• Äldre 14 Jun 13:13
    3570 visningar
    4 svar
    4
    3570

    Bärstol Vaude Jolly Comfort - erfarenheter?

    Vi funderar på att köpa en bärstol som heter Vaude Jolly Comfort. Någon som har erfarenhet av denna bärstol? I butiken tyckte vi den verkade smidig och bekväm men hur är den ute "i fält"?

    Såg också att Stadium reade ut McKinnley stolar för 800 kr. Kanske det är ett nog så bra allternativ?

    Åskiter och synpunkter emottages tacksamt!!

  • Svar på tråden Bärstol Vaude Jolly Comfort - erfarenheter?
  • IdaM
    Äldre 14 Jun 16:05
    #1

    jag tycker att vaude har bättre kvalitet och säkerhet än mckinley när det gäller bärstolar. vi har en vaude swing som vi är mkt nöjda med, positivt på den är "meshfodret" mot ryggen så det inte blir så varmt för den som bär. negativt är att den inte går att justera längden på den så det blir mest min karl som får bära med den eftersom att jag är kort (158).

    har ni kollat begagnatmarknaden, brukar finnas mkt där att fynda, en bärstol är ju oftast inte så mkt använd.

    lycka till


    Lev Väl
  • Cordel­iae
    Äldre 14 Jun 21:25
    #2

    Vi har en från Stadium - jag tror den kostade 1300kr och den är väldigt bra. Bekväm att ha på ryggen, stadig, sonen sitter så bra i den att han brukar somna..., flera fack att ha saker i. Jag kan inte säga något negativt om den. Dock har jag aldrig testat vaude så jag kan inte jämföra.

  • Äldre 14 Jun 21:28
    #3

    Tror det blir en Vaude i alla fall. Var och testade McKinnleyn idag och sonen var nog för liten för den stolen. Han satt bättre i Vauden + att sambon upplevde den som mindre vinglig.

    Tack för synpunkterna. Skall skanna av Blocket mfl. siter och se om vi kan hitta något begagnat oxå!

  • Äldre 7 Dec 23:30
    #4

    Hej!
    I vilken butikskedja provade ni Vaude bärstol?

Svar på tråden Bärstol Vaude Jolly Comfort - erfarenheter?