Nu är vi inte inne varje dag o skriver minsann... Fullt upp tjejer?
Lastbilslillan: Det är ju lika bra att göra glukostest så behöver man inte oroa sig sen. Hoppas det går bra!
Jag ville ju absolut inte göra testet o när jag hade 5,6 en gång sa de att vi kunde avvakta, men nu vill jag göra det eftersom jag inte kan fika o så utan att tänka att jag skadar barnet... Jag är nog mycket mer nojig än du ;)
Bel: Vad kul att ni får så mycket gjort! Blir lite avis faktiskt för i vanliga fall är det jag som är mest igång hemma med att renovera o greja. Men nu har jag legat två kvällar på kökssoffan medan svärmor varit här o lagat matportioner o grejat i köket o min man och svärfar bygger garderob o grejar i barnrummet. Jag tycker ju att det känns skönt att det händer nå, men jag vill oxå va me! Ska bli kul o se bilder på köket sen.
Lumix o kotten: skoj att ha så mycket kläder till bebis redan! Jag börjar fundera på att tvätta de få plagg jag köpt. Borde kanske köpa lite fler, men orkar inte gå i affärer just nu.
Vad roligt att fler har livliga bebisar i magen! Men jag undrar om ni andra får mycket ont o så. Jag har ju redan problem med foglossning så antagligen är det därför det gör så ont. Men ibland känns det som jag har känselspröt inne i livmodern som verkligen ömmar när den drar igång. Har inte sovit så bra två nätter nu för den sparkar så mycket. I början när det buffade o så var det ju mysigt o jag hade klängtat efter att få känna sparkar, men nu blir den starkare dag för dag o jag har svårt att göra nåt eftersom jag måste andas mig igenom smärtan lixom. Känns som att jag är överkänslig i jämförelse med andra gravida...
Men foglossningen är bättre idag iaf så därför orkar jag sitta upp lite längre o skriva detta långa inlägg. Ska tom. våga mig iväg på vattengympa i em., men har lovat maken o ta det lugnt.
Var på läkarbesök i måndags o blev helt sjukskriven 3 veckor till. Börjar tappa hoppet om att kunna jobba igen innan BF. Försöker utnyttja mina mammalediga vänner o åka hem till dem o ligga i deras soffor o prata så blir dagarna lite roligare, annars har jag märkt att jag är ganska deprimerad om jag bara är hemma en hel dag. Problemet är att jag aldrig lyckas sitta skönt när jag kör bil... men nu ska jag sluta klaga. Jag måste bara försöka tackla denna smärta lixom! Pratade med en kompis igår som tyckte det var synd att så många av hennes kollegor var rädda för smärta under förslossningen. Men det är jag inte så rädd för än faktiskt. Jag menar, det är ju under en mer begränsad tid. Det som är värst med foglossningen är att det pågått så länge o kanske kommer pågå länge till, det gör det hela extra hopplöst lixom...
Ha det bra allesammans!