Oj, detta kan jag ju inte låta bli att svara på..
Jag har EDS, min yngsta son utreds för smärtproblematik och min man har sarkoidos!
Jag har inte en jättesvår EDS men min man var väldigt sjuk och hade sarkoidos i hjärna, hjärta och flera andra organ. Han är nu fri från de men måste gå och lämna prover varannan månad för att upptäcka ett återfall så tidigt så möjligt.
Min EDS yttrar sig precis som du säger i trötthet och smärta. Nu vet du att jag vet vad jag pratar om

Jag vet precis hur jobbigt det är och hur otillräcklig man kan känna sig!
Men jag undrar hur socialförvaltningen kom in i bilden? Varför skulle dom inte tro på en diagnos? Eller barnen har bara symtom och ingen diagnos?
Jag vet att EDS är ovanligt men så "konstigt" är de inte.
Sen vet jag oxå att man faktiskt lätt kan bli överbeskyddande vad gäller barn som är sjuka. Det gör så förbaskat ont i mammahjärtat att de små ska gå runt med ständig smärta att man vill skydda dom från allt annat. Inget konstigt med de, de är en ren instinkt.
Försök iallafall att själv reda ut begreppen. Vad behöver ni praktiskt hjälp med? Skulle ni behöva prata med någon, enskilt eller som familj? Våga ta emot hjälp och SAMARBETA! Om inte för din egen skull så för dina barn.
Om du vill prata mer får du gärna pma mig!
*styrkekram*