Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Känsliga rummet
  • Kroppsligt
  • Cellförändringar, Ska göra koloskopi på onsdag, hur går det till? Orolig..
Kroppsligt - Känsliga rummet
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Kroppsligt
Känsliga rummet
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Cellförändringar, Ska göra koloskopi på onsdag, hur går det till? Orolig..

Sön 12 jun 2011 23:47 Läst 8346 gånger Totalt 88 svar
    Sophiebysophie
    Visa endast

Dom hittade cellförändringar på mig då jag tog provet som alla kvinnor får göra. Har gjort ett tidigare för ca 3 årsedan, men det va bra, men nu visade detta tydligen på förändringar.

Ska träffa en gynekolog som tydligen ska göra koloskopi, har förstått att det är något form av instrument?

Någon som kan berätta hur undersökningen går till?
    Hur lång tid?
    Gör det ont? Gör det ont efteråt?
    Blöder man?
    Hur fort får man ha samlag efter undersökningen? (Vi planerar barn, och har ÄL en vecka efter undersökningen)

Tacksam för svar

(OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 2
    4. 3
    5. 4
    6. 5
    7. 6
    8. 7
    9. 8
    10. ›
    11. »
    1. How about cupcakes
      Visa endast
      Tors 10 nov 2011 19:51
      Anonym (e) skrev 2011-11-10 19:30:00 följande:
      Hej alla!

Idag när jag öppnade min post fick jag en total chock! Jag har ju varit på ett andra besök och gjort en kolposkopi, där såg de ingenting och sa att jag skulle få komma tillbaka om 6 månader.  Nu fick jag ett brev där det stod såhär:

Bästa Emelie!
      Som du säkert vet visade cellprovet tecken till starka cellförändringar fast det syntes inte något säkert vid undersökning här. Jag tycker att det är befogat att vi gör en så kallad konisering där man tar bort en liten bit av spetsen på livmodertappen med förhoppning om att bli av med cellförändringarna. Jag har anmält dig i vårt system för detta.

Jag fattar noll alltså! Han tog ju inte ens någon "biopsi" när jag var där för han sa att det inte fanns något sen nu detta! Vet någon varför? 
      Hej E..

Vad jag har förstått så efter-odlar de på alla prover de tar. De kan ha fått fram något där som inte syntes vid första kollen.
      Det är därför det tar sån tid när man väntar på provsvaret.

Det var på så vis de upptäckte mina kraftiga cellförändringar, och att jag hade två olika sorter.

Konisering är inte så farligt, även om du blir sövd så kan du gå hem samma dag. Och ring till dem om du är orolig, de är jättebra på att svara på såna frågor.

Kram på dig
    2. Anonym (e)
      Visa endast
      Fre 11 nov 2011 06:04
      How about cupcakes skrev 2011-11-10 19:51:13 följande:
      Anonym (e) skrev 2011-11-10 19:30:00 följande:
      Hej alla!

Idag när jag öppnade min post fick jag en total chock! Jag har ju varit på ett andra besök och gjort en kolposkopi, där såg de ingenting och sa att jag skulle få komma tillbaka om 6 månader.  Nu fick jag ett brev där det stod såhär:

Bästa Emelie!
      Som du säkert vet visade cellprovet tecken till starka cellförändringar fast det syntes inte något säkert vid undersökning här. Jag tycker att det är befogat att vi gör en så kallad konisering där man tar bort en liten bit av spetsen på livmodertappen med förhoppning om att bli av med cellförändringarna. Jag har anmält dig i vårt system för detta.

Jag fattar noll alltså! Han tog ju inte ens någon "biopsi" när jag var där för han sa att det inte fanns något sen nu detta! Vet någon varför? 
      Hej E..

Vad jag har förstått så efter-odlar de på alla prover de tar. De kan ha fått fram något där som inte syntes vid första kollen.

Det var på så vis de upptäckte mina kraftiga cellförändringar, och att jag hade två olika sorter.

Konisering är inte så farligt, även om du blir sövd så kan du gå hem samma dag. Och ring till dem om du är orolig, de är jättebra på att svara på såna frågor.

Kram på dig

Hej! Tack för svaret!
      Hur är det med dig? har du börja jobba igen?

