Då har jag varit där, det blev bara en vanlig undersökning, koloskopi. Dom tog inga biopsier den här gången. Cellprov tog dom dock igen. Hon tyckte det såg samma ut som förra gången, så det hade inte blivit värre.
Dock har jag även förutom på tappen, där man skär bort, även förändringar på sidan av tappen eller vad nu hon sa. Och då måste man tydligen bränna med laser där, då vill dom helst söva vad jag förstod det som, för det blir lite mer meckigt och det blir obehagligt för patienten (mig alltså).
Planen va nu att jag ska bli kallad ett tag efter förlossningen (kommer inte ihåg hur länge det skulle gå) men jag skulle bli kallad, födde jag tidigare skulle jag höra av mig så kunde jag få en tidigare tid.
Då ska dom göra en koloskopi, men den gången ta biopsier. Sen ska jag planeras in för operation, och det skulle tydligen ske i juli, mitt i sommaren, vi pratade lite om det att om man kunde skjuta på det lite i så fall, då jag har en 3 åring som vill bada hela tiden plus en bebis, men vi får se hur det blir då.. Viktigaste är ju egentligen att få bort skiten, men tänkte om det ändå varit oförändrat i ett år, så kanske inte nån månad hit eller dit spelar någon större roll.
Men så ser planen ut i all fall, hon nämnde också att cellprovet kunde visa cancer, fast hon trodde inte det sa hon? Trodde inte man kunde se på själva cellprovet om man hade cancer eller inte, trodde man va tvungen att ta biopsier då. Så nu får jag vänta på det svaret då, men jag försöker inte tänka på det eller oroa mig i onödan den här gången, förra cellprovet i september va ju bra tydligen.
Är väldigt nöjd med min läkare i alla fall, hon förklarar, till och med ritar hur det ser ut, väldigt varsam och talar om allt hon gör osv, väldigt bra.
Va på en kontroll på näl i trollhättan (sjukhus) i julas, och där blev jag nästan misshandlad i underlivet, körde bara in den där grejen som öppnar upp livmodern så dom kan se, gjorde så satans ont! Hade ont jätte länge efter det. Tror inte hon tog nått glid på eller någonting, bara körde upp jätte oförsiktig. Va inte alls kul :(