Nightrose skrev 2012-04-28 08:38:23 följande:
Kul för dig!!! Hehe... det där med "risk". Jag har de senaste gångerna haft 2-3 äggblåsor utan resultat. Så hoppas denna "risk" blir något fint för dig!!! Menar, det är juh redan krångligt att få barn för oss så tänk två på en gång? Vilken dröm tycker jag! :D Jag skulle gärna vilja ha tvillingar... inte för att det ska låta negativt och fel... men typ "få det överstökat och inte behöva genomgå detta igen"
Hehe... näe sperma lever i snitt 3 dagar... och ibland upp till 5 dagar så de vet nog hur de ska göra! :D
kul att det funkar så bra för dig!
Jag ska till gyn nästa vecka... mår bättre nu faktiskt... insåg att jag kanske borde ta min allergimedicin nu när det är pollensäsong... vart lite piggare efter det... och menopur har visst huvudvärk och illamående som biverkningar, mår lite bättre ifrån det... men det är värst på mornarna...men man tar juh medlet på kvällen så...inte så konstigt... minnst att jag vid puregon började få mina värsta biverkningar vid tredje tillfället... verkar vara samma med denna... tredje gången gillt!!! :)
Hoppas du får ditt barn utan ivf-svängen. Info får man sen i överflöd tycker jag... eller vi har redan fått en del info... och min läkare sade om det blir dags så kommer hon med mer info... satt och tittade i den fina broschyren och funderade på hur mycket mer info finns det? hehehe... hon är så go min läkare så hon ser verkligen till att inget lämnas åt miss frågetecken ;)
Vad tråkigt att höra att du haft 2-3 fina äggblåsor som inte har blivit något :(
Jag tror inte att det blir något för mig heller, men klart man hoppas och önskar!
Det är 6 dagar sen jag tog Ovitrelle, och jag har typ inte känt av den alls denna gången. Helskumt!
Men kroppen kanske känner igen det och inte reagerar likadant denna gången, helt enkelt.
Hur som helst är det gudomligt skönt att slippa må dåligt av den!
Det enda som jag känner av är en irriterande mensvärk, som jag egentligen har haft sen typ i söndags (1-2 dagar efter äl).
Påminner lite om värken jag upplevde när jag blev överstimulerad förra året, fast i mycket mycket mindre utsträckning. Då kunde jag inte ens gå upprätt. Nu har jag absolut inte så ont, men det är "samma" sorts värk, ett molande som pågår mer eller mindre hela tiden. Och jag har så ont i ryggslutet att jag funderar över hur jag ens ska orka med morgondagens jobb. Men allt går ju :)
Så lite känningar har jag nog efter sprutan, även om det är betydligt mildare denna gången. Tack och lov!
Nu väntar jag med spänning till det är dags att invänta mens (eller inte;).
Dock är det ganska jobbigt att ha mensvärk flera veckor innan det ens är i närheten av dags för mens.
Typ den 14 maj kan jag börja vänta på mensen, men inte nu. Suck.
Skönt att höra att du mår bättre iaf! Även om du verkar gå igenom en hel del just nu.
Och såklart får man all info man behöver när det väl är dags för ivf! Det tvekar jag inte en sekund på :)
Men för egen del finns det i dagsläget ingen anledning att söka den infon.
Hoppas det blir en bebis 2013!! Vore väl för härligt!? :)