En fråga, när de upptäckte att du hade den sorten som du hade, fanns det någon annan behandling än att ta bort livmodern? Jag har också två sorter, det vet jag redan. Skulle det visa vara något onormalt efter koniseringen så kommer jag vägra att de tar min livmoder! Jag är bara 23 och har redan en axtrem barnlängtan...

Hoppas Hoppas!
    3. How about cupcakes
      Visa endast
      Fre 11 nov 2011 07:01
      Anonym (e) skrev 2011-11-11 06:04:58 följande:
      How about cupcakes skrev 2011-11-10 19:51:13 följande:
      Hej E..

Kram på dig

Hej! Tack för svaret!

En fråga, när de upptäckte att du hade den sorten som du hade, fanns det någon annan behandling än att ta bort livmodern? Jag har också två sorter, det vet jag redan. Skulle det visa vara något onormalt efter koniseringen så kommer jag vägra att de tar min livmoder! Jag är bara 23 och har redan en axtrem barnlängtan...

Hoppas Hoppas!

God morgon....

Jag börjar bli bättre, absolut, men inte bra. Och hysteriskt trött, måste sova middag två gånger om dagen vilket jag aldrig har gjort innan. Tröttheten är visst vanlig efter de tagit bort ett organ, men hur länge kan man undra. Jag ska börja jobba i slutet på nästa vecka, känns väldigt avlägset.

Ang din fråga.. Grejen var att den ena satt uppe i livmodern, vilket de upptäckte när de skrapade mig. Annars hade de inte hittat den... Därför tog de bort den. Det beror nog på vart de sitter. Men eftersom de redan hittat dina i cellprovet så kan de nog få bort det med konisering. Oroa dig inte. Det går bra det här.

Ha en bra dag 
    4. Anonym (e)
      Visa endast
      Fre 11 nov 2011 15:15
      How about cupcakes skrev 2011-11-11 07:01:00 följande:
      Anonym (e) skrev 2011-11-11 06:04:58 följande:

Hej! Tack för svaret!

Hoppas Hoppas!

God morgon....

Jag börjar bli bättre, absolut, men inte bra. Och hysteriskt trött, måste sova middag två gånger om dagen vilket jag aldrig har gjort innan. Tröttheten är visst vanlig efter de tagit bort ett organ, men hur länge kan man undra. Jag ska börja jobba i slutet på nästa vecka, känns väldigt avlägset.

Ang din fråga.. Grejen var att den ena satt uppe i livmodern, vilket de upptäckte när de skrapade mig. Annars hade de inte hittat den... Därför tog de bort den. Det beror nog på vart de sitter. Men eftersom de redan hittat dina i cellprovet så kan de nog få bort det med konisering. Oroa dig inte. Det går bra det här.

Ha en bra dag 

Hej! 

Oj, vad tråkigt med tröttheten! Men alltså du måste ju få bli sjuksriven längre om du vill det! Om du känner att du inte klarar det så ska du ju inte behöva gå tillbaka till jobb heller! Har du pratat med din läkare om det?

Åh, tack! Du lugnar verkligen mig!!!

Detsamma! 
    5. Anonym (e)
      Visa endast
      Sön 13 nov 2011 13:40
      En fråga som jag funderat på.... Upptäcker de att det är cancer efter kolposkopin eller efter koniseringen? 

Jag e så sjukt nervös över att det är cancer! Går och tänker hela tiden på vem jag ska berätta det först för och sånt! :( 
    6. Anonym (e)
      Visa endast
      Ons 7 dec 2011 19:48
      hej alla!

Nu har jag gjort en konisering... D gick bra såklart :D

Men alltså nu undrar jag hur lång tid det tog för er som de visade att det va cancer. Alltså hur lång tid efter er konisering fick ni cancer beskedet?

7. epikuren
      Visa endast
      Fre 16 dec 2011 16:55
      Hej!

Nu har jag läst alla inlägg och det är skönt att se att fler går igenom samma som jag just nu. Jag gjorde ett cellprov den 8/9 och fick besked att  det visade på förändringar som behöver följas upp. Jag skulle ha fått en tid  till en gynekolog inom 3 månader men då landstinget ligger efter kommer jag få min kallelse i slutet av  december istället.
         Det stod inget om vilken grad jag hade och jag är egentligen inte orolig men vill självklart ha det överstökat så fort som möjligt!

