• RosaPa­ntern
    Äldre 27 Jun 09:22
    15982 visningar
    314 svar
    314
    15982

    Dr-S Solstrålar!!

    Sorry..  och så måste jag ändra igen

    VÄNTAR PÅ START:

    * RosaPantern
    - ålder 31 år
    – 4 misslyckande IVF (Gravid på första försöker ,men sedan missfall,) 1     misslyckat FET


    - Vi gör sista försöket i Umeå till Hösten.. sedan byter vi klinik el funderar vidare på framtiden…


    *anteninna
    -ålder 27
    -2 misslyckade IVF samt 1 misslyckade FET blev gravid på mitt andra FET men det slutade i MF. Har ett försök kvar men inga ägg i frysen så det blir ÄP i augusti.

    *Carnesir
    -ålder 29
    -ett misslyckat IVF-försök i februari 06
    -lanstingsfinansierat försök till hösten

    *illy
    -ålder 27
    -har en son (snart 7 år) sedan tidigare förhållande, sambon barnlös.
    -har försökt sedan januari 2003.
    -utredningen visade ingenting alls, Umeå klinilken säger däremot möjlig manlig faktor. 1 misslyckat IVF April -06. Ett ägg i frysen
    -Väntar på att få göra FET

    * Gizzmo
    -32 år
    -Historia: oförklarligt, ofrivilligt sekundärt barnlös sedan tre år. En misslyckad IVF maj -05, en FET i sep -05 som slutade i MF, spontant gravid två gånger som båda slutat i MF.
    -Aktuell med en missfallsutredning på kvinnokliniken.

    * Snövit70
    Historia: 2 icis o 1 ostimulerat fet, blev gravid på första icis men fick ett tidigt missfall. Har försökt ca 3år.

    * Boppan
    -Ålder: 33
    - Historia: En dotter som kom till spontant efter 2 års väntan. Fyller 4 i december
    - Aktuellt: Ska påbörja första försöket för ett syskon. Fick min mens idag 18/7 och börjar spraya 7 /8.

    women
    Ålder:36
    Historia: Har 2 barn sen tidigare,Oförklarigt barnlösa med nya mannen,sedan 8år.
    Har gjort 4 ICSI +2 FET
    Väntar på att få starta om efter sommaren

    * Seanna
    -ålder: 28
    -historia: PCOS . Har försökt bli gravid i flera år, sista året med hjälp av Pergo + Metformin. No luck...
    - Har gjort: 1 IVF/ICSI. NEGATIVT
    -Aktuellt: Väntar på FET, 7 ägg i frysen

    *Lilla Ior
    -ålder: 25
    -Historia: Sägs senast att vi var oförklarligt barnlösa. Fast jag har väl gräns för PCO och sambon har lite få. Har försökt i lite mer än 2½ år nu.
    -Aktuellt: Väntar på IVF som är tänkt att ske i mitten av augusti ungefär.

    SPRAYAR/ SPRUTOR:

    ÄP/ET/FET:

    RUVARE:

    * Bergtuva
    - Ålder 34 år
    - Har försökt sedan juni 2002. Utredning visade lågt antal spermier.
    -Detta är mitt första IVF/ICSI, och det blir ÄP den 28/3. ET den 30/3, ett embryo till mig och två till frysen.
    -Testdag: 19/4.

    TESTAT POSITIVT:

    * Moffan * GRAVID
    -Ålder: 35
    - Historia: Ofrivilligt, oförklarligt barnlös. Har ett spontant mf i bagaget. Därefter två misslyckade ET och två misslyckade FET
    - Vid vår tredje fulla IVF fick jag testa positivt den 16 oktober, det känns fortfarande helt otroligt! Hoppas, hoppas att vårt frö/våra frön vill stanna kvar hos oss. Vi fick även hela 6 embryon till frysen, så sista försöket var ett riktigt lyckat försök.

    * Cissemissen * GRAVID
    -Ålder: 34
    Historia: Under utredning sen 2001. Behandlad bl.a. för Endo. 1:a IVF misslyckades. 3 ägg i frysen.
    Aktuellt: FET lördag 29/10! 2 ägg in!

