X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
ok, ja jag menade ju inte riktigt att han medvetet lurat dig på ngt vis, men tror måna män gör så undermedvetet,...för att fylla sin funktion på ett tradionellt sätt. Men jag håller med det ngn annan skrev att oavsett så är sex chatt otrohet! Sen förstår jag dig, att du undrar om han tänker på andra när ni har sex, vem hade inte gjort det efter att fått veta ngt sånt här.....det e ju din mest naturliga reaktion.....
Ja, en naturlig reaktion är det. Så vad ska jag göra?
Kräva att han aldrig ska tänka på någon annan än mig? Kolla hans dator och telefon och anteckningsböcker så att han aldrig skriver något som kan antyda att han har sexuella tankar med/om någon/något annat än med mig och bara mig?
Ska jag kasta ut honom? Eftersom det aldrig kommer att gå att kontrollera.
Vart ska jag ta min kärlek till honom då? Ska jag låta den omvandlas till hat och en känsla av att vara förrådd?
Till Richard:
du skrev:
"Jag hör din tanke om att han kanske skulle föredra någon annan, men då tänker jag be dig notera att han vill att det är något som NI ska göra TILLSAMMANS... det tar jag som ett tecken på att han värdesätter dig högt. Just den där rädslan att bli lämnad för någon annan kan ju för övrigt vara något att prata om, att reda ut lite."
jag svarar:
Ja han bevisar ju ständigt att han värdesätter mig högt, men det han har gjort och det han känner gör att jag känner mig väldigt orolig...(och rädd) och rådvill.