Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Svårt att få barn
  • Pco
  • Vill så gärna bli gravid.. Börjar bli desperat..
Pco - Svårt att få barn
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Pco
Svårt att få barn
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Vill så gärna bli gravid.. Börjar bli desperat..

Tors 9 feb 13:10 Läst 6425 gånger Totalt 174 svar
    Laugh
    Visa endast
    Jag vill så otroligt gärna bli gravid. Har vela det ett bra tag nu. Men jag fick veta i somras att jag har PCO. Så jag har svårt att bli med barn. Då jag inte får någon ägglossning.

Jag blir skengravid i stort sett hela tiden då jag önskar och hoppas så mycket på att jag ska bli det. Men jag blir så otroligt besviken varje gång jag tar ett test och det visar negativt.

Jag hade min första ägglossning förra veckan. Då hade vi sex. Någon dag innan, samma dag som ägglossningen och någon dag efter. så jag hoppas verkligen att det tog denna gång. 

Nu har jag fått ömma bröst, dom är extremt ömma i bland. Är trött. Molvärk i stort sett hela tiden. Mår illa med. Har haft enorma humörsvängningar (vilket kan bero på cystorna/PCO)
    Tog ett gravtest idag. Men det visade negativt. Men det kan ju vara för tidigt för att se. 

Får se om jag får någon mens eller hur det blir. Äggstockarna kämpar säkert nå otroligt när man har PCO iaf. Försöker producera.

Jag har tid hos gynmottagningen den 20 Feb.

Blev lite rörig nu men jag vill gärna diskutera med någon!
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 11
    4. 12
    5. 13
    6. 14
    7. 15
    8. 16
    9. 17
    10. ›
    11. »
    1. Jennie1987
      Visa endast
      Tis 24 apr 20:44
      Nightrose skrev 2012-04-24 07:51:56 följande:

VuL imorgon för dig...vad spännande!!! :) Själv är jag lite nervös inför mitt nästa vecka...det är en annan läkare än min vanliga och jag har en cysta och vanan att få lite vattenblåsor...hrm... så hoppas hon läser på min journal ordentligt :)

Jo vi hamnar i ivf-svängen...fast ärligt skulle jag inte vilja hamna i den...skulle vilja fixa detta med det vi gör nu helst... men samtidigt börjar jag bli trött på detta så ivf kommer att passa fint...då kanske det händer något? Dock  har jag inte höga förhoppningar för då blir jag inte lätt besviken längre! I början av allt mådde jag och maken dåligt då det inte gick... nu orkar man inte...bara ta nya tag :) Men läskigt med ivf...alla hormoner hit och dit som man leker med..alltså värre än innan.

Ja nu är man igång! Dock är jag fortfarande lika trött som innan... går och lägger mig sjukt tidigt... får ta och kolla blodvärdet på jobbet sen tror jag... och ja... lite illamående på morgonen... maken tyckte jag skulle ta ett test då det inte är likt mig...trots mensen då...men negativt... så hrm... undrar vad som spökar med kroppen?

Jaa, riktigt spännande faktiskt! Jag hoppas att allt ser bra ut bara.

Har börjat få mina hemska värmevallningar, får dom varje gång jag tagit Pergotime. Pust! 

Ja, då får vi hoppas att din nya läkare läser på ordentligt så det inte blir några missförstånd :)

Förstår att du tycker det är lite läskigt med ivf. Men försök att se det postivit, att du får all tänkbar hjälp att få ditt barn! :) 
      Jag skulle verkligen önska att jag kunde göra en ivf, men tycker såklart också att det verkar lite läskigt. Men det är nog för att jag vet så lite om det. Jag har liksom inte läst på så mycket om det eftersom jag inte är där än.

Lustigt att du mår så? Och ännu knepigare att testet var negativit.. Måste ju vara nåt som pågår i kroppen iaf. Hoppas att du kan få lite svar på det när du ska till din läkare nästa vecka!

Håll tummarna för mig imorgon att allt ser bra ut! :)

2. Jennie1987
      Visa endast
      Fre 27 apr 11:56
      Jag hade ett väldigt bra resultat av Pergotimen denna gången!
      I onsdags på VUL hade jag två finfina ägg på 15 mm (det ena var 17*12 mm men min gyn räknade typ på genomsnittet).

Så igår tog jag Ovitrelle sprutan, så äl bör vara idag eller imorgon. Spännande!

Min gyn sa att "risken" för tvillingar är ganska stor nu, men att det var värt att chansa för att det såg så bra ut.
      Äggen hade en jättefin form, alldeles ovala (som ett hönsägg!) och jämna. Vet inte om det påverkar kvaliteten, men det kan ju knappast skada iaf :)

Så nu är det bara att mysa till det så mycket vi hinner, jag åker nämligen bort imorgon eftermiddag och kommer hem på måndag. Så det är bara idag och imorgon som vi har en chans att få till det. Min gyn sa att det antagligen räcker, och man behöver ju tydligen inte ha sex varje dag för att pricka ägget. Så vi får väl se :)

Hur som helst känns det så j*vla bra att Pergotime+Ovitrelle funkar för mig! Sen om det inte blir någon bebis på andra bra ägglossningen, så är det inte hela världen. Jag är iaf på rätt väg :)

Hur går det för er andra?              
    3. Nightrose
      Visa endast
      Lör 28 apr 08:38
      Jennie1987 skrev 2012-04-27 11:56:51 följande:
      Jag hade ett väldigt bra resultat av Pergotimen denna gången!
      I onsdags på VUL hade jag två finfina ägg på 15 mm (det ena var 17*12 mm men min gyn räknade typ på genomsnittet).

Så igår tog jag Ovitrelle sprutan, så äl bör vara idag eller imorgon. Spännande!

Min gyn sa att "risken" för tvillingar är ganska stor nu, men att det var värt att chansa för att det såg så bra ut.
      Äggen hade en jättefin form, alldeles ovala (som ett hönsägg!) och jämna. Vet inte om det påverkar kvaliteten, men det kan ju knappast skada iaf :)

Så nu är det bara att mysa till det så mycket vi hinner, jag åker nämligen bort imorgon eftermiddag och kommer hem på måndag. Så det är bara idag och imorgon som vi har en chans att få till det. Min gyn sa att det antagligen räcker, och man behöver ju tydligen inte ha sex varje dag för att pricka ägget. Så vi får väl se :)

Hur som helst känns det så j*vla bra att Pergotime+Ovitrelle funkar för mig! Sen om det inte blir någon bebis på andra bra ägglossningen, så är det inte hela världen. Jag är iaf på rätt väg :)

Hur går det för er andra?              
      Kul för dig!!! Hehe... det där med "risk". Jag har de senaste gångerna haft 2-3 äggblåsor utan resultat. Så hoppas denna "risk" blir något fint för dig!!! Menar, det är juh redan krångligt att få barn för oss så tänk två på en gång? Vilken dröm tycker jag! :D Jag skulle gärna vilja ha tvillingar... inte för att det ska låta negativt och fel... men typ "få det överstökat och inte behöva genomgå detta igen"

Hehe... näe sperma lever i snitt 3 dagar... och ibland upp till 5 dagar så de vet nog hur de ska göra! :D

kul att det funkar så bra för dig!

Jag ska till gyn nästa vecka... mår bättre nu faktiskt... insåg att jag kanske borde ta min allergimedicin nu när det är pollensäsong... vart lite piggare efter det... och menopur har visst huvudvärk och illamående som biverkningar, mår lite bättre ifrån det... men det är värst på mornarna...men man tar juh medlet på kvällen så...inte så konstigt... minnst att jag vid puregon började få mina värsta biverkningar vid tredje tillfället... verkar vara samma med denna... tredje gången gillt!!! :)

Jennie1987 skrev 2012-04-24 20:44:19 följande:
      Förstår att du tycker det är lite läskigt med ivf. Men försök att se det postivit, att du får all tänkbar hjälp att få ditt barn! :) 
      Jag skulle verkligen önska att jag kunde göra en ivf, men tycker såklart också att det verkar lite läskigt. Men det är nog för att jag vet så lite om det. Jag har liksom inte läst på så mycket om det eftersom jag inte är där än.
      Hoppas du får ditt barn utan ivf-svängen. Info får man sen i överflöd tycker jag... eller vi har redan fått en del info... och min läkare sade om det blir dags så kommer hon med mer info... satt och tittade i den fina broschyren och funderade på hur mycket mer info finns det? hehehe... hon är så go min läkare så hon ser verkligen till att inget lämnas åt miss frågetecken ;)
    4. Jennie1987
      Visa endast
      Ons 2 maj 20:41
      Nightrose skrev 2012-04-28 08:38:23 följande:
      Kul för dig!!! Hehe... det där med "risk". Jag har de senaste gångerna haft 2-3 äggblåsor utan resultat. Så hoppas denna "risk" blir något fint för dig!!! Menar, det är juh redan krångligt att få barn för oss så tänk två på en gång? Vilken dröm tycker jag! :D Jag skulle gärna vilja ha tvillingar... inte för att det ska låta negativt och fel... men typ "få det överstökat och inte behöva genomgå detta igen"

Hehe... näe sperma lever i snitt 3 dagar... och ibland upp till 5 dagar så de vet nog hur de ska göra! :D

kul att det funkar så bra för dig!

Jag ska till gyn nästa vecka... mår bättre nu faktiskt... insåg att jag kanske borde ta min allergimedicin nu när det är pollensäsong... vart lite piggare efter det... och menopur har visst huvudvärk och illamående som biverkningar, mår lite bättre ifrån det... men det är värst på mornarna...men man tar juh medlet på kvällen så...inte så konstigt... minnst att jag vid puregon började få mina värsta biverkningar vid tredje tillfället... verkar vara samma med denna... tredje gången gillt!!! :)

Hoppas du får ditt barn utan ivf-svängen. Info får man sen i överflöd tycker jag... eller vi har redan fått en del info... och min läkare sade om det blir dags så kommer hon med mer info... satt och tittade i den fina broschyren och funderade på hur mycket mer info finns det? hehehe... hon är så go min läkare så hon ser verkligen till att inget lämnas åt miss frågetecken ;)

Vad tråkigt att höra att du haft 2-3 fina äggblåsor som inte har blivit något :(
      Jag tror inte att det blir något för mig heller, men klart man hoppas och önskar!

Det är 6 dagar sen jag tog Ovitrelle, och jag har typ inte känt av den alls denna gången. Helskumt!
      Men kroppen kanske känner igen det och inte reagerar likadant denna gången, helt enkelt.
      Hur som helst är det gudomligt skönt att slippa må dåligt av den!

Det enda som jag känner av är en irriterande mensvärk, som jag egentligen har haft sen typ i söndags (1-2 dagar efter äl). 
      Påminner lite om värken jag upplevde när jag blev överstimulerad förra året, fast i mycket mycket mindre utsträckning. Då kunde jag inte ens gå upprätt. Nu har jag absolut inte så ont, men det är "samma" sorts värk, ett molande som pågår mer eller mindre hela tiden. Och jag har så ont i ryggslutet att jag funderar över hur jag ens ska orka med morgondagens jobb. Men allt går ju :)

Så lite känningar har jag nog efter sprutan, även om det är betydligt mildare denna gången. Tack och lov!
      Nu väntar jag med spänning till det är dags att invänta mens (eller inte;).

Dock är det ganska jobbigt att ha mensvärk flera veckor innan det ens är i närheten av dags för mens.
      Typ den 14 maj kan jag börja vänta på mensen, men inte nu. Suck.

Skönt att höra att du mår bättre iaf! Även om du verkar gå igenom en hel del just nu.

Och såklart får man all info man behöver när det väl är dags för ivf! Det tvekar jag inte en sekund på :)
      Men för egen del finns det i dagsläget ingen anledning att söka den infon.

Hoppas det blir en bebis 2013!! Vore väl för härligt!? :)   

5. Nightrose
      Visa endast
      Fre 4 maj 22:30
      Jennie1987 skrev 2012-05-02 20:41:16 följande:

Vad tråkigt att höra att du haft 2-3 fina äggblåsor som inte har blivit något :(
      Jag tror inte att det blir något för mig heller, men klart man hoppas och önskar!

Det är 6 dagar sen jag tog Ovitrelle, och jag har typ inte känt av den alls denna gången. Helskumt!
      Men kroppen kanske känner igen det och inte reagerar likadant denna gången, helt enkelt.
      Hur som helst är det gudomligt skönt att slippa må dåligt av den!

Det enda som jag känner av är en irriterande mensvärk, som jag egentligen har haft sen typ i söndags (1-2 dagar efter äl). 
      Påminner lite om värken jag upplevde när jag blev överstimulerad förra året, fast i mycket mycket mindre utsträckning. Då kunde jag inte ens gå upprätt. Nu har jag absolut inte så ont, men det är "samma" sorts värk, ett molande som pågår mer eller mindre hela tiden. Och jag har så ont i ryggslutet att jag funderar över hur jag ens ska orka med morgondagens jobb. Men allt går ju :)

Så lite känningar har jag nog efter sprutan, även om det är betydligt mildare denna gången. Tack och lov!
      Nu väntar jag med spänning till det är dags att invänta mens (eller inte;).

Dock är det ganska jobbigt att ha mensvärk flera veckor innan det ens är i närheten av dags för mens.
      Typ den 14 maj kan jag börja vänta på mensen, men inte nu. Suck.

Skönt att höra att du mår bättre iaf! Även om du verkar gå igenom en hel del just nu.

Och såklart får man all info man behöver när det väl är dags för ivf! Det tvekar jag inte en sekund på :)
      Men för egen del finns det i dagsläget ingen anledning att söka den infon.

Hoppas det blir en bebis 2013!! Vore väl för härligt!? :)   

Oj! Förviso hade du juh två äggblåsor och vätskan de släpper ut kan juh göra lite ont... hade det någon gång också...har även jag varit överstimulerad! Inge roligt att åka in akut för den saken skull...

