Barnlängtan

11743 visningar
134 svar

Det här är en grupp för alla ofrivilligt barnlösa! En grupp för alla som vill diskutera, engagera sig och hjälpas åt att förbättra villkoren för alla ofrivilligt barnlösa.

Barnlängtan arbetar för:
- att behandlingar för ofrivillig barnlöshet ska finnas tillgänglig inom den landstingsfinansierade vården.
- att antal IVF behandlingar ska vara lika över hela landet.
- att patienten ska ha rätt till den behandling som sjukdomen kräver i varje enskilt fall.
- att samma vårdgaranti som gäller för övriga behandlingar inom landstinget ska gälla för fertilitetsbehandlingar.
- att visa på alternativ till biologiska barn såsom adoption.
- att medverka till att förebygga att ofrivillig barnlöshet uppstår.

Gå gärna in på vår hemsida, www.barnlangtan.com och läs mer, bli medlem och stöd föreningens fortsatta arbete! Joina också gärna vår Facebookgrupp www.facebook.com/barnlangtan :)

Aktivitet i gruppen
Ny medlem
Ny medlem
Skapad av: Kurre­burre Äldre 24 May 14:48 Senaste: dream­z Äldre 16 Jul 07:43
Jag tycker att Sverige även  borde bli bättre på att utreda VARFÖR inte ÄD/IVF försöken inte fungerar och inte bara tjata om guldäggen hela tiden utan att det kan faktiskt ligga en immunologisk orsak till det hela.
Ny medlem
Ny medlem
Skapad av: Emili­e Äldre 6 Sep 14:23 Senaste: Annau­ndrar Äldre 2 Jan 12:20
Hej! Söker runt på nätet med nästan samma beskrivning av min och min mans situation. Har inte fått fastställt vad irritation och brännande känsla beror på efter sex men börjar definitivt luta åt.
Ny medlem
Ny medlem
Skapad av: Kurre­burre Äldre 8 May 23:23 Senaste: Obesvarade
0
Skapad av: Kurre­burre Äldre 24 Apr 11:24 Senaste: Nyfni­ken83 Äldre 24 Apr 15:20
Va fint!
Skapad av: Kurre­burre Äldre 11 Sep 18:19 Senaste: Kurre­burre Äldre 24 Apr 11:17
Du kan bara få ersättning från försäkringskassan för det här om du gör behandlingen utomlands, enligt lagen om vård i annat EU-land. Så om ni känner att ni kan tänka er att ex göra.
Skapad av: Kurre­burre Äldre 21 Oct 09:20 Senaste: Kurre­burre Äldre 24 Apr 11:13
Nä tyvärr, jag har inte hört något. Är det någon annan som har hört något eller som har kollat på SKLs hemsida om där står något?
Skapad av: Kurre­burre Äldre 26 Feb 17:09 Senaste: Obesvarade
0
Skapad av: Kurre­burre Äldre 25 Feb 20:43 Senaste: Obesvarade
0
Skapad av: Kurre­burre Äldre 23 Feb 16:09 Senaste: Obesvarade
0
Ny medlem
Skapad av: Kurre­burre Äldre 1 Sep 15:18 Senaste: Mamma gås Äldre 6 Sep 09:14
Hej igen Den är skickad till mejladressen som finns i trådstarten men jag skickade den även till din adress nu så är vi helt säkra på att den kommer fram utan problem  
Skapad av: Kurre­burre Äldre 17 Aug 21:57 Senaste: Obesvarade
0
Skapad av: Kurre­burre Äldre 23 May 09:00 Senaste: Hjärt­at längt­ar Äldre 17 Jun 23:13
Ok! Förstår!
Skapad av: Kurre­burre Äldre 24 May 14:40 Senaste: Obesvarade
0
Skapad av: Kurre­burre Äldre 18 Feb 17:27 Senaste: Kurre­burre Äldre 9 Mar 09:26
Här är programmet:När:              Lördagen den 17 mars kl 13-17 Var:              Skånes universitetssjukhus.
Skapad av: Kurre­burre Äldre 28 Feb 20:56 Senaste: Kurre­burre Äldre 9 Mar 09:03
Puff puff
Skapad av: Kurre­burre Äldre 7 Jan 17:19 Senaste: Kurre­burre Äldre 9 Mar 09:02
Nu är det bara en vecka kvar :)
Skapad av: Kurre­burre Äldre 2 Mar 08:51 Senaste: Kurre­burre Äldre 9 Mar 09:01
Jag puffar tråden!
Skapad av: Kurre­burre Äldre 18 Feb 17:21 Senaste: Obesvarade
0
Skapad av: Kurre­burre Äldre 19 Jan 15:15 Senaste: Obesvarade
0
Ny medlem
Skapad av: Kurre­burre Äldre 7 Jan 17:31 Senaste: Obesvarade
0
Ny medlem
Ny medlem