Maryestelle01 skrev 2010-03-18 09:48:10 följande:
Jo det har det nog..Kan vara därför jag är omhändertagadnde då jag är helfinska..( (Du har ju redan dömt mig som en råbarkad fyllesvensk som inte kan få brudar i sverige) Nej min vän..det är du som redan har bestämt dig för att jag har dömt dig till en råbarkad fyllesvensk som inte kan få brudar i sverige.Jag förstår visst att du letar efter en kvinna som du av någon anledning inte kan hitta. Men du kategoriserar så stark hela tiden. Det här med högklackat.. var kom det ifrån? Alla mina skor har höglackat, utom mina träningsskor. När du säger att kvinnor i andra länder är mer femenina så- säger du samtidigt att svenskor inte är femenina. Det vill säga att jag inte är femenin och kanske lite våpig... Säger man en sak säger man samtidigt en annan utan att uttala det högt.Och det stämmer ju inte. När det gäller den trevliga flickan du träffade och som inte ville ta emot pengar kan jag bara säga att jag känner inte henne. Har ingen aning om hon har utarbetat någon teknink för att få män på fall.. men du var säkert inte den första hon bjöd på mat. Men hon kan faktiskt också bara vara en trevlig tjej som blev genuint intresserad av dig och bara var snäll och go. Det är ju bara något som du kan veta och känna av.Jag tycker bara det är väldigt tråkigt om du redan på förhand har bestämt dig för att alla svenska tjejer är inte är omhändertagande kan inte tänka och är ofemenina..då kommer du få svårt att hitta någon här. För om ni män känner saker så gör vi tjejer det också. Om vi skulle på dejt du och jag så skulle du utstråla så mycket negativ karma angående oss svenska tjejer att det skulle vara dömt att misslyckas ens innan vi fått chansen att lära känna varandra. Nä du får rycka upp dig, tänk tvärtom..det finns inga sexigare, mer femenina tjejer än vi svear. Då kommer vi ska du se..Jag börjar ana varför du har en smula svårt att hitta en tjej som passsar.
Nej jag har inte dömt dig eller mig! Men såhär på ett forum blir det ju lätt starka ord för att få igenom sin point.
Och ja jag står för att jag tycker det är för många svenska tjejer som inte är feminina på et sätt de kunde vara. Och jag skyller det på viss del på feminsmen.
Som jag anser trycker ner män.
Och nu när jag öppnar den dörren, så tänker jag på förslag som.
Män ska betala högre skatt p.g.a mäns våld mot kvinnor.
ett bostadsområde ska inte få byggas där en ensamstående mamma inte ska ha länge än 10 min till samhällsinrättningar (polis, sjukhus o.s.v)
Sen ska vi inte tala om detta med mäns ofrivilliga tvång att bli pappa mot sin vilja.
Finns en bok som skrivits om detta har inte läst den. Och jag säger att det finns ingen rättvis lösning. Men det finns många, många män som blivit våldtagna på denna punkt.
Och tillbaks till flickan som inte vill ha
pengar.vi konstaterar att vi är väldigt starka vänner. Vi saknar varandra och nog är det med det.
Jag kommer hem med en lite ny kvinnosyn och jag känner viss besvikelse över att jag som kan /vill ge så mycket till en svensk tjej inte får samma behandling tillbaks. Jag ser på TS.
Jag har en berättelse om en granne som skilde sig och lite hitorier, men tänker inte skriva öppet om det.
Så varsågod: fire away !