Pulp skrev 2010-02-04 14:17:29 följande:
Snösport: Bor du i Luleå eller i närheten då eftersom du tar blodprover m m på Hermelinen? Är det inte väldigt långt till Falun då? Ursäkta en nyfiken fråga!
jo det är typ 82 mil enkelresa till Falun.
Bor på samma gata som Hermelinen så det är ju smidigare.
Min gynläkare var väldans långsam med vår utredning och jag hade tagit kontakt med Falun då min läkare sa att Umeå alltid gör en egen utredning också och min ålder minskar ju chanserna för varje månad och därför sa hon Falun + att jag redan kontaktat dem i missnöje över att min utredning inte blev klar och jag ville ju starta,,,,ville starta redan 1 år innan så jag är inte supernöjd med min gynläkare som ignorerade mina frågor om de kunde hjälpa mej som inte blev m barn och som haft konstiga cyklar mm mycket förut och därför ätit p-piller för att hålla det i shack. Men har du mens kan du få barn men återkom om ett år sa hon(då nästan 40 år)..jag forskade lite och hittade IVF(ok, jag har ju trott att läkare skulle hjälpa och jag inte behövde veta allt men nu e jag ju mer påläst) återkom 6 månader senare 1,5 månader innan jag fick tid och 4 månader tog utredningen som hon inte hann göra klar då jag inte spolats och inte vill spola mej heller fast hon tror att det är stopp i äggledare för hon inte hittat ngt annat.
Inte lätt att vara lite äldre känner jag som ser mej som ganska ung, känns som det är åldern som gör att hon "hindrar" lite för jag förstår det inte riktigt. Själv vill jag ju försöka och går det inte alls får jag väl acceptera då men eftersom jag har kompissar som blivit m barn i verklighet o via IVF i min ålder så hoppas jag.
Jag håller alltså främst kontakt med Falun då jag bemöts vänligt och jag tror att de vill mitt bästa trots att även de påpekat att du borde varit här åtminstone ett år tidigare...ok, det ville jag ju också om jag varit påläst hade jag ju varit det....nä inte bli bitter. Om folk är vänliga och förstående runt om är det ju lättare att våga hoppas och kanske lättare att acceptera om det blir så. Men Hermelinen har ju två olika läkare.
// nä jag e inte karriärstjej alls, bara inte kommit barn och jag har faktiskt varit glad att jag inte fått barn med mina tidigare sambos fast det varit "risk" för det men nu sedan 3,5 år vill jag men nä inget händer. Vi hoppas, eller vinna på lotto för adoption är ju svindyrt och ung gift kvinna ska man ju vara också om man vill ha en bebis och inte stort barn