Fråga experten: Inaktiva: Förlossningspedagogen forum

Fråga förlossningspedagogen
Anna Wilsby är författare, doula och profylaxpedagog. Här får du tips och råd kring hur du och din partner kan förbereda er och föda med profylax.  Medicinska frågor kring förlossning och graviditet hänvisar vi till Fråga Barnmorskan på Familjeliv.

Rubrik Kategori Senaste svar Visningar Svar
20 minuters träning om dagen? av Anony­m (Nath­a­lie) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Anonym (Nathalie)
Äldre 25 Feb 21:08
1,6k 2 Hej Anna. Jag har läst din bok "innan du föder" (SKITBRA!). Jag har även gått en profylaxk... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Anonym (Nathalie) Äldre 25 Feb 21:08
2
1,6k
Tack! av louja­c Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 25 Feb 20:15
1,0k 1 Hej! Ville bara passa på att tacka dig! Tränade varje dag i ca 3 månader till din profylax... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 25 Feb 20:15
1
1,0k
Trånga bäckenmått av oMary­L­ouo Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 1,2k 0 Hej! Jag fick en liten dotter för 4 månader sedan efter en tuff förlossning då hon satt... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
1,2k
Igångsättning p.g.a förlossningsrädsla? av Mushr­o­om Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 750 0 Hej! Jag väntar nu mitt andra barn. Min första son födde jag vaginalt med enbart lustga... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
750
Kan det vara på gång? (barn 3) av Madde­l­iix Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 792 0 Det är så att jag har de senaste 3-4 dagarna haft molandevärk till och från, framförallt p... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
792
Icke lossnande moderkaka. av Under­b­ara ungar Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 833 0 Hej! Fick mitt tredje (och sista) barn i dec 2009. Han hade bråttom till världen och k... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
833
Förlosningspedgog? av viibu­s Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 735 0 Hej! Intressant, är du förlossningspedagog. Vad innebär det? Är du barnmorska? Vad är ski... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
735
Rädsla för att spricka under förlossning. av Filbu­n­ke Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 24 Feb 22:14
2,0k 1 Finns det något man själv kan göra innan och under förlossningen för att förebygga sprickn... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 24 Feb 22:14
1
2,0k
Fruktansvärd förlossningsrädsla, vad skall jag göra? av Jacki­e­85 Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 24 Feb 22:07
1,6k 1 Jag och min fästman har bestämt oss för att försök bli gravida nu efter sommaren. Jag har... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 24 Feb 22:07
1
1,6k
Profylaxkurser i Västmanland? av Milla C Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 24 Feb 21:46
1,5k 1 Vill först och främst tala om att profylax fungerar! Jag gick Profylaxgruppens utbildning... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 24 Feb 21:46
1
1,5k
Förstföderskor av Cami1­1­a87 Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 1,0k 0 Hur många procent av försföderskor går över tiden för beräknad födsel och hur många dagar... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
1,0k
Motverka hemorrojder vid förlossningen av Anony­m (mild­a­_m) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 1,2k 0 Vid min förra förlossning (11 år sedan) fick jag rejäla hemorrojder vid förlossningen, des... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
1,2k
Har det börjat? av Anony­m (nojj­i­g) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 789 0 Jag är gravid med första barnet, har bf den 5mars. Jag har haft sammandragningar i ca 2... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
789
Olika stöd på olika sjukhus? av Anony­m (Förl­o­ssnin­g­sstöd­) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 616 0 Upplever du att födande kvinnor får olika stöd i smärthanteringen på olika sjukhus? Vissa... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
616
Elevkanditat vid förlossing ? av Anony­m Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 23 Feb 22:24
1,4k 1 Jag har funderat på detta och undrar om du kan berätta fördelar och kanske nackdelar med a... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 23 Feb 22:24
1
1,4k
Kan profylax hjälpa? av Anony­m (dåli­g upple­v­else) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 23 Feb 22:19
1,1k 1 Jag har två barn sedan tidigare och skulle gärna vilja ha ett tredje, men pga tidigare job... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 23 Feb 22:19
1
1,1k
14-årig dotter med på förlossningen? av Lanti­s­mamma­n­75an Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 23 Feb 22:16
1,5k 1 Jag är en blivande fembarnsmamma som har haft bra och lätta förlossningar bakom mig. I jun... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 23 Feb 22:16
1
1,5k
Kräkningar under förlossningen, och lite annat av pinge­l Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 23 Feb 22:10
1,4k 1 Hej! Jag väntar mitt andra barn. Inför första förlossningen gick jag och min man en profyl... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 23 Feb 22:10
1
1,4k
Andfådd när vi övar lättandning? av Knopp­i­simag­e­n Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 23 Feb 22:00
1,2k 1 Hej! Vi väntar vårt första barn nu i mars och övar profylaxandning hemma efter att ha g... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 23 Feb 22:00
1
1,2k
Vidöppen hjässbjudning av Maje Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 878 0 När jag födde min son föddes han i vidöppen hjässbjudning. Det var en tuff förlossning med... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
878