Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
Medlemsförmåner ▸ Barnböcker Foto Leksaker & baby Hälsa & Välmående
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Känsliga rummet
  • Relationsproblem
  • Min kille sa att kassörskan är snygg :-(
Relationsproblem - Känsliga rummet
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Relationsproblem
Känsliga rummet
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Min kille sa att kassörskan är snygg :-(

Lör 22 sep 2012 18:48 Läst 35667 gånger Totalt 412 svar
    Anonym (second best?)
    Visa endast
    Min kille och hans kompis var och handlade på Konsum idag. När de kom innanför vår dörr hör jag min kille säga till sin kompis "Gud vad vacker hon var! Och trevlig!" och kompisen svarade "Absolut! Hoppas hon jobbar kvar ett tag". Jag gick in i hallen och frågade vem det var som var vacker, min kille svarade "En kvinna i kassan på Konsum, otroligt snygg och med ett leende på läpparna!" Sen gick de förbi mig och började med maten som om inget hänt, och jag var helt förstörd.

Varför säga en sån sak? Han säger ALDRIG att jag är snygg. Han säger bara att han älskar mig.

Jag frågade senare på kvällen om han tyckte hon var snyggare än jag, han svarade "Men du är ju det bästa som hänt mig!!!"

Och det var ett bra svar på min fråga? NEJ.

Vad göra? Jag är så ledsen.         
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    4 känslor givna:
    Wow (2) Intressant (1) Kram (2) Du är inte ensam (1)
    1. «
    2. ‹
    3. 35
    4. 36
    5. 37
    6. 38
    7. 39
    8. 40
    9. 41
    10. ›
    11. »
    1. Baby Firefly
      Visa endast
      Ons 26 sep 2012 18:30
      Essien skrev 2012-09-26 18:25:15 följande:

Ärlighet i ett förhållande är inte samma sak som att man måste yttra alla sina känslor och tankar jämt. Om jag ser en skitsnygg man när jag går på stan med min sambo men bara tänker tanken tyst för mig själv istället för att berätta om hur snygg och läcker den andra mannen var, är jag då oärlig mot min sambo? Ljuger jag för honom eller vad? Att vara ärlig innebär inte att ständigt yttra känslor i ord utan att de ens tillför ngt produktivt eller nyttigt upplysande för den jag talar med.
    2. Anonym (ojoj)
      Visa endast
      Ons 26 sep 2012 18:42
      Essien skrev 2012-09-26 18:25:15 följande:

Ärlighet i ett förhållande är inte samma sak som att man måste yttra alla sina känslor och tankar jämt. Om jag ser en skitsnygg man när jag går på stan med min sambo men bara tänker tanken tyst för mig själv istället för att berätta om hur snygg och läcker den andra mannen var, är jag då oärlig mot min sambo? Ljuger jag för honom eller vad? Att vara ärlig innebär inte att ständigt yttra känslor i ord utan att de ens tillför ngt produktivt eller nyttigt upplysande för den jag talar med.

Nä, men det är väl knappast det som diskuterades heller? 
      Kan heller inte minnas att jag skrivit att man måste yttra allt för att man är ärlig.  Hon FRÅGADE, han SVARADE..

Skit samma, eftersom du bestämt dig för att det enbart är killen som är boven i detta drama så är det ingen ide att diskutera vidare. Inte alls insnöad du va? 

Skönt iaf att du slutade vrånga dig angående att de som icke är svartsjuka är så blinda så de inte märker när nån är otrogen.    

3. Smulan1986
      Visa endast
      Ons 26 sep 2012 18:49
      Alltid Daph skrev 2012-09-26 14:28:44 följande:
      Tycker det är ganska stor skillnad på om det är någon random kändis man skulle tycka var snygg eller om man dreglar efter en person i närheten som man träffar då och då. Det senare skulle vara betydligt jobbigare. Han verkar ju inte heller notera att hon ser bra ut på ett objektivt sätt utan tycks vara mer attraherad av henne än av sin partner. Knappast skoj.

Kan verkligen inte förstå att andra här tycker det skulle vara helt i sin ordning.  
    4. Jemp
      Visa endast
      Ons 26 sep 2012 18:57
      Essien skrev 2012-09-26 12:53:52 följande:

Precis, jag tycker att det har blivit så himla svart och vitt detta med kontroll vs. respekt. Väljer man att inte gå på en fest av den anledning jag nämnde i mitt förra inlägg så är det inte ett dugg för att min man kontrollerar mig, förbjuder mig eller för att jag vänder mig ut och in för att duga och vara honom till lags. Det handlar om respekt. Han skulle heller inte gå på efterfest med en okänd tjej hemma i hennes lägenhet på fyllan. Även om han inte skulle göra ngt med henne så liksom, varför skulle han? Och varför skulle jag tvinga mig själv att vara bekväm med en sådan situation bara för "att man ska lita på varann annars kan man göra slut". Nu är det faktiskt så att VI ÄR MÄNNISKOR! Jag avskyr otrohet men människor felar ibland, så enkelt är det. De som blivit bedragna, vad brukar de säga? Brukar de direkt påpeka att de hade det på känn, att de misstänkte det, att de trodde det om sin partner osv? Nej, de är chockade, tagna på sängen, skulle aaaaaaldriiiiig tro det om partnern och förstår absolut ingenting. Med andra ord har de litat blint på sin och så pålitliga partner och fått äta upp det BIG TIME. Jag litar på min man till 99%, just för att jag är medveten om att alla kan vi fela i olika situationer. Han är ingen robot, och felar han så försöker vi ta oss igenom det tillsammans och komma ut starkare på andra sidan. Men att gå och tro att ens partner inte skulle fela är naivt. Även jag kan fela, och skulle min sambo vägra tro att jag kan göra misstag så undrar jag vad han tror att jag är, en robot med hud?

För mig är det skillnad på att ändra hela umgänget och stänga in sig hemma för att ens partner är svartjuk bara för att det existerar män utanför husets väggar och att undvika situationer som, helt i onödan, provocerar fram oro hos en icke sjukligt kontrollerande partner. Varför skulle jag fortsätta leva som en singel när jag självmant har valt att gå in i ett monogamt förhållande? Men som sagt, alla dessa "liiita på din man, att han låter tjejer åla i sitt knä betyder ingenting för du ska liita på honom annars är ni körda" har misstagit tllit och självkänsla för ngt helt annat. 

Det har nästan blivit till en sport, hur långt får din pojkvän/flickvän gå utan att du höjer ett ögonbryn? Om du höjer det före JAG skulle ha gjort det så är du en osäker liten mus som bör gå i KBT för att bygga upp dig själv...
      Jag kan fela, min pojkvän kan fela. Vi är mänskliga. Jag tror däremot aldrig att han medvetet skulle göra nåt för att såra mig. Och jag får väl anta att så länge vi är tillsammans, så är det för att han vill vara med just mig (och jag med honom). Han är inte tvingar och är förstås fri att gå när han vill.

Men tar jag bort den lilla risken att han felar på just detta sätt, genom att förbjuda honom att ha ett socialt umgänge, eller använda sina ögon? Visst, får han inte träffa en enda tjej eliminerar det ju möjligheten för honom att ha sex med en annan tjej, om jag nu lyckas hålla koll på honom hela tiden ;) Vill han vara otrogen, lär han vara det oavsett om jag vet att han träffar tjejen ifråga eller inte.

Jag blev kär i killen han var som singel. Ännu mer i den han är i vårt förhållande, iof. Men ett förhållande handlar för mig inte om ägande, att ändra sitt beteende eller att bli begränsad. Det handlar om att få spendera tid med varandra, uppskatta varandra och må bra. Om att bilda sig ett liv ihop. Men det livet vill jag ska ha utrymme för både gamla och nya vänner (av båda kön) och frihet också. Han är med mig för att han vill, inte för att jag tvingar honom.

Jag har extremt svårt för svartsjuka, det kanske spelar in i sammanhanget men så är jag. Och jag är väldigt emot att bli kontrollerad och begränsad. Det har jag alltid varit, i alla sammanhang.
      Min självkänsla är inte alltid på topp, jag litar inte på allt och alla, men i ett förhållande litar jag helhjärtat på personen ifråga.

Jag är inte ute efter att provocera fram någon osäkerhet, jag utgår att han litar på mig och inte vill begränsa mig. Jag är en rätt social människa och anser inte att varken socialt umgänge eller vänskap behöver innebära att det leder till något sexuellt eller att man älskar sin partner mindre. Inte viss typ av oskyldig kroppskontakt eller att man tycker någon ser bra ut heller. Jag kan både kontrollera mig själv och tänder mest på min partner. Annars är det ju ingen vits att jag hade valt att vara med honom från första början? Att tända på nån har ju dock med både utseende, intelligens, personkemi, känslor, erfarenheter och gud vet allt att göra.
      Om nu otrohet är det värsta som kan hända.
    5. Anonym (ojoj)
      Visa endast
      Ons 26 sep 2012 19:43
      Jemp skrev 2012-09-26 18:57:42 följande:
      Jag kan fela, min pojkvän kan fela. Vi är mänskliga. Jag tror däremot aldrig att han medvetet skulle göra nåt för att såra mig. Och jag får väl anta att så länge vi är tillsammans, så är det för att han vill vara med just mig (och jag med honom). Han är inte tvingar och är förstås fri att gå när han vill.

