Millan2010 skrev 2012-03-20 00:29:44 följande:
Ja det är frågan, när ger man upp? Har en underbar dotter född i feb-10. Jag var då 42 år och 9 månader. När hon var 6 mån (aug-10) kom mensen tillbaka och då började vi försöka med ett syskon. Hände inget förrän i slutet av sep -11 och då blev det mf i v.6 i slutet av okt. Sedan dess har min cykel blivit betydligt längre och ÄL diffusare. när jag tror att jag har ÄL kommer den dag 24-25 och sedan mens dag 33-35. Innan mf ÄL dag 17-18 och mens dag 29-30. Har börjat med rosenrot, folsyra och Larginin. Någon som har några tips om något mer man kan göra eller får man inse att man passerat bäst före datum? Blir 45 i maj, men hoppet är det sista som överger människan

.
Hej,
Jag är kanske inte rätt person att svara men vill ändå försöka ingjuta lite hopp om ni verkligen vill fortsätta försöka.
Jag har haft väldigt lätt att bli gravid och fick precis som du en dotter i mars 2010 då jag var 43 och 6 månader. Innan dess hade jag haft två tidiga missfall och en MA som upptäcktes i vecka 20. Vi tänkte då dottern föddes att vi nog bara haft en väldig tur att det lyckades med tanke på åldern. När längtan efter ytterligare ett barn inte gav med sig bestämde vi oss för att försöka än en gång, och det lyckades faktiskt. Jag fyller 45 om ett par månader och BF är den 29/7.
Det är trots allt inte så länge sedan du födde barn och jag tror inte att man blir infertil över en natt, det sker nog väldigt gradvis. Jag tror alltså inte att hoppet ute än, men man behöver kanske ställa sig frågan hur länge man orkar hoppas och kanske bli besviken.
Har egentligen inte så många råd att ge förutom det du redan gör. Skippa kaffe, te, alkohol, undvik stress. Det finns flera trådar här på FL som handlar om hur öka chanserna till en graviditet även långt efter 40.
Lycka till!