaterade att mitt urinrör nästan helt vuxit ihop av alla katarrer. Följden blir att jag aldrig kissar ut all urin och det blir bakterieansamlingar. Jag fick hjälp att vidga upp urinröret och efter det har mina besvär nästan helt upphört!

Har även börjat sitta bakvänt på toaletten eftersom man då 'tippar' urinblåsan framåt och då kan man lättare tömma ur allt kiss (detta var tips från läkaren som behandlade mitt akuta tillstånd).
Kan tillägga att urinrörsvidgningen var fruktansvärt smärtsam och tog två försök: Vid det första med lite lokalbedövande salva (hjälpte ej) och andra gången tog jag en citodon innan - då funkade det mycket bättre. Fick lite återkommande bekymmer under graviditeten, men det beror nog mest på att livmodern tryckte mot urinblåsan.