Men tar jag bort den lilla risken att han felar på just detta sätt, genom att förbjuda honom att ha ett socialt umgänge, eller använda sina ögon? Visst, får han inte träffa en enda tjej eliminerar det ju möjligheten för honom att ha sex med en annan tjej, om jag nu lyckas hålla koll på honom hela tiden ;) Vill han vara otrogen, lär han vara det oavsett om jag vet att han träffar tjejen ifråga eller inte.

Jag blev kär i killen han var som singel. Ännu mer i den han är i vårt förhållande, iof. Men ett förhållande handlar för mig inte om ägande, att ändra sitt beteende eller att bli begränsad. Det handlar om att få spendera tid med varandra, uppskatta varandra och må bra. Om att bilda sig ett liv ihop. Men det livet vill jag ska ha utrymme för både gamla och nya vänner (av båda kön) och frihet också. Han är med mig för att han vill, inte för att jag tvingar honom.

Jag har extremt svårt för svartsjuka, det kanske spelar in i sammanhanget men så är jag. Och jag är väldigt emot att bli kontrollerad och begränsad. Det har jag alltid varit, i alla sammanhang.
      Min självkänsla är inte alltid på topp, jag litar inte på allt och alla, men i ett förhållande litar jag helhjärtat på personen ifråga.

Jag är inte ute efter att provocera fram någon osäkerhet, jag utgår att han litar på mig och inte vill begränsa mig. Jag är en rätt social människa och anser inte att varken socialt umgänge eller vänskap behöver innebära att det leder till något sexuellt eller att man älskar sin partner mindre. Inte viss typ av oskyldig kroppskontakt eller att man tycker någon ser bra ut heller. Jag kan både kontrollera mig själv och tänder mest på min partner. Annars är det ju ingen vits att jag hade valt att vara med honom från första början? Att tända på nån har ju dock med både utseende, intelligens, personkemi, känslor, erfarenheter och gud vet allt att göra.
      Om nu otrohet är det värsta som kan hända.

Amen to that!
    6. Anonym
      Visa endast
      Ons 26 sep 2012 23:42
      jag har inte läst hela tråden men jag svarar utifrån vad du skrev TS. ÄR DU HELT DUM ?!?!?!?! det är klart att det alltid kommer att finnas snyggare brudar än dig, och din kille kommer alltid att tycka så oxå. Läste detta för mig kille som tyckte att du va knäpp. det är väl bättre att han tycker att du är det bästa som har hänt honom än att du är det den snyggaste han har sett?!?!?!? HALLÅÅÅÅÅ? det finns ju fler brudar på jorden va?
    7. Anonym
      Visa endast
      Tors 27 sep 2012 10:47
      Anonym skrev 2012-09-26 23:42:50 följande:
      jag har inte läst hela tråden men jag svarar utifrån vad du skrev TS. ÄR DU HELT DUM ?!?!?!?! det är klart att det alltid kommer att finnas snyggare brudar än dig, och din kille kommer alltid att tycka så oxå. Läste detta för mig kille som tyckte att du va knäpp. det är väl bättre att han tycker att du är det bästa som har hänt honom än att du är det den snyggaste han har sett?!?!?!? HALLÅÅÅÅÅ? det finns ju fler brudar på jorden va?
      Du kanske bör läsa tråden innan du skriver och kallar någon för dum.
    8. Anonym
      Visa endast
      Tors 27 sep 2012 11:49
      Han sa att den andra bruden är snyggare, att ts inte ska ta illa upp för hon var one of a kind, och att hon är det bästa som hänt honom. inte att ts är den snyggaste han sett. Dessutom ska han på fest hos denna superheta brud och ts jobbar och kan itne följa med.
    9. Anonym
      Visa endast
      Tis 9 okt 2012 07:45
      Jag skulle lämna honom direkt. 
    10. Anonym (xx)
      Visa endast
      Tis 9 okt 2012 07:53
      Anonym skrev 2012-09-27 11:49:35 följande:
      Han sa att den andra bruden är snyggare, att ts inte ska ta illa upp för hon var one of a kind, och att hon är det bästa som hänt honom. inte att ts är den snyggaste han sett. Dessutom ska han på fest hos denna superheta brud och ts jobbar och kan itne följa med.
      Glömde du inte skriva att efter incidenten när han sagt att tjejen var ursnygg, så sprang TS hem til mamma. Spelar viss roll, tycker jag. Klart att hennes kille blir sur av en sådan omogen tjej. Hde TS inte ragerat som hon gjorde hade han kanske aldrig tänkt gå opå festen.
    11. Anonym (ojoj)
      Visa endast
      Tis 9 okt 2012 16:37
      Anonym (xx) skrev 2012-10-09 07:53:21 följande:
      Glömde du inte skriva att efter incidenten när han sagt att tjejen var ursnygg, så sprang TS hem til mamma. Spelar viss roll, tycker jag. Klart att hennes kille blir sur av en sådan omogen tjej. Hde TS inte ragerat som hon gjorde hade han kanske aldrig tänkt gå opå festen.
    12. Deelicious
      Visa endast
      Ons 10 okt 2012 21:57
      Märkligt uttalande, Hur kan du säga att det alltid kommer att finnas snyggare brudar än TS när du inte ens har SETT henne? Vem är då vackrare än världens vackraste kvinna? Finns det ALLTID någon vackrare?

Jag är helt ärlig när jag säger att jag sällan sett vackrare tjejer än mig. Jag är verkligen grymt jävla snygg.

Dessutom är skönhet en definitionsfråga, och alla tycker olika om vad som är vackert och inte, en del killar har en jättevacker tjej men tycker ändå att massa andra tjejer är snygga, en del killar har en mindre vacker tjej och ser BARA henne och bryr sig inte ett skit om andra tjejer på det sättet.
    1. «
    2. ‹
    3. 35
    4. 36
    5. 37
    6. 38
    7. 39
    8. 40
    9. 41
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Bli medlem            
Signatur: E-postadress:
E-postadress: Lösenord:
Glömt ditt lösenord? Klicka här
Signatur:
Det gick inte att logga in med Facebook, försök igen genom att klicka här.

Antal frågor Antal svaralternativ  
  När du är nöjd med dina frågor och svarsalternativ, skriv en kommentar eller instruktion till quizet i det "vanliga" diskussionsfönstret.
Laddar...

Innehåll

Vi rekommenderar

Direkt i din epost Prenumerera på Familjelivs gravidkalender

Medlemsgrupper Hitta rätt kompisgäng för dig

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Eva är BVC-sköterska på Systrarna Söders BVC-mottagning. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorska Annelie från Barnmorskehuset har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

Missa inte ANNONS

Försöker du bli gravid?

Gå med i Clearblus medlemsgrupp. Här möts vi och ger varandra råd och stöd.

Fråga om barnkläder

Fråga Stadiums experter om barnkläder från stl 86 cl

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
      • Senaste inläggen
      • Abort
      • Adoption
      • Allmän debatt
      • Barnlängtan
      • Ekonomi
      • Familjehem
      • Familjejuridik-Vårdnadstvist
      • Familjerätt
      • Förlorat barn
      • Förlossningsrädsla
      • Föräldraskap
      • Graviditet
      • Kroppsligt
      • Missbruk
      • Missfall
      • Misshandel/Våld
      • Myndighetskontakt
      • Psykisk ohälsa
      • Relationsproblem
      • Skilsmässa/Separation
      • Sorg
      • Styvförälder
      • Svårt att få barn
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Kan jag ha detta på mig?
    • Byta blöja på ungen brevid oss ?!
    • Den äckligaste människa jag nånsin sett...
    • Min sambo vill inte läsa saga
    • När "låna ut" bebisen för första gången?
    • Hon ska åka till Kanarieöarna och festa
    • Min nya kille har väldigt många laster - vet inte om jag vill fortsätta.
  • Mest lästa bloggarna
    • Husmorstips
    • Anna's blogg
    • Från cup till dl
    • Mina diktkort
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
  • Mest sedda klippen
    • Ballongskoj

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

Beställ Babybox

Bröllop

Festlokal

Bröllop

Brudklänning

Brudnäbb

Möhippa

Vigselring

Bröllopstal

Morgongåva

Lekmer

Leksaker

Barnvagnar

Bilbarnstolar

Ifolor

Fotoböcker

Fotokort

Fotopresenter

Bodystore

Ekologiskt

Hälsa/kropp

Naturläkemedel

Goboken

Barn och läsning

Barnböcker

Bokklubb

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2013 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm