Vet ej vart jag ska börja i denna soppa, att sambon och jag är från helt två olika planeter, är ganska uppenbart.
Jag är kvinnan som är hemmafrun, med ansvar över barnen och hemmet. Han är mannen, som går och kommer här som det passar honom. dessutom har han hobbys. Jag beklagar att det inte är hans barn han vill lägga sin fritid på. Visst egen tid, till viss gräns, är en sak, men att inkränkta på familjens tid genom att göra varje helg till sin helg, är helt sjukt.
Han har gjort upp ett schema som avser tider till hobbyn. Jag följer schemat, men ändå som exp denna helg, som enligt detta skit-schema skulle vara fritt, tänkte jag passa på att ha lite egen tid själv på några timmar. Nej, det gick inte, för nu har han lagt in x-tra tid, vilket jag fick veta alldeles nyss. Detta innebär, att jag får rucka på det jag har bestämt på söndag, för han kunde inte göra det.
Han har haft flera helger i rad, det borde vara min tur nu. Jag har haft dispyter hela veckan pga detta. Men det leder ingenstans, han lovar med bättring, men det verkar bli likadant. Hans arrgument, som han menar att han skulle ha mer rätt till sovmornar, egen tid och allt som hör till livet utan barn är att jag har egen tid i veckorna. Då jag styr upp sjukdomar, tvätt, städ, tandläkarbesök osv osv osv osv osv
Ska jag falla till föga, nu igen eller vad skjutton ska jag ta mig till?
Jag känner mig grundlurad och snuvad på familjetid/liv