    * lillfia * GRAVID
    -Ålder: 36
    - Historia: Har barn sedan tidigare då jag blivit spontant gravid. Har nu försökt i tre år att bli gravid igen, 1a IVF avbrutet vid ET. 1 ICSI + ett ostimulerat FET + ett stim FET utan att bli gravid.
    - Aktuellt: Ruvar på två ägg från färskförsök

    * Babe * GRAVID
    -ålder: 30+
    -Historia: 3 IVF
    -Aktuellt: vår 4.IVF blir vår lycka-de.
    Med långtidsodling får vi positivt besked, på testdag: 12.2
    BF: 17.10 (bonus: 13 småstjärnor i frys)

    * PuhTiger * GRAVID
    - Ålder 31 år
    - Historia: 1:a IVF hösten 2004, gravid på 5:e FET 21 sept, som slutade i MF 6 okt.
    - Aktuellt: Har precis misslyckats med sista FET (nr 6 i ordningen), nu blir det nytt färskförsök OCH klinikbyte till Falun. Kör igång i slutet av januari.
    Spontant gravid.

    *Mia2 * GRAVID
    -31 år
    -historia:1 barn sedan tidigare(med samma man) Försökt i 3 år utan resultat. Utredd u.a.
    -Historia: försöker få till ett syskon, spraystart:17/1, 1:a IVF
    -Aktuellt:Ruvar på 1 ägg, testdag 13/3, 11 ägg i frysen
    -GRAVID!! Tjuvtestat på dag 15 starkt +

    *chomchom * GRAVID
    -ålder 26
    -har försökt sedan sommaren 2003, blev gravid 2 ggr direkt men det slutade i MA. Fick diagnosen endometrios februari 2005.
    -första IVF-försöket. Spraystart:28/3, ÄP: 27/3 ET: 29/3. 6 till frysen. Testdag: 18/4

    * Snuttarna * GRAVID
    - Har försökt i 4½år (okt -01). Vid utredningen fick vi veta att endast ett fåtal spermier levde och de rörde sig långsamt.
    - Första försöket (ICSI): Fick fem fina ägg till frysen och ett jättefint 4-celligt tillbaka. Testdag 5 okt. Missfall 28 okt.
    - Andra försöket (FET): Alla våra fem ägg gick förlorade vid upptiningen.
    - Tredje försöket (ICSI): Spraystart 15/2. Sprutstart 27/4. Äggplock 12/5. ET 15/5. Testdag 4/6. Vi fick två till frysen och ett 8-celligt tillbaka./Snuttarna *testdag 4 juni*

    * Centurion * GRAVID
    -32 år
    -historia: ofrivilligt barnlös sedan juli-03, har hunnit med 6 pergokurer samt 3 omgångar med Gonal-f
    ÄP 21/3 gav 10 ägg, ET 23/3 Negativt
    -Spontant gravid cykeln direkt efter IVF

  • RosaPa­ntern
    Äldre 11 Jul 20:18
    #14

      Grattis Snuttarna vad roligt med Bröllop.. önskar er lycka till med allt *kram* RP

    Noisemaker 3

  • RosaPa­ntern
    Äldre 2 Aug 10:36
    #45

      Hej! är det någon som vet när dom öppnar i Umeå igen? har för mig v.32 men är inte riktigt säker...


    Women, dom har höjt priserna som bara den tycker jag.. bara att ta ut spermierna kostar 7000 spänn nu.. jag tycker det börjar bli ruskigt dyrt.. det är ju synd att en del kanske avstår för att forsätta pga av att dom inte ha råd längre...


    Det verkar vara många på G till hösten här, det är kul... det kändes som om det bara var jag kvar av dom "gamla" solisarna.. men man får hålla tummarna att det är våran tur snart.. ha en fortsatt trevlig sommar alla.. *kram* RP
    Tropical Island

  • RosaPa­ntern
    Äldre 15 Aug 13:36
    #67

    Lilla Ior, jag håller tummarna.. det kommer att gå bra ska du se

    Vad kul att se att denna sida har fått liv igen det kändes så tyst o ensamt här ett tag.. :-/

    själv börjar vi inte riktigt än, jag känner mig inte riktigt redo än.. vi ska vänta någon månad tills vi sätter igång..det har blivit så tätt in på varje gång, så sista gången kände jag att jag måste vila och bort från allt som heter IVF... men det börjar redan kännas bättre..

  • RosaPa­ntern
    Äldre 27 Aug 19:17
    Tänkte fråga er! är det någon som har testat akupunktur via IVf ?? är nyfiken om det är fler som har blivit rekomenderad att göra det??

    VÄNTAR PÅ START:

    * RosaPantern
    - ålder 31 år
    – 4 misslyckande IVF (Gravid på första försöker ,men sedan missfall,) 1 misslyckat FET
    - Vi gör sista försöket i Umeå till Hösten. vilar upp mig för fullt nu

    *anteninna
    -ålder 27
    -2 misslyckade IVF samt 1 misslyckade FET blev gravid på mitt andra FET men det slutade i MF. Har ett försök kvar men inga ägg i frysen så det blir ÄP i augusti.

    * Gizzmo
    -32 år
    -Historia: oförklarligt, ofrivilligt sekundärt barnlös sedan tre år. En misslyckad IVF maj -05, en FET i sep -05 som slutade i MF, spontant gravid två gånger som båda slutat i MF.
    -Aktuell med en missfallsutredning på kvinnokliniken.

    * Snövit70
    Historia: 2 icis o 1 ostimulerat fet, blev gravid på första icis men fick ett tidigt missfall. Har försökt ca 3år.

    * Boppan
    -Ålder: 33
    - Historia: En dotter som kom till spontant efter 2 års väntan. Fyller 4 i december
    - Aktuellt: Ska påbörja första försöket för ett syskon. Fick min mens idag 18/7 och börjar spraya 7 /8.

    * Mariachi
    - Ålder: 32 år
    - Historia: oförklarligt barnlösa, har försökt bli gravida i 3,5 år. Har gjort en utredning som inte visat att något är fel. Aktuellt: Startar IVF-behandling i Umeå den 28 augusti.

    *Vicryl
    - 26 år
    - Historia: Har försökt bli med barn sedan hösten -04. Utredning avslutad försommaren -06 och visade manlig faktor.
    - Aktuellt: Väntar på att få börja behandling i Umeå, ej fått kallelse ännu.

    SPRAYAR/ SPRUTOR:
    *ankkan79
    Ålder:27
    Historia: Har svår endometrios och bara en fungerande äggledare och ett förhöjt FSH värde.
    Aktuellt: Har börjat med sprutorna den 16/8 och förhoppningsviss blir det äggplock v35.

    *women
    Ålder:36
    Historia: Har 2 barn sen tidigare,Oförklarigt barnlösa med nya mannen,sedan 8år.
    Har gjort 4 ICSI + 2 FET
    Aktuellt: Började spraya 26/7.Sprutor 16/8,ÄP planerad v35

    *Aggi
    - Ålder: 35
    - Historia: Har PCOS och min man är steril, inga barn sedan tidigare. Januari 2006 började vi försöken (ägglossningsstimulering + insemination med donatorspermier) 2 Pergotimekurer (inga reaktioner) och 1 omgång Puregonsprutor (överstimulering). Utan resultat. Vårt första IVF/ICSI försök augusti 2006!
    - Aktuellt: Började spraya 12/8.

    *KUN
    -Ålder : 33
    -Historia: Har försökt bli gravid i 7 år. Startade utredning för 2 år sedan drygt. Ätit 2 pegotimekurer utan resultat. Detta blir vårat första IVF-försök i Augusti 2006.
    - Aktuellt: Började spraya 15/8

    *gummsan
    -25 år
    -historia: Har försökt bli gravida i 3 år och gjort utredning som visar på manlig faktor.Har gjort 4 misslyckade försök,2 icsi och 2 fet.
    -aktuellt: Börjar spraya den 17 augusti och hoppas på femte gången gillt:)

    *Carnesir
    -ålder 29
    -ett misslyckat IVF-försök i februari 06
    - Aktuellt: lanstingsfinansierat försök. Började spraya 16/8

    *snöstorm
    -ålder 32
    Historia: Ett barn sedan tidigare som kom till med hjälp av IVF.
    Har gjort 2 FET som var neg. Och ett färskförsök som vart ett + men som slutade med MF i v.13+6.
    Aktuellt: Börjar spraya den 3/9. Planerad ÄP v.40.

