Jag har en otrolig förmåga att lätt oroa mig.
Om jag t ex ringer hem till min sambo när han "borde" vara hemma så blir jag direkt orolig att något hänt. Inte att han gör nåt han "inte borde" alltså, inte svartsjuka, utan jag är rädd att det börjat brinna och han brunnit inne, han har gått i väg någonstans och någon slagit ner honom osv.
Som nu t ex så jobbar jag natt. Har ringt honom (vilket jag brukar göra ca 2 timmar in på mitt jobbskift) men han svarade inte - blev inte alls orolig jag menar han kan ju vart på dass eller vad som helst.
Ringde med ca 30 min mellanrum i 2 timmar men inget svar

messade och skrev att jag var orolig så att han gärna fick ringa upp mig när han såg meddelandet, men inget svar!! Första gången jag ringde var vid 21.30 och nu är ju klockan 03:30!
Han kanske ligger och sover och inte hört telefonen (men han lägger sig nästan ALDRIG innan midnatt!)?
Det som gör mig orolig är att vi har barn hemma! Tänk om det hänt sambon nåt???? Jag kan ju inte komma hem förrän i morgon bitti!!
Är det bara jag som är såhär fånig???
Brukar be sambon att ringa om han blir sen eller nåt sånt, men i detta fall är han ju "bara hemma" och man kan ju inte begära att han ska ringa och "stämma av" då...men just när han inte svarar fast han "borde" då gör det mig galet orolig!