Skulle ni tycka att det var ok att er man gick ut på krogen, med en singeltjej som han lärt känna efter att ni blev ett par?
Min man verkar tycka att det är helt ok. De är ju "kollegor". Är jag dum som inte tycker att detta är ok? Jag anser att om man är gift, så umgås man inte ensam med någon av det motsatta könet, om man inte varit vänner sedan barnsben.
Till saken hör också att han en gång tidigare följt med henne hem på ett "glas vin" efter krogen kl 2 på natten, fast han visste att jag låg hemma och väntade. Han hade lovat att komma hem runt 1. När klockan blev för mycket, blev jag orolig och ringde. Jag blev jätte ledsen, när han berättade var han var och sa att så här beter man sig inte som gift man och familjefar! Han kom hem mycket sur.
Igår skulle han gå ut med några vänner, inkl henne, vilket är helt ok när de är flera. Alla ställde in, utom hon, så han stannade också hemma för han vet vad jag tycker om att han ska umgås med henne ensam. Nu anklagar han mig för att ha förstört hans kväll. Det är väl inte mitt fel att alla andra ställde in!! Han tjurade hela kvällen igår och började dagen med att skälla ut mig, när jag bad honom ta hand om vår son, då jag skulle gå till jobbet...
Vad ska jag göra? Tycker ni jag överreagerar? Är jag en så hemsk fru som inte vill att min man att umgås med singel-kvinnor, ensam?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-20 08:01
Tack för alla kommentarer! Vilken debatt! Ni har gett mig en del att tänka på, både vad gäller min man och mig själv. Ett äktenskap bygger på ömsesidig respekt och det är något vi måste jobba på helt enkelt.
Och jag kan tillägga att det här med att han lovat komma hem en viss tid, som han satt själv, brutits fler gånger än jag kan räkna på fingrar och tår tillsammans. Någon gång rinner bägaren över och man får nog. Så är det nu. Detta handlar alltså både om den kvinnliga vännen OCH andra löften, som tex tid.
Jag lämnar tråden nu, men fortsätt gärna diskutera. Kram och tack