    ÄP/ET/FET:

    * Seanna
    -ålder: 29
    -historia: PCOS . Har försökt bli gravid i flera år, sista året med hjälp av Pergo + Metformin. No luck...
    - Har gjort: 1 IVF/ICSI. NEGATIVT
    -Aktuellt: FET i september, 7 ägg i frysen

    * Pikku_my
    -ålder:29
    -historia. Prolaktinom och pcos + manlig faktor. Försökt bli gravid 3½ år, icsi 2003 en liten tjej.
    -Aktuellt: syskonförsök FET 25.8.
    RUVARE:

    * Bergtuva
    - Ålder 34 år
    - Har försökt sedan juni 2002. Utredning visade lågt antal spermier.
    -Detta är mitt första IVF/ICSI, och det blir ÄP den 28/3. ET den 30/3, ett embryo till mig och två till frysen.
    -Testdag: 19/4.

    *Lilla Ior
    -ålder: 26
    -Historia: Sägs senast att vi var oförklarligt barnlösa. Fast jag har väl gräns för PCO och sambon har lite få. Har försökt i ca 3 år nu.
    -Aktuellt: Testdag 7/9

    * TrulsaLi
    - Ålder: 31 år
    - Historia: oförklarligt barnlösa, en son som kom till på 5:e Ivf/icis försöket..
    - Aktuellt: Väntar på röda tanten, FET i slutet av September, 9 ägg i frysen.

    TESTAT POSITIVT:

    * Cissemissen * GRAVID
    -Ålder: 34
    Historia: Under utredning sen 2001. Behandlad bl.a. för Endo. 1:a IVF misslyckades. 3 ägg i frysen.
    Aktuellt: FET lördag 29/10! 2 ägg in!

    * lillfia * GRAVID
    -Ålder: 36
    - Historia: Har barn sedan tidigare då jag blivit spontant gravid. Har nu försökt i tre år att bli gravid igen, 1a IVF avbrutet vid ET. 1 ICSI + ett ostimulerat FET + ett stim FET utan att bli gravid.
    - Aktuellt: Ruvar på två ägg från färskförsök

    * Babe * GRAVID
    -ålder: 30+
    -Historia: 3 IVF
    -Aktuellt: vår 4.IVF blir vår lycka-de.
    Med långtidsodling får vi positivt besked, på testdag: 12.2
    BF: 17.10 (bonus: 13 småstjärnor i frys)

    * PuhTiger * GRAVID
    - Ålder 31 år
    - Historia: 1:a IVF hösten 2004, gravid på 5:e FET 21 sept, som slutade i MF 6 okt.
    - Aktuellt: Har precis misslyckats med sista FET (nr 6 i ordningen), nu blir det nytt färskförsök OCH klinikbyte till Falun. Kör igång i slutet av januari.
    Spontant gravid.

    *Mia2 * GRAVID
    -31 år
    -historia:1 barn sedan tidigare(med samma man) Försökt i 3 år utan resultat. Utredd u.a.
    -Historia: försöker få till ett syskon, spraystart:17/1, 1:a IVF
    -Aktuellt:Ruvar på 1 ägg, testdag 13/3, 11 ägg i frysen
    -GRAVID!! Tjuvtestat på dag 15 starkt +

    *chomchom * GRAVID
    -ålder 26
    -har försökt sedan sommaren 2003, blev gravid 2 ggr direkt men det slutade i MA. Fick diagnosen endometrios februari 2005.
    -första IVF-försöket. Spraystart:28/3, ÄP: 27/3 ET: 29/3. 6 till frysen. Testdag: 18/4

    * Snuttarna * GRAVID
    - Har försökt i 4½år (okt -01). Vid utredningen fick vi veta att endast ett fåtal spermier levde och de rörde sig långsamt.
    - Första försöket (ICSI): Fick fem fina ägg till frysen och ett jättefint 4-celligt tillbaka. Testdag 5 okt. Missfall 28 okt.
    - Andra försöket (FET): Alla våra fem ägg gick förlorade vid upptiningen.
    - Tredje försöket (ICSI): Spraystart 15/2. Sprutstart 27/4. Äggplock 12/5. ET 15/5. Testdag 4/6. Vi fick två till frysen och ett 8-celligt tillbaka./Snuttarna *testdag 4 juni*

    * Centurion * GRAVID
    -32 år
    -historia: ofrivilligt barnlös sedan juli-03, har hunnit med 6 pergokurer samt 3 omgångar med Gonal-f
    ÄP 21/3 gav 10 ägg, ET 23/3 Negativt
    -Spontant gravid cykeln direkt efter IVF

    SOL-UNGAR:

    * Moffan * med dotter Emmy
    -Ålder: 35 (på morsan alltså!)
    - Historia: Ofrivilligt, oförklarligt barnlös i flera år. Efter tre IVF med fem återföringar föddes lilla Emmy den 12 juni 2006. Hon är extraordinärt vacker såklart!
  • RosaPa­ntern
    Äldre 4 Sep 13:28

      Grattis Lillfia.!!!!!!!!!!!! Baby Smileykram/RP

  • RosaPa­ntern
    Äldre 7 Sep 09:49

    oj vad många det är som sprayar o Sprutar nu

    och Välkommen hit Tiny

    Jag känner mig redo att sätta igång snart.. vi åker utomlands, så när vi kommer hem e jag riktigt utvilad och redo att ta "tjuren vid hornen"

    lycka till alla Ruvare o sprayare och alla ni andra oxå så klart!!!!!!!!!!

  • RosaPa­ntern
    Äldre 8 Sep 11:08
    kramar om dig även här Centurion... och kram till dig Lilla Ior..vet tyvärr allt för väl hur du känner dig..

    lägger in mig på Listan

    VÄNTAR PÅ START:

    Rosa Pantern: väntar på 5:e IV -Behandlingen
    MariaChi: Startar IVF-behandling i Umeå den 28 augusti.
    Seanna: 1 misslyckat IVF/ICSI, FET i oktober

    SPRAYARE:

    Tiny: 1:a IVF/ICSI. Spraystart 19/9
    Snöstorm 3:e IVF/ICSI. Spraystart 3/9

    BÖRJAT SPRUTA och ev planerat ÄGGPLOCK:

    Kun: 1:a IVF. Sprutstart 6/9. Beräknad ÄP v.38
    Anteninna: 3:e IVF Sprutstart 1/9
    Aggi: 1:a IVF. Sprutstart 6/9. Beräknad ÄP v.38
    gummsan: 5:e IVF Sprutstart 6/9.beräknad ÄP v.38
    Carnesir: 2:a IVF. Sprutstart 7/9, v. 38

    RUVARE:

    Ankkan 79: 1:a IVF. Ruvare av två guldisar, testdag 21/9

    women, 5 ICSI+ 2 FET. Ruvar på 2 små ärtor, testdag 20/9
    Pikku_myy: 1 FET. Ruvar på en, testdag 15/9.

    SOLUNGAR - GRAVID - GRATTIS!

    Lillfia: Efter tre års försök att bli gravid igen, varav ett års försök med IVF/ISCI och just när vi tänkte ge upp blev jag äntligen gravid på vårt sista färskförsök.
    - Den 29/8 2006 föddes vår underbara efterlängtade lilla pojke.

    Moffan: Efter tre IVF med fem återföringar föddes lilla Emmy den 12 juni 2006. Hon är extraordinärt vacker såklart!

    forskarfia: Efter tre IVF och fem återföringar lyckades vi på det sista IVF-försöket (när jag nästan gett upp...) och den 18 juni 2006 kom vår underbare Leon!

    ÄNGLABARN!:

    Centurion : Änglason Love f/d 2/9-06
  • RosaPa­ntern
    Äldre 8 Sep 15:21

    Anteninna : vi har gjort 1 FET. jag får så lite ägg varje gång och dålig kvalite.. första gången fick vi till något extra ägg som gick att frysa.  men bara 1 klarade upptingen...  Det är rätt tungt att hela tiden måste göra fulla behandlingar varje gång. för ett FET är ju bättre för kroppen emellanåt...slippa hormoner och dyligt och jag tror som du på akupunktur.. ska själv göra det inför denna behanling.. (våran sista) håller tummarna för att det går vägen för er!!!

  • RosaPa­ntern
    Äldre 22 Sep 16:24

    Grattis till er alla som plusat...

    och en stor kram till dig Carnesir !!!!!!!!! hoppas ni hittar lyckan på annat håll än IVF...

  • RosaPa­ntern
    Äldre 26 Sep 13:34

    grattis babe gumman!!!!!! *kram* från rp

Svar på tråden Dr-S Solstrålar!!