Hoppas det är att livmodern tänjer ut sig för din del och gör plats ordentligt för det/de kommande småttingen/småttingarna ;)

Usch idag har jag haft en dålig dag. Var på vul...vid detta lag har jag redan haft 3 blåsor alla gångerna...men denna gång har det endast växt till sig ett och på knappt 11,5mm... hrm... vad hände nu då? Vart orolig att det skulle vara min allergimedicin...men näe inte det inte... vart så förstummad för ingen av gångerna har det tagit så lång tid för mig att stimuleras...tvärt om! Har haft lätt för överstimulering...vilket då gjorde att min läkare inte vågade höja dosen heller...
      ska tillbaka till henne på tisdag igen och hoppas det hänt något tills dess... annars fattar varken hon eller jag någonting...

Det värsta var att jag har suttit på flera apotek och efter 1,5h väntan i olika köer kommit ut tomhänt... fick åka till storakutapoteket i stockholm och där hade de menopure... knykte den nästsista... *Suck*

Oja bebis 2013!!! absolut! Känns som om det är vår tur nu! eller hur? ;)          
    6. Jennie1987
      Visa endast
      Tis 8 maj 19:33
      Nightrose skrev 2012-05-04 22:30:38 följande:
      Oj! Förviso hade du juh två äggblåsor och vätskan de släpper ut kan juh göra lite ont... hade det någon gång också...har även jag varit överstimulerad! Inge roligt att åka in akut för den saken skull...

Hoppas det är att livmodern tänjer ut sig för din del och gör plats ordentligt för det/de kommande småttingen/småttingarna ;)

Usch idag har jag haft en dålig dag. Var på vul...vid detta lag har jag redan haft 3 blåsor alla gångerna...men denna gång har det endast växt till sig ett och på knappt 11,5mm... hrm... vad hände nu då? Vart orolig att det skulle vara min allergimedicin...men näe inte det inte... vart så förstummad för ingen av gångerna har det tagit så lång tid för mig att stimuleras...tvärt om! Har haft lätt för överstimulering...vilket då gjorde att min läkare inte vågade höja dosen heller...
      ska tillbaka till henne på tisdag igen och hoppas det hänt något tills dess... annars fattar varken hon eller jag någonting...

Det värsta var att jag har suttit på flera apotek och efter 1,5h väntan i olika köer kommit ut tomhänt... fick åka till storakutapoteket i stockholm och där hade de menopure... knykte den nästsista... *Suck*

Oja bebis 2013!!! absolut! Känns som om det är vår tur nu! eller hur? ;)          

Idag är det 12 dagar sen jag tog Ovitrellen, och jag tog ett graviditetstest nu ikväll, mest för att kolla om sprutan var ute ur kroppen, och det var den, för testet var negativt.
      Då börjar jag förstås tänka och undra vad mina grymt (!!!!) onda bröstvårtor beror på?Kan inte nudda dom utan att nästan börja lipa! Och mensvärk har jag haft mer eller mindre sen jag tog sprutan, och det kommer mer ibland, för att ibland nästan försvinna. 

I lördags fick jag panikont i magen! Kunde nästan inte sitta ner, ungefär som när jag blev överstimulerad, men det avtog efter någon timme, och med hjälp av alvedon.
      Min gyn trodde att det kunde vara en cysta som spruckit, typ att någon äggblåsa fortsatte växa och inte släppte vid äl och därför blev en cysta. Men det vet dom ju inte säkert, har bara pratat i telefon med dom idag.
      Och eftersom smärtan försvann så fort så var dom inte helt övertygade om vad det kunde vara, om det skulle vara en cysta så tyckte bm att smärtan skulle stannat längre eftersom vätskan stannar kvar och kan "reta".

Hur som helst så får jag väl vänta och se nu om mensen kommer till helgen, annars får jag väl ta ytterligare ett test. För det är väl inte kört nu när testet var negativt idag? Det är ju ändå några dagar till mensen är beräknad, är på dag 25 idag, brukar ha cykler på 29-33 dagar typ.

Vad jobbigt att behöva köa och vänta på medicinen... Och sen finns den inte! :( Men tur att du lyckades få tag på den till slut! 
      Hoppas att ditt ägg vuxit till sig och att det blir en finfin äl!!

Håller tummarna, som alltid! :)   

7. Nightrose
      Visa endast
      Tors 10 maj 09:47
      Jennie1987 skrev 2012-05-08 19:33:38 följande:

Idag är det 12 dagar sen jag tog Ovitrellen, och jag tog ett graviditetstest nu ikväll, mest för att kolla om sprutan var ute ur kroppen, och det var den, för testet var negativt.
      Då börjar jag förstås tänka och undra vad mina grymt (!!!!) onda bröstvårtor beror på?Kan inte nudda dom utan att nästan börja lipa! Och mensvärk har jag haft mer eller mindre sen jag tog sprutan, och det kommer mer ibland, för att ibland nästan försvinna. 

I lördags fick jag panikont i magen! Kunde nästan inte sitta ner, ungefär som när jag blev överstimulerad, men det avtog efter någon timme, och med hjälp av alvedon.
      Min gyn trodde att det kunde vara en cysta som spruckit, typ att någon äggblåsa fortsatte växa och inte släppte vid äl och därför blev en cysta. Men det vet dom ju inte säkert, har bara pratat i telefon med dom idag.
      Och eftersom smärtan försvann så fort så var dom inte helt övertygade om vad det kunde vara, om det skulle vara en cysta så tyckte bm att smärtan skulle stannat längre eftersom vätskan stannar kvar och kan "reta".

Hur som helst så får jag väl vänta och se nu om mensen kommer till helgen, annars får jag väl ta ytterligare ett test. För det är väl inte kört nu när testet var negativt idag? Det är ju ändå några dagar till mensen är beräknad, är på dag 25 idag, brukar ha cykler på 29-33 dagar typ.

Vad jobbigt att behöva köa och vänta på medicinen... Och sen finns den inte! :( Men tur att du lyckades få tag på den till slut! 
      Hoppas att ditt ägg vuxit till sig och att det blir en finfin äl!!

Håller tummarna, som alltid! :)   

Jo men det tror jag... menar om man tänker på en "vanlig" cykel så kan det vara så att hormonhalterna är för låga vid dag "26"...vissa plussar juh inte förrän på bim eller en vecka efter bim. Om inte mer och vissa före... men som alltid håller vi tummarna för att mensen håller sig borta ;) Hoppas det är rätt sorts symtom och inte pms!

usch då! Hoppas det inte var något konstigt som skedde i kroppen utan att det kanske var en cysta som sprack?

Jag brukar räkna 14-15 dagar efter spruttag som min bimdag faktiskt... har  inte haft mens senare än så med sprutan. Sen hur lång cykeln är beror juh på när det blev dags att ta sprutan...Mina cykler har nämligen varit allt från 26 dagar och som till nu räknar jag med en cykel på 35 dagar...så jag skulle nog ta ett test 3 dagar efter den förra om jag vore du och då med morgonurin.  

Åh var på Vul i tisdags och då hade äntligen ett ägg växt till sig till 15mm... skulle fortsätta med menopur fram till idag och imorgon ta ovitrelle...då räknade min doktor med att blåsan skulle vara ca 21-22mm stor... dock var min slemhinna som vanligt tunn endast 5mm tjock och vara väl max 6mm vid ägglossning... men jag hade redan då fint sekret och den hade fint utseende... så ja... hon sade att hon hade sett graviditeter på 2mm tunn slemhinna... men surt ändå att den inte riktigt växer till sig mer...

Håller också tummarna! :)       

8. Jennie1987
      Visa endast
      Tors 10 maj 18:25
      Nightrose skrev 2012-05-10 09:47:33 följande:
      Jo men det tror jag... menar om man tänker på en "vanlig" cykel så kan det vara så att hormonhalterna är för låga vid dag "26"...vissa plussar juh inte förrän på bim eller en vecka efter bim. Om inte mer och vissa före... men som alltid håller vi tummarna för att mensen håller sig borta ;) Hoppas det är rätt sorts symtom och inte pms!

usch då! Hoppas det inte var något konstigt som skedde i kroppen utan att det kanske var en cysta som sprack?

Jag brukar räkna 14-15 dagar efter spruttag som min bimdag faktiskt... har  inte haft mens senare än så med sprutan. Sen hur lång cykeln är beror juh på när det blev dags att ta sprutan...Mina cykler har nämligen varit allt från 26 dagar och som till nu räknar jag med en cykel på 35 dagar...så jag skulle nog ta ett test 3 dagar efter den förra om jag vore du och då med morgonurin.  

Åh var på Vul i tisdags och då hade äntligen ett ägg växt till sig till 15mm... skulle fortsätta med menopur fram till idag och imorgon ta ovitrelle...då räknade min doktor med att blåsan skulle vara ca 21-22mm stor... dock var min slemhinna som vanligt tunn endast 5mm tjock och vara väl max 6mm vid ägglossning... men jag hade redan då fint sekret och den hade fint utseende... så ja... hon sade att hon hade sett graviditeter på 2mm tunn slemhinna... men surt ändå att den inte riktigt växer till sig mer...

Håller också tummarna! :)       

Idag pratade jag med min gynmottagningen, och mitt provsvar visade att jag haft äl denna gången också!
      Känns såklart jättekul att Pergotime+Ovitrelle funkat igen! :)

Testet tog jag mest för att få veta om Ovitrelle var ute ur kroppen, jag räknade inte med att kunna se en eventuell graviditet.

Jag testar nog inte mer nu. Jag kommer vänta och se om mensen dyker upp. Förra gången fick jag mens 16 dagar efter sprutan. Så det är iså fall på lördag. Så jag väntar mig mens till helgen, om det följer samma mönster denna gången :)

Vad roligt att ägget vuxit till sig!! :) Spännande grejer på gång! 
      Jag har också hört att en graviditet är fullt möjlig även om slemhinnan är tunn. Så det behöver du nog inte vara orolig över. Min slemhinna brukar inte heller vara överdrivet tjock, brukar ligga runt 7-10 mm tror jag. 

Nu får vi hoppas att det vår tur denna gången! Det tycker jag minsann, eller hur!? :)

Jag har ruskigt ont i bröstvårtorna, och delvis i resten av brösten. Kan såklart bero på pms och att kroppen bakar ihop en mens, men såklart hoppas jag ju att det är ett tecken! ;)     

9. Nightrose
      Visa endast
      Sön 13 maj 08:52
      Jennie1987 skrev 2012-05-10 18:25:49 följande:
      Idag pratade jag med min gynmottagningen, och mitt provsvar visade att jag haft äl denna gången också!
      Känns såklart jättekul att Pergotime+Ovitrelle funkat igen! :)

Testet tog jag mest för att få veta om Ovitrelle var ute ur kroppen, jag räknade inte med att kunna se en eventuell graviditet.

Jag testar nog inte mer nu. Jag kommer vänta och se om mensen dyker upp. Förra gången fick jag mens 16 dagar efter sprutan. Så det är iså fall på lördag. Så jag väntar mig mens till helgen, om det följer samma mönster denna gången :)

Vad roligt att ägget vuxit till sig!! :) Spännande grejer på gång! 
      Jag har också hört att en graviditet är fullt möjlig även om slemhinnan är tunn. Så det behöver du nog inte vara orolig över. Min slemhinna brukar inte heller vara överdrivet tjock, brukar ligga runt 7-10 mm tror jag. 

Nu får vi hoppas att det vår tur denna gången! Det tycker jag minsann, eller hur!? :)

Jag har ruskigt ont i bröstvårtorna, och delvis i resten av brösten. Kan såklart bero på pms och att kroppen bakar ihop en mens, men såklart hoppas jag ju att det är ett tecken! ;)     

Gud vad kul att du haft ägglossning! Så skönt när det funkar för en! :)

Spännande... tycker det är lite jobbigt att sitta och vänta på mensdagen...hur gick det? Hoppas den höll sig borta och håller sig borta i flera flera månader!

Det konstiga dock är att alla andra värden är bra osv. Aja... det är inget jag kan påverka ändå så det är bara att gilla läget och hoppas på att min slemhinna är snäll nog att ta emot ett litet embryo... Tog ovitrellen i fredags... och denna gång måste mina hormonvärden varit riktigt höga... för redan nu har jag ont i bröstvårtorna... så bra hormoner var det iaf... och bra sekret också för den delen... känns så jobbigt när det bara rinner på hela tiden... :/ Men det är ju bra tecken så då ska man väl vara nöjd? 

Klart vi kan hoppas det! :D Det är våra 20% tur denna gång! :)

10. Jennie1987
      Visa endast
      Sön 13 maj 20:36
      Nightrose skrev 2012-05-13 08:52:53 följande:
      Gud vad kul att du haft ägglossning! Så skönt när det funkar för en! :)

Spännande... tycker det är lite jobbigt att sitta och vänta på mensdagen...hur gick det? Hoppas den höll sig borta och håller sig borta i flera flera månader!

Det konstiga dock är att alla andra värden är bra osv. Aja... det är inget jag kan påverka ändå så det är bara att gilla läget och hoppas på att min slemhinna är snäll nog att ta emot ett litet embryo... Tog ovitrellen i fredags... och denna gång måste mina hormonvärden varit riktigt höga... för redan nu har jag ont i bröstvårtorna... så bra hormoner var det iaf... och bra sekret också för den delen... känns så jobbigt när det bara rinner på hela tiden... :/ Men det är ju bra tecken så då ska man väl vara nöjd? 

Klart vi kan hoppas det! :D Det är våra 20% tur denna gång! :)

Ja, känns hur bra som helst att jag äntligen hittat en kombo som verkligen fungerar! :)
      Dock kom mensen igår, 16 dagar efter Ovitrelle (precis som förra månanden), men det var ganska väntat, så jag var beredd och blev mest glad över ännu en lyckad cykel! Min andra kompletta menscykel som innehåller fin ägglossning och mens, och kroppen följer detta som en klocka :)
      Så på onsdag börjar jag med Pergotime igen, känns skönt att kunna börja så snart igen. Känns absolut som det går åt helt rätt håll! ;)

Åh, spännande! Då har ni haft en mysig helg nu kan jag tänka mig? ;) Hoppas att det tar sig för er denna gången! Härligt att hormonerna är med denna gången! Måste ju vara positivt iaf :)
      Ja, såna där jobbiga "rinningar" får jag med ibland, men det är säkert kroppens sätt att jobba på med hormoner osv :)

Min mens som jag har nu är så himla klibbig, är massa flytningar i den. Jag brukar bara ha klarrött blod och såna där typ svarta klumpar. Det har jag nu också, men det är också sega flytningar... Säkerligen helt normalt, men det kanske beror på behandlingen? Eftersom jag aldrig haft det förut, och man kollar ju verkligen på ALLT! ;)

11. Nightrose
      Visa endast
      Ons 16 maj 10:32
      Jennie1987 skrev 2012-05-13 20:36:33 följande:
      Ja, känns hur bra som helst att jag äntligen hittat en kombo som verkligen fungerar! :)
      Dock kom mensen igår, 16 dagar efter Ovitrelle (precis som förra månanden), men det var ganska väntat, så jag var beredd och blev mest glad över ännu en lyckad cykel! Min andra kompletta menscykel som innehåller fin ägglossning och mens, och kroppen följer detta som en klocka :)
      Så på onsdag börjar jag med Pergotime igen, känns skönt att kunna börja så snart igen. Känns absolut som det går åt helt rätt håll! ;)

Åh, spännande! Då har ni haft en mysig helg nu kan jag tänka mig? ;) Hoppas att det tar sig för er denna gången! Härligt att hormonerna är med denna gången! Måste ju vara positivt iaf :)
      Ja, såna där jobbiga "rinningar" får jag med ibland, men det är säkert kroppens sätt att jobba på med hormoner osv :)

Min mens som jag har nu är så himla klibbig, är massa flytningar i den. Jag brukar bara ha klarrött blod och såna där typ svarta klumpar. Det har jag nu också, men det är också sega flytningar... Säkerligen helt normalt, men det kanske beror på behandlingen? Eftersom jag aldrig haft det förut, och man kollar ju verkligen på ALLT! ;)

Visst är det underligt att man blir lycklig för vissa saker som andra verkligen hatar varje månad? Visst att man önskar och längtar ett barn istället för mens...men samtidigt är det på något sätt lyckligt över att man faktiskt fungerar hormonmässigt så som man borde trots att det sker med hjälp.

Väldigt mysig helg har det varit :) Ett plus var att jag dessutom var ledig hela helgen+fredag. Bästa kombon :)

Det är östrogenhalten som gör det att man rinner till på det där sättet tydligen. Frågade min läkare om det då det är lite jobbigt och hon skrattade lite och sade att det är kroppens sätt att förbereda för att spermier ska ha det bra och överleva till befruktning... så ja... man får väl vara nöjd över saken? :)

Undrar om det är för att det är färsk slemhinna? Menar annars har vi oftast nog bara gammal slemhinna att stöta ut och det ser väl annorlunda ut... antar jag...för som du har jag också märkt att blodet är lite annorlunda... brukade få mycket mörkt, klumpigt...numer har jag klarrött, flytningsaktigt och mindre klumpar.

Urg... nu ömmar bröstvårtorna. Svårt med bhn, värre är det då man rör sig och bhn råkar flytta lite på sig!            

12. Laugh
      Visa endast
      Fre 18 maj 21:16
      Tänkte kika in och uppdatera lite vad som har hänt/inte hänt på min sida.

Den 3/5 fick jag blodblandad flytning, sen blödde jag ganska så rejält i två dagar, sen avtog det och mensen slutade den 6/5. Så. Den kom samma datum som sist. Då jag hade det den 3/3. Så jag antar att det är ett bra tecken?

Vi sexade när jag hade äl (vilket jag tror att jag hade iaf)

Sen efter blödningen så har vi sexat på med. Men jag har inte haft några äl flytningar än.

MEN, i morse vaknade jag kl 04:25 av att jag hade sån jäkla halsbränna. Och det har fortsatt hela dagen.
      Vet inte alls vad det ska betyda. Jag har aldrig någonsin haft halsbränna på det här sätter och inte så här länge.
      Har tagit Samarin idag mot det, men det har inte hjälpt mig alls. Sen är magen svullen, och jag har hård.
      Samt att brösten fortsätter att svälla/växa.

Har inga gravtester hemma och jag känner ingen lust att "slösa" mer pengar på det just nu heller. Så jag väljer nu att avvakta och se vad som händer.

Så ja.. Det är en liten uppdatering från mig!
    13. Jennie1987
      Visa endast
      Tors 24 maj 06:30
      Igår var jag på VUL, dag 12, och hade ett jättefint ägg på 18 mm!
      Så jag fick ta Ovitrelle sprutan igårkväll.
      Tredje gången allt verkar funka nu! Så härligt! :)    
    14. Nightrose
      Visa endast
      Idag 05:16
      Laugh skrev 2012-05-18 21:16:39 följande:
      Tänkte kika in och uppdatera lite vad som har hänt/inte hänt på min sida.

Den 3/5 fick jag blodblandad flytning, sen blödde jag ganska så rejält i två dagar, sen avtog det och mensen slutade den 6/5. Så. Den kom samma datum som sist. Då jag hade det den 3/3. Så jag antar att det är ett bra tecken?

Vi sexade när jag hade äl (vilket jag tror att jag hade iaf)

Sen efter blödningen så har vi sexat på med. Men jag har inte haft några äl flytningar än.

MEN, i morse vaknade jag kl 04:25 av att jag hade sån jäkla halsbränna. Och det har fortsatt hela dagen.
      Vet inte alls vad det ska betyda. Jag har aldrig någonsin haft halsbränna på det här sätter och inte så här länge.
      Har tagit Samarin idag mot det, men det har inte hjälpt mig alls. Sen är magen svullen, och jag har hård.
      Samt att brösten fortsätter att svälla/växa.

Har inga gravtester hemma och jag känner ingen lust att "slösa" mer pengar på det just nu heller. Så jag väljer nu att avvakta och se vad som händer.

Så ja.. Det är en liten uppdatering från mig!
      skönt att det kommit igång på något sätt och att det verkar vara något regelbundet trots att det tar lång tid mellan varven.

Hoppas det är "rätt" symtom du känner. 

Jennie1987 skrev 2012-05-24 06:30:21 följande:
      Igår var jag på VUL, dag 12, och hade ett jättefint ägg på 18 mm!
      Så jag fick ta Ovitrelle sprutan igårkväll.
      Tredje gången allt verkar funka nu! Så härligt! :)    

Tredje gången gillt!!! ;) Kul att det funkar verkligen!

Själv fick jag rosa flytningar i onsdags morgon. Vi satte oss ned och beslöt att nu under sommaren tar vi en pause. Räknade ihop att jag behandlats med hormonpreparat i 10 omgångar med olika metoder och det har inte hjälpt. Så då beslöt vi en pause. Ringde vår läkare och pratade med henne. Hade ont i magen och funderade på om beslutet var dåligt, menar detta ör verkligen det vi vill. Sen samtidigt så tröttnar man  på att ha samlag på "ordinations"tider. Trots att man försöker ha det på bästa sätt. Det tar på en ändå....Här gick man och våndades lite över beslutet då det skulle innebära att barnaskapandet skulle bli fördröjt.
       När vi kommer hem på eftermiddagen ligger där ett brev från fertilitetskliniken. Vi har fått tid på fredag nästa vecka. Oj? Vart tog vårt sommarlov vägen som vi tänkt ha? Hrm... den slängdes direkt på hatthyllan och nervösiteten inför detta första möte kom istället.
      Så nu nästa steg blir då ivf

Tänker fortsätta hejja på er här. Men hoppas ni trots att det inte är möjligt eller aktuellt att göra en ivf i dagsläget ändå lyckas utan den och inte behöver gå igenom mycket mer slit för erat lilla mirakel!!!!

Håller tummarna för er!           

1. «
    2. ‹
    3. 11
    4. 12
    5. 13
    6. 14
    7. 15
    8. 16
    9. 17
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?
Bli medlem »

Innehåll

Vi rekommenderar

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Testfakta Bästa och sämsta blöjorna.

Hon får platt mage Följ GrönaDruvans mag-kamp

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Magnus är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Rädd att föda? Fråga specialist på Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Vinn lyxdag

Vinn lyxdag med två väninnor och låt Åhléns Personal Shopper lösa era problem med sommarens look.Få outfits för totalt 10 000 KR.

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
      • Senaste inläggen
      • 40+
      • Behandlingar
      • Ekonomi
      • Endometrios
      • Fertilitet och kropp
      • Insemination
      • Läkemedel
      • Manlig infertilitet
      • Ofrivillig barnlöshet
      • Oförklarlig barnlöshet
      • PCO
      • Provrörsbefr. / IVF
      • Regnbågsfamiljer
      • Relation och samliv
      • Ruvare
      • Sekundär barnlöshet
      • Singel
      • Svårt -bli gravid
      • Upprepade missfall
      • Utomkvedshavandeskap
      • Utredning
      • Äggdonation
      • Ägglossning
      • Äntligen gravid
      • Övrigt
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Jag tycker min kompis har trist attityd ang mitt bröllop
    • Jävla muppfan!!
    • Är det bara jag som anser att barnomsorg på nätter är en knäpp idé?!
    • 15 år - Får inte ha en pojkvän för mina föräldrar
    • Orimlig begäran eller är jag en surkärring?
    • Att göra någon arvlös
    • Inte bjuden på möhippa, besviken och ledsen
  • Mest lästa bloggarna
    • Mina diktkort
    • Anna's blogg
    • Från cup till dl
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Husmorstips
  • Mest sedda klippen
    • Time flies 1 1 Wiwa

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm