1. Jag kände mig så grundlurad! Som en statist i mitt eget äktemskap. Inget värt utan bara en fru att ha som passar bra in i heteromönstret och konventionerna!
2. Min sexlust försvann total och blev helt blockerad. Han ville ju egentligen INTE ha sex med mig utan fantiserade om att vara med män.....
3. Tilliten helt raserad, hur kan man lura sin egen fru och bästa vän!
4. Barnen då....
5. Vad händer nu då?
6. TOTALT OTILLRÄCKLIG för min mans behov.....kommer alltid att vara
7. ARG! Förnedrad, smutsig, allt...
Ja, min man är bisexuell, so what, det är inte det som är grejen! Utan att han ljög FÖR MIG, hans fru efter många års äktenskap. TOTALT RASERAD TILLIT! HUR SKA MAN BYGGA UPP DEN DÅ?! OK, jag tycker att sexchatta med andra, män eller kvinnor, är en form av otrohet, en interaktion med en annan, inte fysiskt men psykist och med en sexuell avsikt. Fine, om ena partnern i ett äktenskap gör detta så länge man är överens. Med min personlighet vet jag att jag vill inte ha ett förhållande-äktenskap där min man-partner sexsurfar-sexchattar med andra män+porrsurfar. Någon form av avtänding och svartsjuka infinner sig. Vi är ju alla olika och ibland tror jag också att man ska behålla sina egna fantasier för sig själv, så länge dom bara är fantasier förstås.....och inte handling...
Efter tre år så bestämde jag mig för att tro på min intuition, jag har aldrig snokat i min mans dator eller mobiltelefon etcetera. Psykolog och min mamma fick mig att tänka konstruktivt. Många av mina frågor klarnade. Jag känner och tror att jag fortfarande är otillräcklig för min man, min egen tolkning. Nu har jag tagit initiativ till ett friare och mer öppet liv. Vi är fortfarande gifta och min man är NU verkligen min bästa vän, han talar sanning och vi kommunicerar mycket bättre, men visst finns det mycket som fortfarande är obearbetat-funderingar. Sexlusten har helt försvunnit. Totalblockerad fortfarande, tyvärr. Det enda råd jag kan ge alla som upplevt eller är i en liknande situation är våga ta mod och våga tala sanning eller konfrontera, gäller alla parter i ett förhållande, den som sexchattar, inte vågar komma ut som bi eller homosexuell, men välj rätt tillfälle, fundera på konsekvenserna, vi ju alla så olika under olika omständigheter! Det är så viktigt att respektera varandra och att man mår bra. Livet är får kort för nägot annat.
Oj! Det var första gången jag skrev på en blogg, men den här tråden ville jag verkligen besvara och allt bara rann ur, helt oredigerat och från hjärtat. Just nu sitter jag i ett annat land och jobbar i en stor stad med en vacker skyskrapsiluett, i sängarna i rummet intill ligger mina två fina barn. Det finns hopp om framtiden!!