Jag har också en syster, som jag önskade jag hade mer gemensamt med.
Allt jag säger misstolkas till att jag säger något negativt om allt mellan himmel och jord, det har gjort att jag mer och mer slutat prata på våra släkt tillställningar (annars pratar jag gärna) så de får någon annan att hacka på.
Sedan märker jag att min syster verkar ha två sidor, den sociala, hjälpsamma och glada som gärna busar och slår klackarna i taket när hon är med vänner. Medan när hon umgås med släkten så sitter hon bara där och ska vara korrekt, lite lagom sval och le ibland, kanske berättar någon liten privat grej ibland...
Men jag tycker det är fruktansvärt jobbigt att titta på och framför allt bli hackad på så jag håller för fullt på med att tänka ut en lögn så jag kan komma så sent som möjligt till "julsammanstrålningen" just för att inte vara där så pass få timmar så att någon (hon eller mamma) hinner hitta allt för mycket att hacka på mig om.
Kanske jag ska tillägga att jag har jobb (började jobba som 16 åring) , har aldrig lånat pengar, umgås inte i konstiga vänkretser, har aldrig varit olaglig mer än p-bot, dricker vin ibland, har vänner, och är inte ful, m.m.)