Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Sex & samlevnad
  • Otrohet
  • Analysera min otrohet!
Otrohet - Sex & samlevnad
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Otrohet
Sex & samlevnad
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Analysera min otrohet!

Tors 23 feb 00:17 Läst 5198 gånger Totalt 121 svar
    Anonym (Lätt att älska)
    Visa endast
    Det jag nu kommer att skriva förstår jag kommer att uppröra många och jag kommer att få en massa skit för det, och det är jag beredd på att ta.

Men det jag också hoppas på är att några vill diskutera mitt handlande mer sakligt och försöka sätta ord på vad jag är för en typ av personlighet och vad jag har för problem, för jag tror att jag har nån slags defekt, störning eller vad ni vill.

Jag är gift för andra gången sedan ett antal år. Vi har inga gemensamma barn. När vi träffades så var sexet jättebra och vi hade väldigt roligt ihop och mycket gemensamt. Efter några år så dalade sexlivet  kraftigt då min fru inte längre hade nån lust och ork till sex och jag tog först inte in det utan tänkte att allt var som vanligt men till slut nådde insikten mig att min fru egentligen nästan inte alls ville ha sex längre.

Då började jag prata med henne och hon sa att hon inte orkade, inte hade lust men hade ingen förklaring, bara att "hon var sån". I mina öron lät det väldigt konstigt eftersom hon hade varit minst sagt vild i början. Så jag tänkte att jag backar, försöker underlätta så mycket som möjligt för henne och bidar min tid.

Men det gick inte så bra. Hon blev bara mer och mer inaktiv, satt i soffan och såg på TV, gick och lade sig tidigt. Jag blev allt mer frustrerad. Jag har alltid varit aktiv på nätet (vi träffades på en kontaktsajt) och skrivit på olika nätforum. Så jag började skriva av mig min frustration och i diskussionerna kom jag i kontakt med en kvinna och vi skrev privat. Hon visste ju att jag var gift och hon var singel. Hon ville inte ha nån relation med en upptagen man, men vi skrev väldigt mycket och utbytte tankar om allt möjligt. Hon hade en lös relation med en man som inte gav henne det hon ville ha och hon även hon var känslomässigt och sexuellt frustrerad.

Vi beslöt att träffas och ta en fika, och det var hur trevligt som helst, och det gjorde vi några gånger. Men till slut hamnade vi i säng med varandra. Jag var tydlig med att jag inte ville bryta upp från min fru, och det passade henne bra eftersom hon inte ville "få en karl på halsen" utan bara lite sex, närhet och vänskap.

Hon dejtade också den här andra mannen, men gjorde slut efter ett tag eftersom det inte gav henne något. Senare började hon dejta en annan man som hon hittat på en kontaktsajt. Jag var helt med på noterna eftersom jag tyckte att hon skulle ta för sig och mig störde det inte. Vi hade denna relation under ett år och avslutade det sexuella eftersom hon hade förälskat sig i den andre mannen (som dessvärre också var gift och vänstrade) och inte klarade av att vara känslomässigt engagerad i mer än en man på samma gång.

Men vi har ända sedan dess, och det nu är flera år sedan, hållit kontakten, faktiskt i stort sett dagligen, och är fortfarande bästa vänner. Hon gjorde till sist slut med den andre mannen som aldrig klarade att skilja sig som han lovat och hon har nu en relation med en ny man och är lycklig.

Jag hade hela den här tiden sex med min fru också, fast det inte var så ofta. Men jag noterade att hon verkade lite mer intresserad och tog initiativ då och då. Kanske kände hon inte samma press på sig längre.

Jag gjorde nu några försök att få igång samtal med min fru men det gick trögt. Några år förflöt och till slut krävde jag att vi skulle gå i familjeterapi. Hon gick med på det, men de samtalen gick snarare i den riktningen att vi fjärmade oss från varandra. Vi landade i att vi har helt olika förväntningar på sexlivet och att hon inte kommer att bli den hon var de första åren en gång till. Budskapet från henne var: Take it or leave it.

