Fråga experten: Inaktiva: Fråga juristen forum

Vi svarar på frågor om avtalsrätt, såväl privaträttslig som företagsrättslig. Vi svarar dock inte på frågor gällande vårdnad, umgänge och dylikt. Inte heller svarar vi på frågor som rör tvister och/eller domstolsprocesser. Läs mer på Emmas presentationssida.

Rubrik Kategori Senaste svar Visningar Svar
Viktigt med testamente när sambos får barn? av Wikki Inaktiva­: Fråga juristen 3,2k 0 Hej. Jag och min sambo väntar barn som föds när som helst nu (är i v38). Vi är förlovade o... Inaktiva­: Fråga juristen Obesvarade
0
3,2k
Mamman Försvårar Umgängesrätten av Pappa­D­under Inaktiva­: Fråga juristen 1,9k 0 Jaa som rubriken lyder så har jag fått ett problem med Mamman. Jag har bara min 8åriga dot... Inaktiva­: Fråga juristen Obesvarade
0
1,9k
Anställd 1 år med samma kollektivavtal. Ersättning? av Anony­m (f.p.­t­) Inaktiva­: Fråga juristen 1,2k 0 Om en tjänsteman anställd inom en kommun i ett vikariat, säger upp sig två månader innan d... Inaktiva­: Fråga juristen Obesvarade
0
1,2k
Domar för ofredande av Anony­m (Eliz­a­beth) Inaktiva­: Fråga juristen 1,1k 0 Hej! Jag skulle behöva tips på webbplatser där man kan hitta domar/domslut för falla av... Inaktiva­: Fråga juristen Obesvarade
0
1,1k
Har advokaten rätt att göra så? av Anony­m (undr­a­nde) Inaktiva­: Fråga juristen 900 0 Hej!Jag har fått ett brev från en advokat som min sons biopappa anlitat. För övrigt innehå... Inaktiva­: Fråga juristen Obesvarade
0
900
Reported to Police av Micke­2­9 Inaktiva­: Fråga juristen 847 0 Hello.Please I need your help. I just feel totally lost at the moment.Last Friday Ive got... Inaktiva­: Fråga juristen Obesvarade
0
847
bodelning och arv av Anony­m (undr­a­r) Inaktiva­: Fråga juristen 1,2k 0 Hej min sambo och jag har bott ihop i 5 år. När vi flyttade ihop hade han en insatslägenhe... Inaktiva­: Fråga juristen Obesvarade
0
1,2k
Kan man få ut information om huvudförhandling i domstol? av Anony­m (Nora­) Inaktiva­: Fråga juristen 705 0 Hej! Finns det möjlighet att få ut information från en huvudförhandling i tingsrätten s... Inaktiva­: Fråga juristen Obesvarade
0
705
Håller på att gå under av återbetalningskrav från csn av Anony­m (Zanz­i­bar) Inaktiva­: Fråga juristen Anonym (Zanzibar)
Äldre 9 Sep 21:58
1,5k 3 Jag har i alla år haft inställningen att jag naturligtvis ska betala tillbaka mina studiel... Inaktiva­: Fråga juristen Anonym (Zanzibar) Äldre 9 Sep 21:58
3
1,5k
anmälan om incest av Anony­m (rädd­) Inaktiva­: Fråga juristen Emma jurist
Äldre 9 Sep 15:46
1,7k 1 hejjag anmälde min pappa för incest för ca fyra år sedan, men efter att han till slut bliv... Inaktiva­: Fråga juristen Emma juris­t Äldre 9 Sep 15:46
1
1,7k
Kostnader utöver underhållsbidrag av Anony­m (undr­a­nde) Inaktiva­: Fråga juristen Emma jurist
Äldre 9 Sep 15:20
895 1 Hej, Jag undrar vad som gäller med det ekonomiska när jag som förälder betalar underhåll t... Inaktiva­: Fråga juristen Emma juris­t Äldre 9 Sep 15:20
1
895
ansvar och resekostnader av killi­n­gen Inaktiva­: Fråga juristen Emma jurist
Äldre 9 Sep 15:16
767 1 I dagsläget har jag och mitt ex våra två yngsta barn 12 resp. 3 1/2 år gamla varannan veck... Inaktiva­: Fråga juristen Emma juris­t Äldre 9 Sep 15:16
1
767
Bodelning av kongu­r Inaktiva­: Fråga juristen Emma jurist
Äldre 9 Sep 13:59
976 1 Har haft bodelning, och jag har betalt in min del, men mitt X vägrar. Så vi hamnade båda t... Inaktiva­: Fråga juristen Emma juris­t Äldre 9 Sep 13:59
1
976
Tänkte börja sälja blåbär. av yyl Inaktiva­: Fråga juristen Emma jurist
Äldre 9 Sep 13:43
1,3k 1 Hur mycket kan jag ta ut per bär för att gå med saftig vinst? Inaktiva­: Fråga juristen Emma juris­t Äldre 9 Sep 13:43
1
1,3k
Giftemål med eu-medborgare. av Franz­o­n Inaktiva­: Fråga juristen 1,1k 0 Hej jag undrar vad som krävs för att gifta sig med en EU-medborgare i Sverige.Om jag och m... Inaktiva­: Fråga juristen Obesvarade
0
1,1k
faderskapsbekräftelse vs giftemål av Anony­m (Bätt­r­e med vigse­l­?) Inaktiva­: Fråga juristen 781 0 Hej! Vi väntar barn nr 2 och är sambos. När första skulle komma skrev fadern på en faders... Inaktiva­: Fråga juristen Obesvarade
0
781
Bodelning av kongu­r Inaktiva­: Fråga juristen 690 0 Har gjort en bodelning, som mitt X vägrat betala, så vi hamnade hos Kronofogden båda två(... Inaktiva­: Fråga juristen Obesvarade
0
690
behov av andrahands kontrakt av Patri­c­ia Inaktiva­: Fråga juristen Emma jurist
Äldre 12 Aug 11:58
768 1 Hej jsg har en lägenhet i norge som jag ska hyra ut pga att jag Måste flytra till sverige... Inaktiva­: Fråga juristen Emma juris­t Äldre 12 Aug 11:58
1
768
wiplash av Anony­m (Wipl­a­sh) Inaktiva­: Fråga juristen Emma jurist
Äldre 11 Aug 16:19
869 1 Hej. Jag undrar hur jag ska gå till väga med min nackskada. För ett par år sedan 2002, kro... Inaktiva­: Fråga juristen Emma juris­t Äldre 11 Aug 16:19
1
869
får sambo hämta på dagis av Anony­m (bonu­s­mamma­) Inaktiva­: Fråga juristen Emma jurist
Äldre 11 Aug 16:15
3,5k 1 Hej! Jag/ vi har ett stort problem.Min sambo har 2 barn sedan ett tidigare förhållande, do... Inaktiva­: Fråga juristen Emma juris­t Äldre 11 Aug 16:15
1
3,5k