Men som sagt, skönt att ha läst lite i tråden så jag vet vad jag har att vänta mig.

Ha det bra allihopp!
    8. Sophiebysophie
      Visa endast
      Lör 17 dec 2011 14:19
      Jag ska på återkontroll och göra en ny koloskopi, fick kallelese mitt mellan jul o nyår och jag är i sälen då, så jag fick ringa o boka om, men då hade inte läkarna lagt schema för 1 o 2a veckan i januari än,, o jag måste tydligen göra denna undersökningen innan jag är i vecka 30. Jag är i vecka 26 nu.
      Så hoppas jag hinner få en tid nu!
    9. Anonym (Jappan)
      Visa endast
      Lör 17 dec 2011 16:01
      Även jag har problem med cellförändringar och har gått på utredningar under ganska lång tid, sedan september 2009, alltså snart 2,5 år. Jag har aldrig fått något riktigt besked om vilken grad eller så. Ett tag  såg det bättre ut, men det senaste cellprovet visade återigen på föränringar, så jag ska till läkaren i januari igen.

Har gjort en kolposkopi och det var ingen höjdare för mig. Blev liggandes i sängen i 3 dagar och blödde i c 2veckor efteråt och var rätt hängig. Får väl se vad dom tänker göra den här gången.

Verkar vara så olika på hur landstingen gör. Vissa får göra en konisering ganska omgående för säkerhets skull om inte cellförändringarna läker ut. I mitt fall har detta än så länge inte varit aktuellt. Förstår inte riktigt vad dom väntar på.. Börjar bli långdraget det här och jag skulle ju hellre få ett ordentligt besked istället för att bara gå och vänta...
    10. epikuren
      Visa endast
      Sön 18 dec 2011 15:02
      Anonym (Jappan) skrev 2011-12-17 16:01:09 följande:
      Även jag har problem med cellförändringar och har gått på utredningar under ganska lång tid, sedan september 2009, alltså snart 2,5 år. Jag har aldrig fått något riktigt besked om vilken grad eller så. Ett tag  såg det bättre ut, men det senaste cellprovet visade återigen på föränringar, så jag ska till läkaren i januari igen.

Har gjort en kolposkopi och det var ingen höjdare för mig. Blev liggandes i sängen i 3 dagar och blödde i c 2veckor efteråt och var rätt hängig. Får väl se vad dom tänker göra den här gången.

Verkar vara så olika på hur landstingen gör. Vissa får göra en konisering ganska omgående för säkerhets skull om inte cellförändringarna läker ut. I mitt fall har detta än så länge inte varit aktuellt. Förstår inte riktigt vad dom väntar på.. Börjar bli långdraget det här och jag skulle ju hellre få ett ordentligt besked istället för att bara gå och vänta...
      Oj, 2,5 år hoppas jag att jag slipper vänta! VIlket landsting tillhör du? Jag hör till Östergötland.
    11. Anonym (Jappan)
      Visa endast
      Mån 19 dec 2011 20:36
      epikuren skrev 2011-12-18 15:02:14 följande:
      Anonym (Jappan) skrev 2011-12-17 16:01:09 följande:

Oj, 2,5 år hoppas jag att jag slipper vänta! VIlket landsting tillhör du? Jag hör till Östergötland.

Jag tillhör Västernorrland.

Men det är ju inte så att jag fått vänta i 2,5 år på att det ska hända något alls, utan jag har ju gjort massor med cellprover och kolposkopi, det är ju bara det att det blivit utdraget  och att det nu börjat om i och med att jag återigen har cellförändringar. Jag har blivit kallad till provtagningar och läkare med jämna mellanrum, så där har landstinget skött sig! Bara det att vissa Landsting verkar snabbare med konisering än andra, vissa verkar göra för säkerhets skull, vilket jag tycker låter toppen!

Skulle gärna slippa det här nu, så jag hoppas dom kommer fram till något i januari!
    12. Sophiebysophie
      Visa endast
      Tis 24 jan 09:45
      Hur har det gått för er?
      Jag ska på återkontroll på sjukhuset nu på torsdag..
    13. Tina lind
      Visa endast
      Tis 24 jan 10:00
      Jag måste bara få dela med mig av min cellförändrings historia.

De upptäckte att jag hade en cellförändring när jag var gravid. Fick lämna ett biopsi prov och svaret visade att jag hade en grad 2 på gränsen till 3. Då jag var gravid så skulle jag få vänta med att göra en kolonisering (under sövning valde jag) till tre månader efter förlossningen.

Tre månader efter förlossningen fick jag äntligen en operationstid, fick tjata till mig den då de helst ville göra den under lokalbedövning. Operationen gick inte som förväntat och tog en timme, skulle normalt ta högst en kvart. Jag förlorade massor med blod (har tydligen ytliga blodkärl och läkaren som opererade sade att det var tur att jag stod på mig och ville bli sövd för annars hade tiden börjat rinna ut och de variot tvugna att söva mig akut för att stoppa blödningen).

Jag fick ligga på sjukhuset i några timmar då jag förlorade så mycket blod. Jag kräktes och kräktes i sju timmar efter operationen. Och på natten fick jag sådana smärtor att jag låg och skrek och grät (jag har en hög smärttröskel) tillslut kom nattsköterskan in och sa att hon skulle kalla på en läkare. Läkaren sade att det ibland kunde bli så här efter en kolonisering men att det inte var jättevanligt. Fick lov om att få morfin men tackade nej då jag precis slutat kräkas (kräktes av morfinet). Led igenom en hel natt och sedan på morgonen kände jag mig någorlunda. Fick prata med läkaren som opererade och hon förklarade hur operationen gått och hur hon hade lyckats stoppa blödningen.

Väl hemma tog det typ tre dagar innan jag var som vanligt igen. Rätt så jobbigt när man hade en tre månaders son och ensamstående. Men mina föräldrar hjälpte mig mycket.

Läkaren ringde när de hade fått provsvaren på biten de tagit bort. Det visade att det inte var någon cellförändring, allt var normalt. Enligt läkaren var det helt normalt att cellförändringar (även grava) läkte ut av sig självt. Tycker bara det är lite konstigt att om det nu är så vanligt att de läker ut av sig självt, att man inte gjorde en till koll innan man opererade.

När min son var sex månader kom min mens igång. Men den kom inte ut, jag fick åka in akut då jag fick sådana hemska smärtor (som förlossningsvärkar). Väl där efter vul såg de massor med blod i livmodern och läkaren försökte sticka hål med en supertunn nål men det gick inte. Min livmoderhals hade växt ihop, antagligen för att de sydde för "bra". Blev akutopererad. Fick vagifem att ta i några veckor.

Min mens hoppade sedan en månad (ammade fortfarande) och när den kom igen så hände samma sak. Blev opererad och fick förmaningen om att "det är viktigt att din mens kommer igång". Precis som om jag tjyvhöll på min mens....

Tredje gången kom mensen som den skulle och sedan blev jag med barn.

Men usch vilken hemsk och onödig resa detta var :( Om ni liksom jag får vänta i flera månader innan koloniseringen så be om att få ett till cellprov eller biopsiprov innan ni blir opererade. Allt var ju i onödan för mig.
    14. Sophiebysophie
      Visa endast
      Tis 24 jan 13:14
      Tina lind skrev 2012-01-24 10:00:47 följande:
      Jag måste bara få dela med mig av min cellförändrings historia.

De upptäckte att jag hade en cellförändring när jag var gravid. Fick lämna ett biopsi prov och svaret visade att jag hade en grad 2 på gränsen till 3. Då jag var gravid så skulle jag få vänta med att göra en kolonisering (under sövning valde jag) till tre månader efter förlossningen.

Tre månader efter förlossningen fick jag äntligen en operationstid, fick tjata till mig den då de helst ville göra den under lokalbedövning. Operationen gick inte som förväntat och tog en timme, skulle normalt ta högst en kvart. Jag förlorade massor med blod (har tydligen ytliga blodkärl och läkaren som opererade sade att det var tur att jag stod på mig och ville bli sövd för annars hade tiden börjat rinna ut och de variot tvugna att söva mig akut för att stoppa blödningen).

Jag fick ligga på sjukhuset i några timmar då jag förlorade så mycket blod. Jag kräktes och kräktes i sju timmar efter operationen. Och på natten fick jag sådana smärtor att jag låg och skrek och grät (jag har en hög smärttröskel) tillslut kom nattsköterskan in och sa att hon skulle kalla på en läkare. Läkaren sade att det ibland kunde bli så här efter en kolonisering men att det inte var jättevanligt. Fick lov om att få morfin men tackade nej då jag precis slutat kräkas (kräktes av morfinet). Led igenom en hel natt och sedan på morgonen kände jag mig någorlunda. Fick prata med läkaren som opererade och hon förklarade hur operationen gått och hur hon hade lyckats stoppa blödningen.

Väl hemma tog det typ tre dagar innan jag var som vanligt igen. Rätt så jobbigt när man hade en tre månaders son och ensamstående. Men mina föräldrar hjälpte mig mycket.

Läkaren ringde när de hade fått provsvaren på biten de tagit bort. Det visade att det inte var någon cellförändring, allt var normalt. Enligt läkaren var det helt normalt att cellförändringar (även grava) läkte ut av sig självt. Tycker bara det är lite konstigt att om det nu är så vanligt att de läker ut av sig självt, att man inte gjorde en till koll innan man opererade.

När min son var sex månader kom min mens igång. Men den kom inte ut, jag fick åka in akut då jag fick sådana hemska smärtor (som förlossningsvärkar). Väl där efter vul såg de massor med blod i livmodern och läkaren försökte sticka hål med en supertunn nål men det gick inte. Min livmoderhals hade växt ihop, antagligen för att de sydde för "bra". Blev akutopererad. Fick vagifem att ta i några veckor.

Min mens hoppade sedan en månad (ammade fortfarande) och när den kom igen så hände samma sak. Blev opererad och fick förmaningen om att "det är viktigt att din mens kommer igång". Precis som om jag tjyvhöll på min mens....

Tredje gången kom mensen som den skulle och sedan blev jag med barn.

Men usch vilken hemsk och onödig resa detta var :( Om ni liksom jag får vänta i flera månader innan koloniseringen så be om att få ett till cellprov eller biopsiprov innan ni blir opererade. Allt var ju i onödan för mig.

Ush låter ju fruktansvärt att vara med om det som du varit med om.
      Men jag har ju gjort 2 st koloskopier och det har inte läkt ut av sig själv, snarare blivit mer, får se vad läkaren säger på torsdag. Hoppas dom är samma som i september när jag va där sist, så det inte blivit värre i alla fall.
    15. Anonym (Jappan)
      Visa endast
      Tis 24 jan 16:16
      Var på sjukhuset för två veckor sedan för ytterligare en kolposkopi, nytt cellprov och diverse undersökningar. Hade två läkare som pratade som Piff och Puff med varandra hela tiden och turades om att titta och undersöka. Blödde som en gris efter biopsiproverna. Hoppas verkligen att dom kommer fram till något snart!!!
    16. Sophiebysophie
      Visa endast
      Fre 27 jan 13:50
      Då har jag varit där, det blev bara en vanlig undersökning, koloskopi. Dom tog inga biopsier den här gången. Cellprov tog dom dock igen. Hon tyckte det såg samma ut som förra gången, så det hade inte blivit värre.
      Dock har jag även förutom på tappen, där man skär bort, även förändringar på sidan av tappen eller vad nu hon sa. Och då måste man tydligen bränna med laser där, då vill dom helst söva vad jag förstod det som, för det blir lite mer meckigt och det blir obehagligt för patienten (mig alltså).
      Planen va nu att jag ska bli kallad ett tag efter förlossningen (kommer inte ihåg hur länge det skulle gå) men jag skulle bli kallad, födde jag tidigare skulle jag höra av mig så kunde jag få en tidigare tid.
      Då ska dom göra en koloskopi, men den gången ta biopsier. Sen ska jag planeras in för operation, och det skulle tydligen ske i juli, mitt i sommaren, vi pratade lite om det att om man kunde skjuta på det lite i så fall, då jag har en 3 åring som vill bada hela tiden plus en bebis, men vi får se hur det blir då.. Viktigaste är ju egentligen att få bort skiten, men tänkte om det ändå varit oförändrat i ett år, så kanske inte nån månad hit eller dit spelar någon större roll.

Men så ser planen ut i all fall, hon nämnde också att cellprovet kunde visa cancer, fast hon trodde inte det sa hon? Trodde inte man kunde se på själva cellprovet om man hade cancer eller inte, trodde man va tvungen att ta biopsier då. Så nu får jag vänta på det svaret då, men jag försöker inte tänka på det eller oroa mig i onödan den här gången, förra cellprovet i september va ju bra tydligen.

Är väldigt nöjd med min läkare i alla fall, hon förklarar, till och med ritar hur det ser ut, väldigt varsam och talar om allt hon gör osv, väldigt bra.
      Va på en kontroll på näl i trollhättan (sjukhus) i julas, och där blev jag nästan misshandlad i underlivet, körde bara in den där grejen som öppnar upp livmodern så dom kan se, gjorde så satans ont! Hade ont jätte länge efter det. Tror inte hon tog nått glid på eller någonting, bara körde upp jätte oförsiktig. Va inte alls kul :(
    17. lindhab
      Visa endast
      Tors 2 feb 11:33
      Hoppas på lite hjälp !!!!!!!!!!!

Har vart och gjort en cellprov som visade sig "stark cellförändring" .
      Ska nu på tisd den 7:e feb tillbaks till dr för nytt svar då han tog nya prover på mig .
      Han pratade om frysbehandling, men beror helt på hur kratigt mina cellförändringar sitter.

Min stora skräck är att i samma veva skulle vi göra en IVF då jag har PCO och kan inte bli gravid på egenhand.
      Detta har fått skjutas upp då dr avråde mig att bli gravid, innan jag har fått behandling för mina cellförändringar.

Är det någon med erfarenhet av detta?

Finns risken att jag måste OP bort så mycket så jag inte kan få ett barn?
      Hur länge måste man vänta på att få ha sex igen efter en op?
      Och kan man jobba dagen efter tror ni?

Jag är livrädd att detta ska påverka min längtan efter barn  
    18. Anonym (cerklage)
      Visa endast
      Tors 2 feb 14:31
      Vänta tills cellförändringarna är borta låter vettigt. Även om de tar bort en del av tappen, så kan du bära ett barn, genom att man sätter på ett s k cerklage, som sluter tätt istället för tappen, så att säga.

Sex igen efter op: man ska nog vänta ett par veckor i alla fall. Och jag skulle inte ha velat jobba dagen efter min konisering (men det var en lördag som tur var).
    1. «
    2. ‹
    3. 2
    4. 3
    5. 4
    6. 5
    7. 6
    8. 7
    9. 8
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?
Bli medlem »

Innehåll

Vi rekommenderar

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Testfakta Bästa och sämsta blöjorna.

Hon får platt mage Följ GrönaDruvans mag-kamp

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Magnus är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Rädd att föda? Fråga specialist på Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Vinn lyxdag

Vinn lyxdag med två väninnor och låt Åhléns Personal Shopper lösa era problem med sommarens look.Få outfits för totalt 10 000 KR.

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
      • Senaste inläggen
      • Abort
      • Adoption
      • Allmän debatt
      • Barnlängtan
      • Ekonomi
      • Familjehem
      • Familjejuridik-Vårdnadstvist
      • Familjerätt
      • Förlorat barn
      • Förlossningsrädsla
      • Föräldraskap
      • Graviditet
      • Kroppsligt
      • Missbruk
      • Missfall
      • Misshandel/Våld
      • Myndighetskontakt
      • Psykisk ohälsa
      • Relationsproblem
      • Skilsmässa/Separation
      • Sorg
      • Styvförälder
      • Svårt att få barn
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Jag tycker min kompis har trist attityd ang mitt bröllop
    • Jävla muppfan!!
    • Orimlig begäran eller är jag en surkärring?
    • 15 år - Får inte ha en pojkvän för mina föräldrar
    • Förgriper sig min bror på sin dotter?
    • Inte bjuden på möhippa, besviken och ledsen
    • Att göra någon arvlös
  • Mest lästa bloggarna
    • Mina diktkort
    • Anna's blogg
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Från cup till dl
    • Husmorstips
  • Mest sedda klippen
    • Time flies 1 1 Wiwa

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm