1 - fin, men har ett tråkigt blåstick och känns aningen för mörk och kontrastlös.
2 - fick min röst, eftersom kompet är unikt, nytänkande och sjuhelvetes väl utfört.
3 - jättefin. hade inte 2:an varit med, hade min röst hamnat här. kanonbild. vackert med mjölkstänk.
4 - fin färg och bra skärpa. men i sällskapet av de två bilderna ovan, bara en insektsbild tagen ur en alltför vanlig vinkel.
5 - trist på de avklippta vingarna och färgen är dassig. helt okej bild i övrigt.
6 - alldeles för starka kontraster. detaljerna går nästan helt förlorade.
7 - urläskig och riktigt bra. gillar kompet och detaljrikedomen.
8 - hade förmodligen varit en bättre bild om fokus hamnat på själva ögat istället för fransarna och ögat varit mer i centrum.
9 - färgerna är fina, men bilden saknar lite kontraster.
10 - fin, men jag har lite svårt att hitta fokus. blir nästan lite yr av att försöka.
11 - för ljus, saknar kontraster och bilden känns rörig.
12 - gillar tanken bakom bilden, men utförandet känns inte helt hundraprocentigt. bilden är liksom grå. kanske en kontrastökningen skulle göra skillnad. men även kompet blir lite knepigt. jag hade nog föredragit den mer rakt framifrån.
13 - saknar ljus, kontrast och lite nytänkande.
14 - härliga färger och snygg skärpa. bruset stör dock lite.
15 - det blå är alldeles för blått för att kännas naturligt. dessutom är den blå och rosa och sönderfrätt lite varstans. jag hade nog dessutom valt att ta bilden ur en annan vinkel och undvikit mösskanten (eller vad det nu är som hamnar i vägen).