Det är så jäkla pinsamt och jobbigt att söka hjälp. Det krävs så mycket för mig att göra det. Och när jag tar tjuren vid hornen så blir det aldrig som jag tänkt. Verkar ju inte som att det går att få tag på någon inom psykvården som kan lyssna. Ringde och pratade med samma ställe jag var på förut, hon som svarade tyckte att jag skulle prata med den jag var hos sist, så hon kopplade mig... Men det var telefonsvarare, hon skulle återkomma mitten på nästa vecka. Kände att det inte fungerar, så jag tog mod till mig igen och ringde det vanliga nummret igen, i hop om att få prata med någon annan. Hon som svarade försökte hänvisa mig till samma person igen, och jag gav upp. Ville ju få höra något, kanske boka någon till eller nått!
Varför är det ingen som lyssnar, jag orkar inte med det här. Jag kan inte ta hand om mig själv eller min familj. Jag har inte tålamod och blir hårdhänt med min äldsta, sitter i soffan och gråter när han ser på (hur hälsosamt är det för han att se). Helammar min yngsta... men jag äter inget ordentligt, dricker bara kaffe och trånar efter att få röka (har inte rökt under hela graviditeten)! Jag vet att det är fel, jag vet att jag är destruktiv och jag är redo att erkänna det för vården, men jag får ju inte någon chans att göra det.
Vill bara försvinna så kan någon annan ta över efter mig!!
Det är så dumt att röka när man ammar, och det är dumt att börja när man inte rökt på hur länge som helst. Men ni som hört min berättelse, vad tror ni? Spelar det så stor roll om jag röker eller inte. Jag kan hantera situationer mycket bättre när jag får koppla av med att röka. Visst vill jag inte vara en mamma som röker, men kanske de kan hjälpa mig på kortare sikt.