Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
Medlemsförmåner ▸ Barnböcker Foto Leksaker & baby Hälsa & Välmående
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Känsliga rummet
  • Relationsproblem
  • Skrek på min man under förlossningen :(
Relationsproblem - Känsliga rummet
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Relationsproblem
Känsliga rummet
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Skrek på min man under förlossningen :(

Tors 25 okt 2012 15:48 Läst 34269 gånger Totalt 380 svar
    Anonym (hemsk!)
    Visa endast
    Nu har jag och min man inte alls kommit någonstans.. vi bara tjafsar hela tiden och har är otroligt besviken och ledsen över mig. Han har under hela graviditet sett fram emot förlossningen och när dottern skulle komma till vår lilla värld...han ville står där vid min sida för all trygghet och stöd, höra dottern skrika för första gången och klippa navel-strängen....men jag har krossat allt. :(

När jag väl låg där och skulle krysta fick jag en sån panik (hemsk rädsla och upplevelse att jag inte kunde klara av att föda och fick allt för mycket ONT- skrek jag på min man- ATT I HELVETE STÖRD JÄVEL UT MED DIG!!! MEN UT JAG VILL INTE HA DIG HÄR..och annat hemskt. Han stod kvar där ändå och jag kokades ännu mer av ilska samtidigt som dottern skulle födas och han fick gå ut istället...

Jag förtjänar inte min man och jag vill ärligt talat bara sjunka under jorden och aldrig mer se mig själv i spegeln. Kommer vi någonsin komma över detta?! 
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    2 känslor givna:
    Du är inte ensam (1) Lycka till (1)
    1. «
    2. ‹
    3. 32
    4. 33
    5. 34
    6. 35
    7. 36
    8. 37
    9. 38
    10. ›
    11. »
    1. Anonym
      Visa endast
      Tors 1 nov 2012 15:34
      Johan75 skrev 2012-11-01 15:16:29 följande:
      Ja, man ska stå för vad man gjort. Det var mer ordvalet "oförlåtligt" som jag reagerade på. Man ska inte förminska det TS gjort men inte heller förstora det. Vi vet som sagt ganska lite av vad som hände.

Sen spelar det helt klart roll för mig under vilka omständigheter som man nu gör det där "oförlåtliga". Jag anser inte att man måste hitta en "skurk" här. TS gjorde som hon gjorde och TS man reagerade som han gjorde. Bara för att det finns sårade känslor behöver det inte ha funnits illvillighet. 

Fast det finns ju en "skurk"? Den som gjorde fel här var ju ts?
    2. isolande
      Visa endast
      Tors 1 nov 2012 15:36
      Anonym skrev 2012-11-01 15:14:42 följande:

Oturligt??!! Lägg av. Man har alltid val hur man vill agera. Det är inte normlat under vilken förlossnings som helst att bete sig på det sättet. Visst mankan bli arg, skrika men man tvingar inte ut sin parner så denne  missar födelsen av sitt barn.

Och att sen efteråt  inte såt för det, utan det ska minimerar - det är helt sjukt.

är det ok att bete sig illa under alla press? Så fort man har hög smärta? Vartt drar du gränsen för vad som är ok?

Varför undrar du om jag är kristen?      
      Japp, helt ok för både män och kvinnor att bete sig irrationellt, otrevligt och hysterisk under extrema smärttillstånd, ja. Gränsen för vad som är ok går väl vid att fysiskt ge sig på den andre. Iaf så är allt verbalt förlåtet.

Om man fött två ungar utan smärtlindring och inte tyckte det var så farligt har man förmodligen inte upplevt samma typ av smärta/panik/dödsångest som vissa andra gör trots att de föder barn med EDA, lustgas och allsköns smärtlindring. 
    3. Anonym
      Visa endast
      Tors 1 nov 2012 15:40
      isolande skrev 2012-11-01 15:36:06 följande:
      Japp, helt ok för både män och kvinnor att bete sig irrationellt, otrevligt och hysterisk under extrema smärttillstånd, ja. Gränsen för vad som är ok går väl vid att fysiskt ge sig på den andre. Iaf så är allt verbalt förlåtet.

Om man fött två ungar utan smärtlindring och inte tyckte det var så farligt har man förmodligen inte upplevt samma typ av smärta/panik/dödsångest som vissa andra gör trots att de föder barn med EDA, lustgas och allsköns smärtlindring. 

Så om en man har , säg cancer med olidliga smärtor, så får han förbjuda sin fru att gå på deras barn bröllop?  Vart går gränsen för vad man ska rycka på axlarna? Tycker det är ett märkligt resonemang att gravida och födande ska få bete sig som svin o alla ska bara le efteråt.

Har jag skrivit att det inte är så farligt?  Jag skrev att det är itne en ursäkt att bete sig illa, så grovt som ts gjorde.
    4. Anonym
      Visa endast
      Tors 1 nov 2012 15:48
      Ingen rolig situation, TS, men på ett eller annat sätt behöver ni nog prata igenom situationen. Du reagerade på ett helt annat sätt än du väntat dig, och i den situation du var så är det ju inte konstigt att du inte lyckades vara finkänslig. Han försökte hjälpa dig på det sätt han trodde skulle funka, och förmådde inte tänka om när han inte fick det gensvar han förväntade sig. Vi hade nog (nästan) en omvänd situation, tror att BM och sköterskan var litet chockade ett tag och funderade på om de skulle slänga ut min man. Tredje timman med krystvärkar så började mina krafter ta slut, och min man peppade då mig på det sätt som han trodde/visste var bäst. Började ifrågasätta till mig om jag skulle orka, "nä, jag tror inte att du klarar det här..." för att han vet att jag då blir full i fan och till varje pris ska bevisa att det klarar jag visst det!!! Men det visste ju inte de, så de stod som fågelholkar ett tag och visste inte riktigt vad de skulle göra...
    5. isolande
      Visa endast
      Tors 1 nov 2012 15:49
      Anonym skrev 2012-11-01 15:40:39 följande:

Så om en man har , säg cancer med olidliga smärtor, så får han förbjuda sin fru att gå på deras barn bröllop?  Vart går gränsen för vad man ska rycka på axlarna? Tycker det är ett märkligt resonemang att gravida och födande ska få bete sig som svin o alla ska bara le efteråt.

Har jag skrivit att det inte är så farligt?  Jag skrev att det är itne en ursäkt att bete sig illa, så grovt som ts gjorde.

Ja, rent teoretiskt kan han ju säga vad han vill. Sen är det upp till frugan att bestämma om bröllopet är mer värt att vara med på än att göra sin man besviken.

Jag tycker det är märkligt att man inte kan ursäkta folk för dåligt beteende när de är under extrem press.

Uppenbarligen upplevde du dina förlossningar inte fullt så vidriga som vissa andra upplever dem. Grattis, kul för dig. Sen finns det folk som möter döden och återvänder under en förlossning, ha lite jävla förståelse för det!
    6. Anonym
      Visa endast
      Tors 1 nov 2012 15:52
      isolande skrev 2012-11-01 15:49:54 följande:

Ja, rent teoretiskt kan han ju säga vad han vill. Sen är det upp till frugan att bestämma om bröllopet är mer värt att vara med på än att göra sin man besviken.

Jag tycker det är märkligt att man inte kan ursäkta folk för dåligt beteende när de är under extrem press.

Uppenbarligen upplevde du dina förlossningar inte fullt så vidriga som vissa andra upplever dem. Grattis, kul för dig. Sen finns det folk som möter döden och återvänder under en förlossning, ha lite jävla förståelse för det!

Haha.  Ja ja.

Antar att du tycker att det är ts man som gjort fel? Att han får skylla sig själv som gjorde som ts ville och lämnade rummet?

Jag har stor förståelse att et kan vara jobbigt att föda barn - men jag har ingen förståelse för att man agerar som ett svin mot sin partner, att man är så elak att man berövar sin man det största ögonblicket i de flesta föräldrars liv. 

7. Johan75
      Visa endast
      Tors 1 nov 2012 16:03
      Anonym skrev 2012-11-01 15:33:41 följande:

Du är man? Du skulle le och fortsätta som vanligt om din partner skrek elaka saker åt dig och tvinga dig ut ur förlossningsrummet?
       För mig skulle detta vara just oförlåtligt, jag tror inte att jag skulle kunna förlåta en sån sak.

Tragiskt att detta är ett barns första tid i livet. 
      Vad får dig att tro att jag skulle bete mig på det viset?

Har ingen aning om exakt hur jag skulle reagera, men ganska troligt skulle jag göra det som jag ansåg var det bästa för situationen - oavsett vad det var. Sedan skulle jag nog säkert vara sårad efteråt. 

Till skillnad från dig tror jag inte att jag skulle anse det oförlåtligt. Rätt hanterat tror jag nog att vi skulle komma vidare. 

Anonym skrev 2012-11-01 15:34:19 följande:

Fast det finns ju en "skurk"? Den som gjorde fel här var ju ts?
      För mig är "skurk" någon som gör något "med berått mod". Känner inte riktigt att det passar in bra här. 

Behold, i come as a thief.
    8. isolande
      Visa endast
      Tors 1 nov 2012 16:04
      Anonym skrev 2012-11-01 15:52:45 följande:

Haha.  Ja ja.

Antar att du tycker att det är ts man som gjort fel? Att han får skylla sig själv som gjorde som ts ville och lämnade rummet?

Jag har stor förståelse att et kan vara jobbigt att föda barn - men jag har ingen förståelse för att man agerar som ett svin mot sin partner, att man är så elak att man berövar sin man det största ögonblicket i de flesta föräldrars liv. 

Tryck på "visa endast" under mitt nick så får du se vad jag tycker i den här frågan.
    9. Bianca 393
      Visa endast
      Tors 1 nov 2012 19:06
      Den här tråden tar priset i hur korkade folk som hänger här på familjeliv kan vara. Jag såg en kommentar om att en person tyckte en annan överdrev kvinnans smärta under förlossningen! Vad? Av alla korkade kommentarer!!

Sedan till kvinnan som skröt om hur fina och trevliga hennes förlossningar var och hur hennes stackars man grät för att han inte kunde göra något åt hennes smärta. Vad? Fick denna fantastiska kvinna trösta sin medlidsamma man mellan värkarna också?

Och alla förlossningsfilmer där männen tittar ömt och förstående på sin stackars duktiga kvinna. Gud bevare mig väl!! Hade någon betett sig så när jag har mer smärta än vad jag någonsin haft i hela mitt liv. Dessutom smått rädd och i vissa stunder kanske till och med lite panikslagen så tror jag banimig att jag gett karl en rak höger och sagt. Här varsågod älskling. Dela min smärta. Och inte hade jag tyckt synd om honom för det inte. Och hade han fortfarande inte fattat vinken så hade jag slängt ut honom från förlossningen. Och hade han sedan gnällt över hur hemskt jag var som gjorde så så hade jag visat honom dörren så kunde han åkka hem till sin mamma och gråta ut.

Men. Tack och lov så har jag inte en  sådan karl så allt väl.

Jag tycker snarast att stackars TS som får jämnlikhetsmaffian på sig på ett sådant här forum.
    10. talulah gosh
      Visa endast
      Tors 1 nov 2012 21:12
      Underligt att så fort det handlar om skyldigheter (använda kondom för att inte bli gravid, betala underhåll etc) då skall mannen såklart ta lika stort ansvar för barnet som kvinnan. Detta dessutom trots att han inte ens kan ha något att säga till om huruvida barnet skall behållas eller inte. Men så fort det handlar om rättigheter - då har mannen helt plötsligt ingenting att säga till om. Sjukt irriterande kvinnor som resonerar så här. Men man kan ju typen: Kvinnorna som tycker att mannen skall hjälpa till med allt hushållsarbete för "vi är ju jämställda", men när det kommer till saker som tex föräldraledighet - då är det plötsligt hon som skall ta hela. 
    1. «
    2. ‹
    3. 32
    4. 33
    5. 34
    6. 35
    7. 36
    8. 37
    9. 38
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Bli medlem            
Signatur: E-postadress:
E-postadress: Lösenord:
Glömt ditt lösenord? Klicka här
Signatur:
Det gick inte att logga in med Facebook, försök igen genom att klicka här.

Antal frågor Antal svaralternativ  
  När du är nöjd med dina frågor och svarsalternativ, skriv en kommentar eller instruktion till quizet i det "vanliga" diskussionsfönstret.
Laddar...

Innehåll

Vi rekommenderar

Direkt i din epost Prenumerera på Familjelivs gravidkalender

Medlemsgrupper Hitta rätt kompisgäng för dig

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Eva är BVC-sköterska på Systrarna Söders BVC-mottagning. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorska Annelie från Barnmorskehuset har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

Missa inte ANNONS

Försöker du bli gravid?

Gå med i Clearblus medlemsgrupp. Här möts vi och ger varandra råd och stöd.

Fråga om barnkläder

Fråga Stadiums experter om barnkläder från stl 86 cl

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
      • Senaste inläggen
      • Abort
      • Adoption
      • Allmän debatt
      • Barnlängtan
      • Ekonomi
      • Familjehem
      • Familjejuridik-Vårdnadstvist
      • Familjerätt
      • Förlorat barn
      • Förlossningsrädsla
      • Föräldraskap
      • Graviditet
      • Kroppsligt
      • Missbruk
      • Missfall
      • Misshandel/Våld
      • Myndighetskontakt
      • Psykisk ohälsa
      • Relationsproblem
      • Skilsmässa/Separation
      • Sorg
      • Styvförälder
      • Svårt att få barn
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • LVU = fängelse för barn!
    • Grannarna upprörda att vår son är naken på gården!
    • Hon ska åka till Kanarieöarna och festa
    • Varför är ni så lata föräldrar?
    • Byta blöja på ungen brevid oss ?!
    • Varför skaffa barn med ett "svin"
    • Den äckligaste människa jag nånsin sett...
  • Mest lästa bloggarna
    • Husmorstips
    • Anna's blogg
    • Mina diktkort
    • Från cup till dl
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
  • Mest sedda klippen
    • Ballongskoj
    • Sakis i sin blåa folkabubbla

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

Beställ Babybox

Bröllop

Festlokal

Bröllop

Brudklänning

Brudnäbb

Möhippa

Vigselring

Bröllopstal

Morgongåva

Lekmer

Leksaker

Barnvagnar

Bilbarnstolar

Ifolor

Fotoböcker

Fotokort

Fotopresenter

Bodystore

Ekologiskt

Hälsa/kropp

Naturläkemedel

Goboken

Barn och läsning

Barnböcker

Bokklubb

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2013 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm