• medow

    Hjälp eletriska stötar i fingrarna...........

    Nu börjar jag bli orolig får eletriska stötar i fingrarn som gör ont om jag använder specielt högerhanden .

    Använder handen som vanligt och så AJ va f*n va ont det gör nästan kastar det jag har i handen av ren reaktion.

    Vad fasen kan det vara , fick typ kapral nånting i slutet av föra graviditeten , men detta känns anorlunda på något sätt.

    Det gör skit ont känner mig svullen i händerna och kommer då jag minst anar det.

    Vet någon vad det kan vara ,snälla börjar bli trött på detta är i vecka 15 nu.

  • Svar på tråden Hjälp eletriska stötar i fingrarna...........
  • Teskedsmamman

    Jag hade stora problem med karpaltunnelsyndrom i slutet på graviditeten och jag har det även när jag inte är gravid (tack pappa) och jag fick sådana elektriska stötar t ex när jag vispade med en handvisp osv... nu när sonen är 8 mån kommer de mer sällan, men jag tror det är en eftersläng av CTS:en....

  • Full av förhoppning

    Jag hade det så av karpaltunnelsyndromet... när jag sträckte ut handen för att ta något..... i övrigt så domnade mina händer hela tiden och värkte,... värst på natten....
    Jag blev opererad för fem veckor sedan i båda handlederna för detta och har varit av med det sedan dess

  • medow

    hur går jag vidare med detta nu, hur kollar de upp om jag har karpral T.
    Och vad händer med jobbet detta gör skit ont jobbar som usk.

  • Teskedsmamman

    Eftersom du är usk borde du ha en läkare i närheten de gör lite böjprov osv, böj tummen kraftigt in mot handleden och mät hur lång tid det tar innan fingrarna domnar, på mig tar det ca 30 sek vilket är inom gränser för operation... vilket jag avbeställde och sedan inte orkat få ny tid till och nu är det för sent eftersom jag är gravid igen...

    Testa om handledsskenorna hjälper på nätterna! Om du har kvar dem... de borde hjälpa till lite i allafall... jag har inte orkat leta reda på dem, flyttade för 5 månader sedan, och nu är mina problem på väg över så jag bryr mig inte förrän jag behöver dem den här graviditeten igen....

  • Full av förhoppning

    Jag har varit sjukskriven sen maj för detta....
    Jag fick gå till min läkare på vårdcentralen och fick dem att ta mig på allvar. Det gäller att INTE ge sig... STÅ PÅ DIG annars gör någon annan det. Jag blev först skickad att få nattskenor vilket inte funkade och sen fick jag börja på sjukgymnastik vilket inte heller funkade.... till sluuuuut skickade de mig på nervografi där det bara krävdes två elektriska impulser för att se att jag hade karpaltunnelsyndrom.....

    De brukar inte operera gravida kvinnor då syndromet brukar gå över efter graviditeten, men jag har haft det i fem år så för mig var det skillnad... och de var tvungna att operera båda handlederna på mig för att jag skulle kunna ta hand om min bebis som snart anländer....
    Jag tappade allt... kunde inte skära mat eller borsta tänderna eller nåt....

    Lycka till!!

  • medow

    Tack så hemskt mycket alla underbara mäniskor som hjälper till i nöd här på FL.......

  • bigdoe

    Jag är 70 år man. jag får brännande elektiska stötar från min högra ringfigertopp. Ibland sitter värken kvar i par minuter. det påminner om ett snällt humlebränn. Jag funderar på om jag träna upp mig som superhjälte. Jag är verkligen inte gravid och jag har aldrig varit.

Svar på tråden Hjälp eletriska stötar i fingrarna...........