• maddde
    Äldre 10 Jul 08:44
    2339 visningar
    10 svar
    10
    2339

    "gravid-allergi" ???

    hmm detta är så konstigt...

    jag har haft hål i öronen sen jag var fem år (nu är jag snart 26). dessutom har jag några år haft piercing, fast jag har tagit bort det nu.

    nu verkar det som att jag har fått nickelallergi av mina örhängen. det ser läskigt ut och det gör ju ont med...

    hörde att man kan få olika allergier när man är gravid.
    är det nåt som går över när kotten kommit eller kommer jag nu alltid vara nickelallergiker???

    har tagit bort örhängena och har inget alls nu.

  • Svar på tråden "gravid-allergi" ???
  • Sånglä­rkan
    Äldre 10 Jul 09:05
    #1

    JAG fick pollen och äpplen när jag var gravid och det gick inte över efteråt

    Dock har det varit olika från år till år hur mycket det varit.

  • Äldre 10 Jul 10:03
    #2

    Har inte behövt bli allergisk själv, tack och lov, men en kompis blir alltid allergisk mot pälsdjur under sin graviditet, men klarar sig i vanliga fall...

  • Pyssel­galnin­gen
    Äldre 14 Jul 09:28
    #3

    kroppen blir naturligt överkänslig under en graviditet.
    Jag kan med got samvete säga att nickelallergi går att leva med, men jag hoppas verkligen att du slipper det senare!

    Jag har haft det + atopiska eksem i över 10 år nu och har lärt mig hur jag ska hantera allergierna. Jag har testat allt ifrån titan smycken till HM's smycken och jag kan meddela att billiga skräpsmycken funkar oftast bättre på nått konstigt sätt.
    Men oftast så gör jag mina smycken själv, med detaljer som jag vet att jag kan använda. Samt att jag penslar på ett medel som är superbra för allergiker!
    Har bara sett det medlet hos www.zionesse.com och vet inte om hon har nått nu men det är bara att maila henne om man vill att hon ska ta in nått

  • Äldre 22 Jul 20:22
    #4

    Jag blev allergisk emot pälsdjur under min första graviditet, och under nästa graviditet blev det mångfallt värre...har inte gått över.

  • Äldre 22 Jul 20:36
    #5

    Jag har haft pollenallergi under många somrar. Nu när jag är gravid uteblev det helt o hållet. BM sa att man kunde reagera ganska olika när man är gravid vad gäller allergier, vissa blir överkänsliga, andra blir friskare.

  • Äldre 22 Jul 20:37
    #6

    Jag blev allergisk mot nötter och det har fortsatt så, trist för jag älskar nötter!

  • barbam­amma
    Äldre 22 Jul 21:08
    #7

    Jag blev allergisk mot min vigselring - som inte innehåller nickel. Men enligt guldsmeden kan det vara sammansättningen av guld som jag blivit överkänslig mot. Tråkigt att inte kunna ha sin vigselring.

  • Noctur­nal
    Äldre 22 Jul 21:49
    #8

    jag blev allergisk under min 2 grav mot bl.a pälsdjur och pollen,det blev inte bättre när grabben kom ut-bara värre

  • tvilli­ngmamm­izen
    Äldre 22 Jul 21:58
    #9

    En lite rolig historia om graviditets allergi, Eller fixide?

    När jag var gravid med tvillingarna så blev jag jätte allergisk mot min man dvs barnens pappa, helt sjukt var det. Jag tålde inte lukten av han för då bara kräktes jag och mådde jätte illa, han lixom luktade surt och bakterie sjukt. Så fort han kom hem ifrån jobbet så fick han duscha å använda min duschkräm och mitt shampoo. Trotts detta så mådde jag så illa av hans lukt å bara kräktes,han sov på soffan till jag var i vecka 17 då hade det blivit lite bättre.

  • Äldre 21 Jan 11:34
    #10
    tvillingmammizen skrev 2006-07-22 21:58:47 följande:

    En lite rolig historia om graviditets allergi, Eller fixide?

    När jag var gravid med tvillingarna så blev jag jätte allergisk mot min man dvs barnens pappa, helt sjukt var det. Jag tålde inte lukten av han för då bara kräktes jag och mådde jätte illa, han lixom luktade surt och bakterie sjukt. Så fort han kom hem ifrån jobbet så fick han duscha å använda min duschkräm och mitt shampoo. Trotts detta så mådde jag så illa av hans lukt å bara kräktes,han sov på soffan till jag var i vecka 17 då hade det blivit lite bättre.


    Hahahahahaaaaa
Svar på tråden "gravid-allergi" ???