X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Nå, det är normalt att känna sig lite bitter när man blir dumpad. Du är ju sårad. Det kommer nog gå över ju längre tiden går och du kan se det från flera perspektiv. Men ge dig själv en klapp på axeln för att du vågade satsa, älska och bli sårad. Du kommer iallafall inte ångra att du inte gjorde det efteråt. Och en dag när du är redo för det så kommer du alldeles säkert att träffa mannen med stort M. Då har du en massa bra erfarenhet att ta med dig till din relation.
Jag tror inte på "den rätta" eller "mannen med stort M", jag tror på att det finns många som man helt enkelt kan älska och att dessa varierar med tiden. Låter mer pessimistiskt än det är kanske.
Just för sekunden är det rätt ok, jag har sprungit nyss och gjort saker idag. Jag har inte gråtit vidare mycket idag (alls?) men förstår inte... Tja jag försöker förstå. Det kommer nog med tiden.
Som du säger ångrar jag nog inte det senare, men just nu mår jag inge bra av hur det är. Vissa saker ångrar jag att jag gjorde. Som att jag faktiskt litade på hans kärlek till slut. I början var jag rädd, jag trodde inte. sedan trodde jag. Jag tillät mig tro trotts att jag aldrig borde. Handlar inte om att inte tro på någon men att inte ha trott på honom. Hellre lite naiv egentligen, men just nu ångrar jag. Inte konstruktivt egentligen, jag kan inte ändra det som varit. Nu försöker jag förhålla mig till det som är. Det känns bara som ett hål i mit tliv och jag håller på att skotta igen det just nu.