Jag höll på att trilla omkull i lördags under Melodifestivalen. När en massa gamla artister gjorde historiska framträdanden dök ju L Engberg upp, då säger min sambo: "Hon är för j*a käck den där!". Då svarade jag: "Hon är säkert en j*a räpa hemma!". Gud, så sur han blev...
Min sambo har en tendens att tro att glada, käcka och "härliga" personer ALLTID är såna - dvs att de aldrig blir arga, sura, trötta etc. Jag trodde nånstans att han skämtade men igår tyckte han på fullt allvar att jag kunde vara mer som L Engberg - lite mer lättsam och käck!!
Alltså, jag avskyr L Engberg. Tycker att hon är SÅ falsk och ytlig, och fattar att mycket är en "roll" men min sambo tycker att hon är 100%. Nu fattar jag att han menar allvar!! Jeeesus! Han tycker att det är ett problem...
Vad gör man??!!
Det är väl en sak om ens man säger: "Du är så sur, kan du inte försöka vara lite mer lättsam!" än: "Jag vill att du ska vara som NN - hon är perfekt!". En NN som är på TV, som man fattar spelar en typ av människa. Jag tror inte L Engberg är på topp jämt, hon kanske oftast är glad men vad f*n - alla blir väl sura och griniga ibland!!
Jag ska tillägga att min sambo själv inte alltid är världens käckaste... Jag får känslan av att han vill ha nån som gör livet till en fest för "honom".
Kan man leva upp till det??!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 10:23
En liten uppdatering: jag misstänker ju att min man har Aspergers - och har han inte det så är jag skapligt orolig vid det här laget...
Han vill att JAG ska förändra mig, därav kommentaren om LE (personligen tycker jag ingenting om henne egentligen men vi bråkade väldigt hetsigt runt den tiden han sa det). Dvs, han vill sitta med neddragna persienner, skitigt och rörigt - och spela tv-spel. Sen ska JAG komma hem och dra upp persiennerna, städa och "lyfta honom" och vara som LE = käck (vi bor i göteborg...), glad, hora/madonna i ett m.m.
Så, ja det finns mer än bara ett tramsigt uttalande om LE.
Han menar bokstavligen att jag ska vara någon annan. Men det tänker jag inte vara.