X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Det är en jobbig sits. Men låter nästan som du bestämt dig, för du skriver att du inte kan göra abort. Tror du verkligen pappan lämnar dig? Ni hade inte tänkt skaffa fler barn i framtiden?
Jo, vi hade tänkt skaffa en trea men dock inte nu. Har ju ätit cerazette så hade jag fått välja hade jag inte heller skaffat ett till nu. Men nu blev det iallafall och jag har som alltid varit emot abort om det nu absolut inte är fara för någons liv eller man blivit våldtagen.
Ja man kan i princip säga att jag har bestämt mig för jag mår illa bara vid tanke på att ta livet av fostret..
Men samtidigt så är det ju så jobbigt med pappan... han är väl mest rädd för att vi inte ska orka..:(
Med en liten så nära så kommer det att bli fint med tiden. Ni kommer att få två kottar som är väldigt nära varandra, som hjälper och stöttar varandra. Mycket bättre än att ha ungar med 5 år mellan, som inte alls bryr sig om varann.
Men naturligtvis måste man orka, och varje barn kräver mer. Det måste man hitta i sig själv, om man kommer att bli knäckt av den extra ungen.
Jag har själv en oplanerad. Vi behöll barnet, och det blev en underbar unge, som visade sig riktigt lätt att ha att göra med. Så i just vårt fall gick det bra.