kikar in hos er, har länge funderat över vad som ska göras..., jag vet bara inte vad jag känner & om det är lönt att fortsätta egentligen. Har varit tillsammans med min man i lite mer än tio år, för 3-4 år sedan så var han otrogen, men det pågick i över ett år.
Vi hade det inte bra i övrigt heller då så vi var särbo under den perioden (inte när det började, men när det redan pågick, jag visste inte om att det pågick, det var inte därför vi blev särbo).
Jag märkte på honom att något inte stämde & frågade honom rakt ut flera gånger. Men han nekade. Han blev arg & vägrade prata om saken. Till slut erkände han & det kom ett förlåt ifrån honom. Men han ville inte prata om det & vi har fortfarande inte pratat om det ordentligt.
Mitt i allt blev hans pappa döende vilket förde oss närmre varandra & vi blev med barn igen, men man kan inte riktigt kalla detta vi har nu ändå för ett förhållande. Jag pratar knappt med honom. Därför filosoferar jag över om ett förhållande kan överleva eller inte.
Jag vet att han ångrar vad han gjort, men om det räcker vet jag inte. Tills nu har jag bara fokuserat på mig själv, startat eget företag & tagit hand om barnen. Jag var totalt knäckt det första året. Men samtidigt ville jag inte låta någon annan bestämma vad som var rätt för mig. Varför skulle hans misstag vara större än hela vårt förhållande? Kanske har jag det bättre utan honom, kanske inte? Det är det jag försöker ta reda på.