I mitten av augusti födde jag min första dotter.
Var inne på förlossningen i 2h efter att hon kommit. Skulle sedan flyttas till BB. Kom in en sköterska och berättade att vi nu måste lämna avdelningen för det måste städas så andra kunde använda det. OK tänkte vi och började göra oss redo, jag hade SKIT ont där nere, + att jag blev sydd . (sprack från haparanda till ystad).
Efter 10min kom sköterskan in igen o frågade om vi var redo, JAPP JAPP men har du ingen rullstol undrade jag... Varpå jag fick ett otrevligt svar som "nähäedu, den biten är så kort så det klarar du gå..". Så sköterskan höll i min dotter o jag försökte stödja mig på min sambo, jag kunde verkligen inte gå, jag hade så jävla ont rent ut sagt. O det var inte alls någon kort sträcka. Först från korridoren på förlossningen sedan igenom en dörr igenom väntrummet som är en låångt korridor, åkte massa hiss, sedan skulle vi gå i trappor, jag berättade att jag inte orkade, kan du inte hämta en rullstol, tro ja upprepade flera gånger... "Detta är bara bra för dig" sa hon då o flinade. Det tog minst 15min att gå därifrån för jag inte kunde gå knappt... Det skavde, och det rev i underlivet.
Visst överreagerar jag väl inte? Resten av den dagen blev jag sängliggande pga av smärtan jag hade... Ska man anmäla detta eller något? Kände att jag blev otroligt fel bemött, jag var faktiskt nyförlöst...