Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
Medlemsförmåner ▸ Barnböcker Foto Leksaker & baby Hälsa & Välmående
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Känsliga rummet
  • Relationsproblem
  • Jag tror min man har våldtagit mig
Relationsproblem - Känsliga rummet
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Relationsproblem
Känsliga rummet
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Jag tror min man har våldtagit mig

Mån 15 okt 2012 00:30 Läst 79775 gånger Totalt 480 svar
    Anonym (hjälp)
    Visa endast
    Jag vet inte vart jag ska börja.. Jag plussade i morse.. 
    Vi har inte haft sex på över ett halvår.. Jag tog testet för att jag mådde illa och mensen inte kom..
    Jag vill inte tro det, han nekar, men jag kan inte komma på någon annan möjlig förklaring.. Jag har sån ångest, vet inte vad jag ska göra.. Jag vill inte ha fler barn, men klarar inte av att gå igenom en abort.. Han vill inte heller ha fler barn..  
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    2 känslor givna:
    Kram (1) Lycka till (1)
    1. «
    2. ‹
    3. 41
    4. 42
    5. 43
    6. 44
    7. 45
    8. 46
    9. 47
    10. ›
    11. »
    1. Anonym
      Visa endast
      Tis 16 okt 2012 21:59
      Nu har ju inte TS skrivit på jätte länge, men en sak jag inte förstår. TS är säker på att hon inte blivit drogad, hon är säker på att hon inte haft sex i sömnen (för då skulle hon ha vaknat?) men hon har inte vaknat av att bli våldtagen? 

Hur som helst, HUR det än gått till så är de ju såklart tragiskt. Spec. som jag själv skulle göra vad som helst för att ha lätt att bli gravid och vissa mår dåligt över att dom är det istället...
      Men det som förbryllar mig är att du startar en tråd på familjeliv om att din man troligtvis våldtagit dig innan du har resonerat särskilt mycket med din man eller ens varit på en gyn undersökning?  Du hade bara tagit ett gravidtest då du gjorde denna tråd eller? Har du fått någon närmare förklaring nu?
    2. Azi
      Visa endast
      Tis 16 okt 2012 22:02
      Tigern86 skrev 2012-10-16 21:57:12 följande:

Men håller du inte koll på vad du skriver? ska citera "Om man har ögonkontakt och konfirmerar att man är på väg åt samma håll så har man gjort så gott man har kunnat" Så du säger ju att man ska ha det? Hur ska du ha det nu? ska du sitta och ändra dig när du insèr att du får mothugg?

Så du menar alltså att din sambo aldrig får spontant egga dig då?  med tanke på att han/hon ALLTID måste ha samtycke till att smeka dig? jisses vad jobbigt det måste vara att hela tiden tvingas fråga varandra "är det ok om jag pillar där?" "är det ok om jag gör så också?"

Men om jag och min sambo har kommit överrens om att vi får smeka varandra i sömnen då? det är alltså fortf ett BIG NO NO? Och du skulle ALDRIG kunna tänka dig att vakna upp av att din sambo försöker egga dig lite? med lite smekningar osv

Nej jag och jag tror att många fler med mig,föredrar att blunda när jag njuter,och inte ligga och söka ögonkontakt varje gång vi ska ha sex/har sex. fortf sjukt avtändande. och framförallt aldrig i h*lvete FRÅGA om man ska ha sex/om man får pilla. Fan låt det hända bara?   

Att man har gjort så gott man har kunnat betyder inte att man måste göra exakt så, det måste du väl ändå förstå? Men visst, jag kan omformulera mig om du behöver det. Det viktigaste är att man ser till att samtycke finns, t.ex. genom ögonkontakt. Bättre så?

Nej jag skulle aldrig uppskatta att vakna av att min partner tar på mig på ett sexuellt sätt. Men det finns många andra sätt att väcka någon på som ändå leder till sex.
      Och man kan ge ett samtycke på ett sådant sätt att man inte måste fråga om varenda rörelse.

Om du och din partner har valt att förhandla bort samtycke så får det stå för er. Jag tycker att det är märkligt.
      ~*rabiat*~
    3. Anonym (fritänkande)
      Visa endast
      Tis 16 okt 2012 22:03
      Azi skrev 2012-10-16 21:52:07 följande:
      Var är det som gör dig spyfärdig av mitt inlägg? Att det är vettigare än någonting du någonsin skrivit?

Nu börjar du närma dig gränsen här. Min sexualitet har du fortfarande inte med att göra. Vilket kön jag dras till har inte med saken att göra. Jag tycker att du är alldeles för intresserad, det börjar bli obehagligt. Lägg fokus på något annat.

Om en person rör vid en annan person på ett sexuellt sätt utan dennes samtycke så är det ett sexuellt övergrepp.

I och med att man är i en sexuell relation har man redan givit en viss typ av medgivande. Allt över en kamratlig kram kan ju faktiskt ses som en sexuell beröring. Inte sitter jag på jobb med handen på kollegans lår men gärna hemma i tv-soffan med frun. Med kompisen blir det genast lite konstigt igen...
    4. Azi
      Visa endast
      Tis 16 okt 2012 22:10
      Anonym (fritänkande) skrev 2012-10-16 22:03:38 följande:
      I och med att man är i en sexuell relation har man redan givit en viss typ av medgivande. Allt över en kamratlig kram kan ju faktiskt ses som en sexuell beröring. Inte sitter jag på jobb med handen på kollegans lår men gärna hemma i tv-soffan med frun. Med kompisen blir det genast lite konstigt igen...
      Jag håller med dig, en viss typ av generellt samtycke har getts. Jag antar att man i de flesta vuxna relationer utformar gränserna för det samtycket tillsammans. Men när det gäller samlag så är samtycke en färskvara.
      ~*rabiat*~
    5. Jellybeanbaby
      Visa endast
      Tis 16 okt 2012 23:48
      Nu känns det som om jag utelämnade mig för mkt. Känns sådär :|
    6. Tavelkrok
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 00:04
      Jellybeanbaby skrev 2012-10-16 23:48:53 följande:
      Nu känns det som om jag utelämnade mig för mkt. Känns sådär :|
      Instruktivt... ;)
    7. Tavelkrok
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 00:49
      Verkar som TS haft utslag på HCG av annan anledning än graviditet med tanke på frånvaron. Beklagar i så fall och hoppas på god bättring.
    8. Anonym (misfit)
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 00:58
      I juletid firar vi att jungfru Maria födde Jesus, så jungfrufödsel är inte något nytt fenomen
    9. Batte
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 05:43
      Herregud, folk är inte kloka. 
    10. Anonym (Mia)
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 09:12
      Som jag sagt innan, TS har inget intresse av att mata gamarna ytterligare. 
      Ja jag känner henne, för att svara på den frågan.
      Hon gick i två veckor innan hon köpte ett test, så nej, det var inte den första impuls hon fick, att hon kan vara gravid. 
      Jag förstår att hon inte orkar skriva mer här, ni vänder ju ut och in på allt hon säger.
    11. Anonym
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 09:14
      Anonym (Mia) skrev 2012-10-17 09:12:08 följande:
      Hon gick i två veckor innan hon köpte ett test, så nej, det var inte den första impuls hon fick, att hon kan vara gravid. 
      Jag förstår att hon inte orkar skriva mer här, ni vänder ju ut och in på allt hon säger.
      Vad tror du om det som har inträffat då? Har ts man våldtagit henne? Och hur har det gått med besöket hos hennes privatläkare?
    12. Anonym (Mia)
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 09:19
      Anonym skrev 2012-10-17 09:14:38 följande:
      Vad tror du om det som har inträffat då? Har ts man våldtagit henne? Och hur har det gått med besöket hos hennes privatläkare?

Jag tror ingenting, jag vet vad som har hänt. Mer tänker jag inte säga innan jag frågat TS om det är okej att jag berättar.
    13. Janice01
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 09:26
      Anonym (Mia) skrev 2012-10-17 09:12:08 följande:
      Och du anmäler allt och alla som inte håller med TS historia har jag förstått.....
      Kan du inte fråga henne varför hon satt ut hakan om hon inte var beredd på att få höra andra åsikter?
    14. Eldsjäl
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 09:27
      Anonym (Älska sin kvinna) skrev 2012-10-16 22:02:05 följande:
      Jag tar på min kvinna när jag vill. 99 gånger av hundra gillar hon det. Gör hon inte det så beror det inte på att hon inte tycker om det utan för att det inte passar henne just då.. Risken finns att hon blir kåt och då vill hon älska och det passar ju inte alltid. Det är inte beröringen eller smekningen hon inte tycker om utan att komma i tidsnöd.

Ibland kan jag på lördagsmorgonen bara krypa in till henne och så börjar vi kela. Efter en stund så bara tar jag henne utan att fråga eller så. Hon njuter av att jag som man vill ha henne och ta henne. Det är lite djuriskt över det hela.
      Ibland så kan hon säga " men vad gör du". Jag tar dig säger jag. Men det får du väl inte. Jo säger jag för jag är din man och jag vill ta dig. Hon njuter av att känna sig som en åtrådd kvinna och jag är hennes hane som bara tar henne.
      Tur att det inte är så lyhört och att grannen hör lite illa. Ibland är balkongdörren på glänt. Ibland så bryr vi oss inte om att stänga den.  

Vi njuter av att få vara hane och hona..... 
      Hur ska detta hjälpa ts som inte har det så här?

Härligt att alla på fl alltid tror att alla har det som jag har det!
    15. Eldsjäl
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 09:30
      Janice01 skrev 2012-10-17 09:26:20 följande:
      Och du anmäler allt och alla som inte håller med TS historia har jag förstått.....
      Kan du inte fråga henne varför hon satt ut hakan om hon inte var beredd på att få höra andra åsikter?
      Hon kanske KANSKE trodde att folk skulle stötta henne? Skulle inte du vilja bli stöttad om du blivit våldtagen?
    16. Tavelkrok
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 10:02
      Undrar när det ska gå upp för folk här att det diskuteras våldtäkt ur två perspektiv här. Våldtäkt i juridisk mening och våldtäkt ur en traditionell moralisk mening. Föreslår att ni uppdaterar er lite grann genom att börja med att läsa följande sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5ldt%C3%A4kt

Sen kanske debatten kan föras på ett sakligt sätt.
    17. Moderator
      Redaktion Visa endast
      Ons 17 okt 2012 10:43
      Tråden stängs tillsvidare.
      Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
    18. inheels
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 12:48
      Moderator skrev 2012-10-17 10:43:36 följande:
      Tråden stängs tillsvidare.

1. «
    2. ‹
    3. 41
    4. 42
    5. 43
    6. 44
    7. 45
    8. 46
    9. 47
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan
Denna tråd är avstängd för svar.

Innehåll

Vi rekommenderar

Direkt i din epost Prenumerera på Familjelivs gravidkalender

Medlemsgrupper Hitta rätt kompisgäng för dig

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Eva är BVC-sköterska på Systrarna Söders BVC-mottagning. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorska Annelie från Barnmorskehuset har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

Missa inte ANNONS

Försöker du bli gravid?

Gå med i Clearblus medlemsgrupp. Här möts vi och ger varandra råd och stöd.

Fråga om barnkläder

Fråga Stadiums experter om barnkläder från stl 86 cl

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
      • Senaste inläggen
      • Abort
      • Adoption
      • Allmän debatt
      • Barnlängtan
      • Ekonomi
      • Familjehem
      • Familjejuridik-Vårdnadstvist
      • Familjerätt
      • Förlorat barn
      • Förlossningsrädsla
      • Föräldraskap
      • Graviditet
      • Kroppsligt
      • Missbruk
      • Missfall
      • Misshandel/Våld
      • Myndighetskontakt
      • Psykisk ohälsa
      • Relationsproblem
      • Skilsmässa/Separation
      • Sorg
      • Styvförälder
      • Svårt att få barn
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Byta blöja på ungen brevid oss ?!
    • Hon ska åka till Kanarieöarna och festa
    • Varför är ni så lata föräldrar?
    • Min sambo vill inte läsa saga
    • Den äckligaste människa jag nånsin sett...
    • LVU = fängelse för barn!
    • Grannarna upprörda att vår son är naken på gården!
  • Mest lästa bloggarna
    • Husmorstips
    • Anna's blogg
    • Från cup till dl
    • Mina diktkort
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
  • Mest sedda klippen
    • Ballongskoj
    • Sakis i sin blåa folkabubbla

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

Beställ Babybox

Bröllop

Festlokal

Bröllop

Brudklänning

Brudnäbb

Möhippa

Vigselring

Bröllopstal

Morgongåva

Lekmer

Leksaker

Barnvagnar

Bilbarnstolar

Ifolor

Fotoböcker

Fotokort

Fotopresenter

Bodystore

Ekologiskt

Hälsa/kropp

Naturläkemedel

Goboken

Barn och läsning

Barnböcker

Bokklubb

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2013 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm