Anonym (Vill ha barnvakt) skrev 2012-10-12 09:31:40 följande:
Om mina föräldrar eller våra syskon ändå bara sitter hemma en fredag eller lördagskväll, varför ska de då inte kunna sitta barnvakt?
Så så länge man inte ska på krogen så kan man vara barnvakt?
Har ju förstått att du verkar tycka att puben är det ultimata helgkvällen. Men många vill bara ha det lungt, skönt och avslappnande efter en lång arbetsvecka. Å det blir det inte om man är barnvakt. Man kan inte slappna av på samma sätt även om barnen sover hela natten.
Anonym (Vill ha barnvakt) skrev 2012-10-12 09:49:50 följande:
De har inga barn = de har massvis med tid tillsammans. Till skillnad från jag och min man
Nä, och om de valt att inte skaffa barn än/eller överhuvudtaget så finns det väl en anledning till det? Då vill de väl inte så sugna på att passa andras barn heller?
Jag tror det är din egocentriska attityd kring dig och din familj som gjort att ingen vill passa dina barn, mer än de redan gör.
Du borde va tacksam över att du får såpass med barnvakt, även om det sällan "räknas" som barnvakt enligt dig...
Var det så otroligt viktigt att få gå på krogen ibland så borde ni ha tänkt på det innan ni utökade barnaskaran... Speciellt då ni var fullt medvetna redan med ettan hur det låg till med barnvaktandet...
Däremot kan jag hålla med de som ALDRIG får barnvakt, att det kan vara jobbigt att ingen någonsin vill ställa upp. Men det gäller ju inte er eftersom ni har mormor och syskon som ställer upp ibland.