Lite nattliga funderingar, det är ju så, det är oftast på kvällen då man lägger sig och borde sova som man börjar fundera. Jag funderar på mig och min vän. Vi har båda dejtat andra och haft kortare förhållanden, men inget funkar för någon av oss verkar det som. Vi släpper liksom aldrig taget om varandra, släpper aldrig kontakten med varandra, och då kan ju såklart ett förhållande med någon annan aldrig funka. Vi har kontakt dagligen oavsett var vi är.
Har funderat på varför jag inte tar steget och berättar för honom. En sak är ju att jag är otroligt rädd att mista honom som vän. Sen en till grej som slog mig ikväll, ett nej från honom skulle verkligen skära djupt in i hjärtat. Oj, vad ont det skulle göra. Men att han ser på mig mer än en vän, det vet jag helt säkert. Frågan är ju bara på vilket sätt han ser på mig, och hur mycket han vill.. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Vad som är bäst att göra. Om jag ska släppa taget helt kan vi inte umgås som vänner heller. Jag älskar honom så otroligt mycket som vän, men jag känner ju så mycket mer för honom. Men att dela min vardag med honom är ju en dröm. Har aldrig träffat någon som förstår mig så bra som han gör. Har aldrig träffat någon jag kan skratta så mycket med, att vi dessutom verkar ha liknande intressen och drömmar i livet är ju såklart ett stort plus också.. Varje gång jag ser honom i ögonen känns det som om allting runt omkring försvinner. Det finns bara vi, en häftig känsla som jag faktiskt aldrig upplevt med någon annan.
Det jag skriver nu låter ju kanske barnsligt, men det är verkligen så jag känner. När jag läser det jag skriver, vet jag ju att det är rätt uppenbart vad jag borde göra. Men jag tvekar ändå.. Vad ska jag göra??