Jag var lite modstulen men tänkte ändå aldrig tanken på att skiljas. Egentligen kan det vara konstigt om man försöker se det utifrån. Hon är absolut den som kommer att förlora mest på en skilsmässa. Inte ekonomiskt, men socialt. Vi bor på landet och det är hennes dröm. Utan min arbetskraft kan hon inte bo så här och hon har inte självförtroendet att försöka få tag på en ny man en tredje gång. Hon kommer att tvingas sätta sig i en lägenhet i stan.

Men ändå kunde jag inte förmå mig att skilja mig. Jag orkade inte med det. För även för mig så skulle det bli väldigt jobbigt och innebära en massa besvärligheter. Så jag lade mig lågt igen och väntade, för hon hade trots allt lovat att gå till läkare och försöka få utrett sin trötthet. Jag tänkte att det kunde bli bättre.

Men det hände ändå inget. Jag väntade ett år utan att hon tog tag i saken och då hade vi ett snack igen. Det resulterade i att jag insåg att jag nog måste bita i det sura äpplet och ta ut skilsmässa trots allt. Men mitt uppe i svåra och tunga arbetsuppgiter på jobbet sköt jag undan det ett tag till...

Men jag började nu aktivt söka älskarinna på nätet. Det var inte svårt. jag var helt öppen med min situation. Jag fann nästan genast en singelkvinna som inte ville binda sig utan tyckte att det var bra med en gift man. Vi träffades nog under ett drygt halvår och jag uppmande henne att även träffa andra män, vilket hon gjorde och till slut fann hon en som hon trots allt ville satsa på och vi avslutade det sexuella, men på samma sätt som ned den första älskarinnana så har vi fortafarande bra kontakt. Vi ses och hörs inte lika ofta, men vi ska faktiskt ses i just morgon och ta en fika.

Men innan det tog slut med den här kvinnan blev jag kontaktad av en annan på samma kontaksajt, också singel. Så jag inledde ett förhållande även med henne samtidigt som jag hade den första relationen. Den första kvinnan visste om den nya och tyckte det var bra. Men den andra visste jag skulle ha lite svårare att hantera den vetskapen, så jag sa inget till henne. Vi hade diskuterat polyamori så hon visste att jag hade en ambition att leva så i framtiden men trodde själv inte att hon skulle kunna leva på det viset. När jag slutat att ha sex med den första så berättade jag dock om henne.

Jag inser nu att det är dags att döpa kvinnorna för att lättare kunna relatera till dem. Jag kallar dem helt enkelt A, B och C som de uppträtt i berättelsen. Jag hade hela tiden pratat med A om mina nya kvinnor, och B visste alltså om C från början. Även C dejtade andra män samtidigt med mig, för vi var helt på det klara med att vi två nog inte skulle komma att leva ihop men kunde ha lite glädje av varandra under tiden.

Nu har jag även avslutat det sexuella med C och har ingen älskarinna. Alla tre kvinnorna har nu fasta relationer med andra män, men vi är fortfarande bästa vänner och har tät kontakt via Facebook, mail, msn och telefon och ses alltså ibland för en fika eller lunch.

Jag har även under åren skapat starka relationer med andra kvinnor på nätet, vissa har jag träffat lite då och då (och ett par av dem har jag också haft sex med, men de har bott för långt bort för att vi skulle ha kunnat bygga upp nåt varaktigt), men vi håller mest kontakt via nätet.

Jag har alltid byggt upp mina vänsterprassel via långa konversationer och jag har varit helt öppen med att jag inte har tänkt att skilja mig för att skapa mig ett liv med dem sen. Jag har aldrig dolt att jag har varit gift. I våra relationer så har det varit en viktig del att diskutera relationer, såväl deras som de lämnat eller varit på väg ur som min relation till min fru.

Alla dessa kvinnor har fått veta allt om hur jag har haft det med min fru och varför jag sökt mig ut på nätet för att hitta människor att diskutera med men också att ha sex med. Alla mina sexuella relationer har varit underbyggda av en stark vänskap och gemenskap. Jag har aldrig undanhållit nån kvinna (eller man heller för den delen) som jag träffat på nätet och lärt känna, min sexuella otrohet, och jag har bara mötts av förståelse, och aldrig av fördömanden vilket verkligen förvånar mig.

Hela tiden har jag jobbat med min relation med min fru och haft sex med henne, även om det tidvis har varit lite magert på den fronten, men just i perioder när jag har haft sex med andra kvinnor har sexlivet med min fru också tenderat att blomstra upp.

Kvinna A har dessutom lärt känna min fru (jag lyckades hitta på ett bra sätt att introducera henne på) och är vän i familjen och vi umgås lite ibland.

Just nu ligger jag lågt. Min fru har faktiskt tagit vissa initiativ till att vi ska få ett roligare sexliv och hon verkar må lite bättre nu eftersom hon till slut har gått till läkare och fått utrett vissa brister som hon nu medicinerar och så har hon även börjat att träna. Kanske kan det bli bra igen och jag känner det lite som att jag inte är lika frustrerad över vårt sexliv längre trots att det i grund och botten inte är så stor skillnad på det utom just att hennes intällning är mer positiv. Men samtidigt med detta så har det mognat fram hos mig att jag nog skulle komma att orka med att ta ut den där skilsmässan, så blir det inte till slut nån märkbar förbättring så kanske det lika gärna slutar på det viset.

Jag har aldrig under den här tiden känt nåt dåligt samvete för mina relationer med andra kvinnor. Faktum är att jag känner mig väldigt illa behandlad av henne eftersom hon inte har velat medverka när jag har velat diskutera våra problem. Jag ser det som att jag har gett oss flera chanser att få vår relation att överleva och börja fungera igen när jag har vänt mig till andra kvinnor för både sexuell och mental stimulans.

Jag vill betona att det inte är bara sex som jag har saknat. Jag har öht inte känt att min fru har kunnat knyta an till mig på något sätt när hon har mått som sämst. Jag har då bönat och bett och pushat henne att söka hjälp, men hon har inte velat. All den energi hon har haft har hon lagt på sitt jobb och hon har bara skyllt på att det är för mycket på jobbet och att hon inte orkar med nåt annat när hon kommer hem. Jag har stått och känt mig helt maktlös inför en kvinna som uppenbarligen inte mått bra men vägrat ta emot hjälp. Jag hade inte hjärta att då ta ut skilsmässa eftersom jag var rädd att det skulle kunna få henne över gränsen och kollapsa totalt eller skada sig själv. Att träffa andra kvinnor fick mig att överleva när det var som svårast.

Oavsett om vi kommer att fortsätta tillsammans eller separera så tänker jag aldrig berätta för henne om min otrohet, det ser jag ingen poäng med.

Under mina relationer med andra kvinnor så har jag noterat att jag aldrig har haft några problem med att knyta an känslomässigt till flera personer samtidigt och inte känt ett uns av svartsjuka över att dessa kvinnor samtidigt aktivt dejtat andra män. Jag tar det som ett tecken på att jag har en polyamörös läggning.

Ja, det var väl min historia!
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    4 känslor givna:
    Wow (1) Kram (1) Du är inte ensam (1) Lycka till (1)
    1. «
    2. ‹
    3. 6
    4. 7
    5. 8
    6. 9
    7. 10
    8. 11
    9. 12
    10. ›
    11. »
    1. Anonym (Red Mirabilis)
      Visa endast
      Mån 5 mar 17:16

Under mina relationer med andra kvinnor så har jag noterat att jag aldrig har haft några problem med att knyta an känslomässigt till flera personer samtidigt och inte känt ett uns av svartsjuka över att dessa kvinnor samtidigt aktivt dejtat andra män. Jag tar det som ett tecken på att jag har en polyamörös läggning.

Ja, det var väl min historia!

UNDERBARA DU!!

...det jag undrar är detta: ett äktenskap, skall det bara handla om att den ena parten skall ge och den andra bara ta emot eller ska det vara en balans mellan givandet och tagandet av/till båda parter?? DET känns som det väsentliga för mig, när jag läser det du skriver. ÄR det bara du som skall ge henne. Eller är du också i detta som jämlik partner? Är livet så jättelångt att man kan stå ut med att leva med en partner som inte vill ge en någonting alls, inte vill FÖRSÖKA GE DIG, inte vill försöka kompromissa, att slösa många långa år man aldrig någonsin får igen, år man KUNDE ha spenderat i relation/relationer med mängder av ömsesidig kärlek och omtanke, skratt och allvar. DET är frågan jag vill ställa dig, inte för att jag prompt måste ha ett svar utan för att förhoppningsvis få dig att tänka efter och fråga dig själv hur i helsicke du vill leva ditt liv.

Jag är polyamorös. Begrepp som "otrogen" eller ej är så våldsamt ointressant så det FINNS INTE på kartan. Det väsentliga är, enligt mig, att få ge till flera människor... och att få ta emot av dessa människor, med. Som min sedan flera år poly-kompis uttryckte det  "det är ju inte som att det redan finns FÖR MYCKET kärlek i denna värld..."  (Jag är själv relativt nybakad poly Hjärta )

Nej... jag tror redan att du vet vad du bör göra. Ja, det kommer att bli svårt. Men är det inte DAGS?

(Under detta nick finner du mig på Fejjan.
      Leta upp mig där så snackar jag gärna vidare!! )
    2. Anonym
      Visa endast
      Tis 6 mar 10:31
      Jag tror inte hon älskar dig längre utan snarare vill bo på landet och orkar inte ta strid. Du har säkert suttit länge på nätet om kvällarna och hon kanske misstänker dig för mer än du tror, vill inte knulla ett svin. Säkert skulle 300 tjejer här på forumet få dig i säng om de vill men det är liksom ingen status i det för de flesta. Fast vem vet kanske inte hon heller är helt oskyldig. Kanske hon till och med läst din tråd.
    3. Anonym (Lätt att älska) (Trådstartaren)
      Visa endast
      Tis 6 mar 11:50
      Anonym skrev 2012-03-06 10:31:09 följande:
      Jag tror inte hon älskar dig längre utan snarare vill bo på landet och orkar inte ta strid. Du har säkert suttit länge på nätet om kvällarna och hon kanske misstänker dig för mer än du tror, vill inte knulla ett svin. Säkert skulle 300 tjejer här på forumet få dig i säng om de vill men det är liksom ingen status i det för de flesta. Fast vem vet kanske inte hon heller är helt oskyldig. Kanske hon till och med läst din tråd.
      ??? Vad har "bo på landet" med saken att göra? FYI så bor vi f.ö. redan på landet...
    4. Anonym (dålig stil)
      Visa endast
      Tis 6 mar 19:04

Jo, jag tror att du kan vara något på spåren här. Jag misstänker också att TS fru inte är kåt på TS längre men tycker att de har en bekväm tillvaro och misstänker men blundar inför att han har andra. Hon får ha kvar sin tillvaro och slipper ligga. Win-win situation för henne!
    5. Anonym (tillfällig)
      Visa endast
      Tors 5 apr 14:37

Ja, jag har ju det. Läst alltså. Och inser att man ska lita på sin magkänsla och inte vad den andre säger när man frågar. Jo jag älskade honom faktiskt. Och jag kan visst bo i lägenhet och få utlopp för mina bondehobbies ändå. Jag har gjort det förr. Det här huset är verkligen ingen dröm jag nånsin haft eller kommer att ha bara för att det ligger på landet. Det som känns värst just nu är att han ljugit mig rakt i ansiktet när jag frågat om han är otrogen. Det är väl en sak att man inte kommer och berättar frivilligt men när jag tog mod till mig att fråga borde jag fått ett ärligt svar. Eller har ni andra erfarenheter?
    6. Anonym
      Visa endast
      Tors 5 apr 18:30
      Anonym (tillfällig) skrev 2012-04-05 14:37:28 följande:

Ja, jag har ju det. Läst alltså. Och inser att man ska lita på sin magkänsla och inte vad den andre säger när man frågar. Jo jag älskade honom faktiskt. Och jag kan visst bo i lägenhet och få utlopp för mina bondehobbies ändå. Jag har gjort det förr. Det här huset är verkligen ingen dröm jag nånsin haft eller kommer att ha bara för att det ligger på landet. Det som känns värst just nu är att han ljugit mig rakt i ansiktet när jag frågat om han är otrogen. Det är väl en sak att man inte kommer och berättar frivilligt men när jag tog mod till mig att fråga borde jag fått ett ärligt svar. Eller har ni andra erfarenheter?

Är du verkligen TS fru? Hur kom du på att det var din man ?
    7. Anonym (tillfällig)
      Visa endast
      Tors 5 apr 19:28
      Anonym skrev 2012-04-05 18:30:11 följande:

Är du verkligen TS fru? Hur kom du på att det var din man ?

Jag känner igen så mycket av det han skriver och hur han uttrycker sig och nu när jag har frågat honom har han berättat om sin otrohet.
    8. Anonym (tillfällig)
      Visa endast
      Tors 5 apr 23:41
      Anonym (tillfällig) skrev 2012-04-05 19:28:17 följande:

Jag känner igen så mycket av det han skriver och hur han uttrycker sig och nu när jag har frågat honom har han berättat om sin otrohet.

Men nu säger min man att han aldrig skrivit den här tråden, så nu vet jag inte vad jag ska tro...
    9. Anonym (tillfällig)
      Visa endast
      Fre 6 apr 18:38
      Thaleya1 skrev 2012-02-24 08:46:05 följande:

Men Ts du kan ju inte mena allvar när du säger att du inte har dåligt samvete och inte känner att du behandlar din fru som skit. Isåfall är du ju helt empatilös och måste ha någon slags störning.

Din fru skulle allra troligast gå sönder om hon fick reda på detta. Jag skulle överväga självmord om det var min sambo. Det du gör mot din fru är hemskt respektlöst, elakt och nedvärderande. Det du gör är att du fråntar henne rätten från att lämna dig, du ljuger för henne, och samtidigt presenterar du andra kvinnor för henne som är falska slynor som kan stå och hånle åt henne.

Vad har hon gjort för att förtjäna detta tycker du? Varför ska du ha rätten att ligga med andra, men inte hon?
      Varför håller du henne gisslan med att säga att ni gång på gång ska reparera erat äktenskap. Släpp henne, låt henne leva. Sjukt att behandla kvinnor som du gör, är det där någon du älskar? Varför behandlar du då henne värre än om du hatat henne?

Jag tycker du ska hålla mun om din otrohet, gör slut bara. Och gå vidare. Om hon vill veta varför så säg att det inte fungerar men att du önskar henne allt gott. Sen går du till närmsta psyk och skriver in dig själv.

Nu har jag ju fått reda på det, vare sig det är min man eller inte som skrivit tråden (och det är det väl förmodligen trots att han nekar), för han har erkänt att han varit otrogen med två ( A så klart (jävligt förnedrande) och B då skulle jag tro). Den känslan som jag upplever nu är sorg och ilska. Jag tänker inte gå sönder (så känns det nu, men jag vet ju inte hur det påverkar mig sen). Jag känner istället en väldig kraft inom mig. Men jag håller med dig om att han fråntagit mig rätten att välja själv. Jo, jag har kunnat lämna honom tidigare. Men jag har inte vetat alla fakta. Jag trodde att det kunde bli bra. Jag trodde att trots attt det var jobbigt så kunde det vända. Jag trodde vi hade en överrenskommelse att om han inte vill leva med mig så skiljer vi oss och då kan han ha sex med andra. Inte som nu, bakom min rygg. Han ser det som att jag lämnat det tunga beslutet åt honom. Jag tror att han inte vill bli beskylld för att vara boven i dramat.

På ett sätt har jag haft rätten att ligga med andra eftersom min man säger att han tycker att det är ok (kanske ärligt, kanske lätt att säga om man tror att det aldrig kommer att hända), men var skulle jag hitta kraft till det, jag som inte ens orkat ta itu med förhållandet till en man. Och för min del är det ingen lösning. Jag har inte velat ha nån annan, inte på riktigt (man kan ju alltid fantisera men det är en annan sak).
    10. Anonym (tillfällig)
      Visa endast
      Fre 6 apr 18:57
      Anonym (Anna) skrev 2012-02-23 10:16:55 följande:

NU har jag läst hela. Men du, du tror säkert att du är öppen men det är ju inte när du har sex med andra kvinnor. Dessutom så vill DIN EGEN FRU ha mer sex när du har sex med andra och det tolkar jag som att det är du som då blommat upp och ger din fru vilket tänder henne. Ditt beteende påverkar henne positivt på något sätt. Hade du då varit sådan utan att ha sex med andra kanske ditt sexliv med din fru varit bättre?

Varför vill du inte berätta om din otrohet för henne? Du är ju ändå beredd att skilja dig.

Bra inlägg. Han tror att han är öppen men jag har ju känt att han inte är närvarande. (jag utgår fortfarande ifrån att det är min man som skrivit tråden även om jag inte vet med säkerhet).

Mycket intressant med att du tror att han blommat upp på nåt sätt som tänt mig. Nu kan jag ju inte veta vilka gånger det var för jag har inte koll på vad som hänt när... men intressant tanke! Skulle han ha kunnat hitta den känslan ändå utan att vara otrogen? Det är nåt med bekräftelse tror jag. I en ny relation får man bekäftelse igen, nyhetens behag... Jag tror att han själv varit inne på det.
    11. Anonym (Lisa)
      Visa endast
      Tis 10 apr 16:02
      Är TS samma person som "Completorium" i tråden om den moderna mannen? Är Anonym ( tillfällig) samma person "Vinterkvinna"?

Det verkar som om båda trådarna upptäcktes av respektives fruar samtidigt och därför kan jag inte låta bli att undra ifall det är en och samma karl som lyckats klanta till det så här.
    1. «
    2. ‹
    3. 6
    4. 7
    5. 8
    6. 9
    7. 10
    8. 11
    9. 12
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?
Bli medlem »

Innehåll

Vi rekommenderar

Chatta klockan 11 Så funkar det med dop.

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Hon får platt mage Följ GrönaDruvans mag-kamp

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Magnus är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Rädd att föda? Fråga specialist på Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Vinn lyxdag

Vinn lyxdag med två väninnor och låt Åhléns Personal Shopper lösa era problem med sommarens look.Få outfits för totalt 10 000 KR.

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
      • Senaste inläggen
      • Föräldraskap
      • Homo/bi/trans
      • Könssjukdomar
      • Leksaker/hjälpmedel
      • Minskad lust
      • När man inte vill
      • Otrohet
      • Sex & graviditet
      • Sex & Sånt
      • Sex efter förlossning
      • Skydd
      • Smärta/Obehag
      • Ställningar
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Gravid och har berättat för pappan, men jag väntade för länge.
    • Hur har folk i min ålder råd med hus, barn, bil m.m.??
    • Jag går back 3000 kronor per månad!!
    • snuskig sambo-bajs och snor!
    • Jag vill inte vara med mina barn
    • Svärföräldrar, detta är väl fan inte okej?
    • Gissa min vikt
  • Mest lästa bloggarna
    • Anna's blogg
    • Från cup till dl
    • Husmorstips
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Mina diktkort
  • Mest sedda klippen
    • Time flies 1 1 Wiwa

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm