Fråga experten: Inaktiva: Förlossningspedagogen forum

Fråga förlossningspedagogen
Anna Wilsby är författare, doula och profylaxpedagog. Här får du tips och råd kring hur du och din partner kan förbereda er och föda med profylax.  Medicinska frågor kring förlossning och graviditet hänvisar vi till Fråga Barnmorskan på Familjeliv.

Rubrik Kategori Senaste svar Visningar Svar
hjälp!!! :-s av Anony­m (SNUR­R­E) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 8 Mar 22:05
1,1k 1 Efter 2 missfall på ett år, så har jag en son på snart 8mån och hade en jobbig förlossning... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 8 Mar 22:05
1
1,1k
Hur lång tid kan andra förlossningen ta när första avbröts med kejsarsnitt? av Lilja­8­6 Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 8 Mar 21:54
928 1 Hej! Jag fick mitt första barn med kejsarsnitt efter att ha haft värkar och öppnat mig 5... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 8 Mar 21:54
1
928
Hur vanligt är det att man måste "gå iväg" med barnet direkt efter förlossningen? av Anony­m (fråg­a­) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 8 Mar 21:45
1,3k 1 Hej! Som frågan lyder; hur vanligt är det att man måsta ta barnet direkt till "akutrumm... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 8 Mar 21:45
1
1,3k
Om man inte vill föda? av Anony­m (Mac) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Anonym (Mac)
Äldre 5 Mar 22:38
1,4k 1 Hej! Jag undrar om man inte vill föda vaginalt, har man då rätt att välja ett kejsarsni... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Anonym (Mac) Äldre 5 Mar 22:38
1
1,4k
åderbråck i underlivet av Anony­m (orol­i­g) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 874 0 Hej! Jag är gravid med mitt tredje barn, de andra två är 4 och 6 år. Jag födde dem 10-11... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
874
Vad har du för erfarenhet av Madde H Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 608 0 De jag undrar är vad du har för erfarenhet av själva förlossningen? Är du barnmorska? Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
608
svår foglossning och förlossning -är det mer riskfyllt med en vaginal förlossning jmf med snitt? av Anony­m (fund­e­rsam.­.­.) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 5 Mar 12:24
1,2k 1 Hej! Jag har svår foglossning sen v. 12 (går på kryckor sen v. 14). Jag undrar över det... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 5 Mar 12:24
1
1,2k
Vilken är skillanden tycker du mellan första och andra förlossningen? av Anony­m Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 5 Mar 12:14
1,5k 1 Hej! Jag väntar mitt andra barn snart och mitt första är nu 1½ år. Jag funderar mycket öve... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 5 Mar 12:14
1
1,5k
Fosterrörelser av FruFo­r­sberg Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 846 0 Hej! När väl förlossningsarbetet påbörjat, kan bebisen då ändå fortsätta att sparka och le... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
846
Hur länge kan man ha krystvärkar? av Anony­m (undr­a­nde) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 1,9k 0 Hej! Känner att jag behöver klarhet i frågan gällande krystvärkar. Har försäkt googla me... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
1,9k
Weleda förberedelseolja av Tözen Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Tözen
Äldre 4 Mar 07:27
1,8k 2 Hej! Jag har köpt Weledas förberedelseolja. D står att man ska börja smörja mellangårde... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Tözen Äldre 4 Mar 07:27
2
1,8k
föda utan smärta, el dykteknik av lejon­i­nnan7­9 Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 2 Mar 14:57
1,7k 1 Hej, jag e en tvåbarnsmamma med två förlossningar bakom mig, en långdragen vaginal samt et... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 2 Mar 14:57
1
1,7k
påtvungen flyttning av älvan­1­0 Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 739 0 Hej! Jag är förstföderska och 36 år gammal. Beräknade tiden är den 9. april. Vi bor på... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
739
Vattnet gått? av Anony­m (???) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 1 Mar 14:14
1,4k 1 Hej, jag trode förut att vattnet gick när vi låg i sängen... men jag har inte kännt nåt me... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 1 Mar 14:14
1
1,4k
är det på g? av bäsen­1 Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 1 Mar 14:01
1,4k 1 hej Har en fråga väntar mitt andra barn hade inga besvär under första gravideteten. Men... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 1 Mar 14:01
1
1,4k
kalkig moderkaka?? av apett­e­rsson Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 1,7k 0 Har fått 2 barn tidigare för 10 å 14 år sedan. Första barnet fick jag på utsatt datum, väg... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
1,7k
Jag ska ha bebis i juni och är skraj. av Annel­i­1986 Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 27 Feb 12:17
1,5k 1 Hej!  Jag och min sambo väntar vårat första gemensamma bebis som vi ska få i juni och jag... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 27 Feb 12:17
1
1,5k
Lustgas,lugn och lättandning? av Anony­m (Than­k Heave­n­) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 26 Feb 16:29
1,7k 1 Hur får man ihop lustgas med lättandning? Hade en bra förlossning, som jag såg fram mot... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 26 Feb 16:29
1
1,7k
Atonisk livmoder förra gången - händer det vanligen igen? av Anony­m (plan­e­rat) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 26 Feb 16:09
2,0k 1 Hej! Blödde 1300ml förra förlossningen (vaginal) pga atoni. Kommer denna gång att snit... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 26 Feb 16:09
1
2,0k
risk för blodtrycksfall vid EDA? av Mrsku­t Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 1,1k 0 Jag undrar hur stor risken är att jag får blodtrycksfall igen om jag tar en epidralbedövni... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
1,1k