• moan5577

    38 år vill ha barn

    Hej alla?
    här är vi ju, vi som vill ha barn och är äldre, jag är snart 38år men tycker att den här tråden passar mig perfekt

    Tack

  • Svar på tråden 38 år vill ha barn
  • Fia Lundbom

    Hej och välkommen !

    Jo - vi är några som hänger här på 40+..
    Lite äldre - men vill ha barn - och det går väl "sådär" för min del.
    Har försökt ett år, men vi kämpar på, månad efter månad.

    Kram från Fia

  • karriäristen

    Hej

    Mig har du stött på tidigare, hänger också här ... Leta runt i andra trådar under "40+" så hittar du ett helt gäng!

    kramar

  • moan5577

    jag är bara inne på min första månad som vi har försökt, på fredag vet jag svaret, hoppas jag

  • Mimmi40

    Hej!
    Här är en till som vill ha barn och är lite äldre!
    Är 41 år och har tonårsbarn från tidigare förhållande, men har träffat en ny man och blivit sugen på fler barn....

  • Atlas

    Hejsan! här är en till, snart 37.. Jag vill också ha en sladdis!!!!

  • cat40

    hejsan
    Här r en till "gamling" som blev mamma i somras till en lillkille helt underbart , efter 2 års försök å många tårar så lyckades d tillslut. Så ge inte upp alla ni som försöker. Skickar lyckatill kramar till alla som försöker......

  • Lilli

    Välkommen hit!!
    Vi är faktiskt ganska många nu vilket känns skönt att se!

  • firhilwen

    Sällar mig väl till tråden jag också, blir 38 till jul. Fick en son i våras och håller som bäst på att försöka bli gravid igen. Lite tidigt kanske men jag har 6 år mellan de två första och vill ha en till lite tätare på...

  • Hilma3

    Hej alla kämpande!
    Här har ni en till som är sugen på sladdis.
    Är 39år och har 2 barn från ett tidigare förhållande.
    MIn nuv. sambo har inga barn.
    Vi är inne på FÖRSTA försöket och BIM på fredag. (Hupp, imorrn alltså!)
    Vi är många "gamlingar" härinne. Härligt!

  • sladdisen

    Hej här är en på 39 år, jag är äntligen gravid på mitt tredje försök, 2 försök tidigare och nu frysta ägg insatta. Är gravid i v8 (7+6), ska göra vul på måndag. Då får vi se hur det ser ut om det är en eller två därinne.
    Detta är min/mina Sladdis/ar, har två barn sen tidigare på 13 och 15 år. Jag önskar er alla lycka till.

  • Hilma3

    Sladdisen...
    Vad menar du med två försök? Helt "naturliga" försök i sänghalmen först och sedan direkt därefter frysta ägg.
    Jag undrar det eftersom det i så fall verkar vara bråttom med tanke på åldern för mig också (39). Eller har ni försökt länge med "naturlig väg" om jag får säga så...och därefter fått hjälp?
    Lycka till med ert lille Pyre!

  • sladdisen

    Hilma3
    Vi har försökt hemma i ett år, utan att lyckas. Sen blev det utredning där dom kom fram till att vi inte kunde få barn på naturligväg. Så vi kom till Ivf, och där har vi genom gått två fulla behandlingar. Där det första försöket misslyckades på en gång, andra gången blev jag gravid, men fick missfall i v10/11. Så den här gången har vi fått sätta in frysta ägg, dom frös ner vid det andra försöket.
    Så jag är lite oroligare den här gången, men allt känns bra än så länge.

  • Mr Tommy

    mamma fick mej när hon var 40 år... tyvärr så är hon i himlen idag ...

  • annika5064

    Hej!
    Nyss fyllda 42, fick mitt första barn nu i maj efter IVF. Lycka till! Annika

  • Anderssonskan

    Hejsan!

    Ville bara skriva ngt uppmuntrande Om när äldre mammor o pappor får barnbarn.

    Min mans föräldrar är "gamla" dom var 37 när dom fick honom, och bättre svärföräldrar kan man inte ha.

    Dessutom så har dom när dom är pensionerade all tid i världen för våran dotter och oss.

    Tycker att även om dom är 10 år äldre än min mamma så skulle jag inte vilja ha yngre svärföräldrar!

    Själv var jag 29 när jag fick våran dotter och nu 34 när vi skall ha en till, och jag tycker att allt känns bra, vi har ju sett hur fin kontakt man kan ha med lite äldre föräldrar.

    Det blir ju faktiskt vad man gör det till!

  • carina o fredrik

    Hej på er alla där ute.. jag är oxå en av dom "äldre" blivande mammorna (40år) med BF 20feb..detta blir vårat första gemensamma men det kanske blir fler man vet ju aldrig.. har tonårsbarn sedan tidigare och min sambo har lite yngre barn. Ha det så bra alla där ute och ha en skön helg / Carina

  • Poohbaby

    Hej

    Här är en till "gamling" 38 år. Kämpar på med att få + har köpt clearblue fertilitets monitor.

    Fick min första för 7 år sen, separerade från pappan, träffade en ny man, blev gravid snabbt oplanerat och fick en dotter med han som är 2 ½ år nu och eftersom mitt krav är minst 3 har vi startat baby verkstad igen.

    en kemisk graviditet är allt vi lyckat med :(

    Kul att vi är så många , känns skönt, ibland känns det som man är galen alla andra är så unga. haha

    Jaja massa tankar men + vill vi ha igen.

  • 35åringen

    Hej hopp! Räkna in mig i gänget med gamlingar som längtar efter ett +. Vi har försökt i snart 1.5 år på egen hand, men inte fått ett enda plus. Jag är 36 år och min kille är 37 år. Vi har tid för utredning i augusti så vi kämpar på tills dess. Jag använder en CB fertilitetsmonitor och den visar på regelbunden ÄL, men jag känner att mycket har hänt i min kropp det senaste året (slemhinnorna är skörare och torrare, humöret pendlar mycket) så jag tror att jag kanske passerat mitt bäst-före-datum. Vi får se vad de kommer fram till i augusti.

  • bringa

    Ser att tråden är 8 år och undrar förstås hur det gick för de som var med då.

    Vi har 3 barn genom Ivf. Har alltid önskat med fyra men det har inte känts aktuellt att starta upp en ny behandling. Nu väntar vi en suprise-bäbis som är hemmagjord. Är 41 år.  

Svar på tråden 38 år vill ha barn