...forts. Ber om ursäkt för stavningen, skriver på mobilen. Jag tänker ALDRIG mer i mitt liv tacka ja till ngn studie. Det är nämligen så att i samband med mammografin, en helt vanlig hälsoundersökning, tackade jag ja till en studie och blev undersökt med tomosyntes....en maskin som ska vara jäkla bra på att hitta små tumörer. Personal på mammografin berättade att studien var mkt lovande då man har hittat så många fler små tumörer. I samma veva skrevs det i Sydsvenskan om studien, hur bra den var mm. Pvems bekostnad??? En hel familj, inklusive barn har fått lida i 5 veckor. Det går inte att beskriva. Undrar ni om jag är glad? Ja det är jag...men framför allt är jag inte längre rädd för att få bröstcancer. I samband med cancerbeskedeg,gick jag med i föreningar, tagit kontakt med andra kvinnor som har drabbats av bröstcancer. Lider med dem. Kvinnor i alla åldrar, småbarnsmammor som undrar om de får vara med och se barnen växa upp...För vad betyder 5 år när man kramar en 2-åring? Om jag skulle vilja ta livet av mig? Nej aldrig, inte ens om jag hade cancer. Ni där ute...ha det bra och skänk några slantar till cancerfonden för att det är sant, var tredje insjuknar men alla berörs...Ha det bra!