• Äldre 12 Jul 19:18
    30554 visningar
    10 svar
    10
    30554

    Hirudoid salva...?

    Undrar om det är någon som provat på denna salva. Jag har fått fullt av kappilär liknande knall blå/lila bristningar på hela benen (Ser ut som jag fått stryk och har fullt av blåmärken)som jag innerligt hoppas på¨att kunna åt minstonne minska färgen på lite. Jag mår så fruktansvärt dåligt över detta som upptar mina tankar största tiden av mitt dygn. Tänker aldrig mer efter detta bli gravid igen.... Någon som vet om salvan kan hjälpa och hur länge och ofta jag bör smörja isf...?
    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Hirudoid salva...?
  • BusLot­ta
    Äldre 12 Jul 19:21
    #1

    Den är faktiskt bra! Du kan stryka på flera ggr om dan. Följ bara bruksanv! Lycka till!

  • Dubbel lycka
    Äldre 12 Jul 19:27
    #2

    Jag provade den innan jag blev gravid, då jag hade lätt för att få blåmärken, salvan löser ju upp det koagulerade blodet och gör att de försvinner snabbare. Minns ej hur ofta jag smörjde med det borde ju stå i "följesedeln" kan nog vara bra att kolla upp att det är ok att använda den när man är gravid, men det kanske du redan har gjort?

    Jag använde också Reparil, finns på apoteket och det funkade också bra, men då var det viktigt att ta på den ganska direkt när man hade fått ett blåmärke.

  • Äldre 12 Jul 19:31
    #3

    ja man kan använda den när man är gravid....
    Det är ju tyvärr inga blå märken jag har utan snarare bestående blod bristningar kan jag tänka mig, sånna som många kan få utanpå åderbrock... hoppas så innerligt att det vill hjälpa. Hur länge dröjde det innan man såg någon skillnad?
    Desperat.... undrar om det går att operera bort....?

  • Neo
    Äldre 12 Jul 19:34
    #4

    Funkar fint mot åderbrock och såna där små krokiga blodkärl som lyser under skinnet!

    Har du testat stödstrumpor också? (Inte jättesexiga, men fungerar oxå bra iaf förebyggande).

  • Äldre 12 Jul 19:36
    #5

    har provat men det är ju såå varmt nu..vet inte heller om dom hjälper eftersom jag har såååå mycket på lårens fram och baksida..

  • Neo
    Äldre 12 Jul 19:41
    #6

    Finns ju tunna nylonvarianter? Har du testat dem oxå?

  • Äldre 12 Jul 20:02
    #7

    jo det är dom jag har provat. men hjälper dom när det är pålåren jag har bristningarna?

  • Äldre 12 Jul 22:58
    #8

    Det finns stay-up variant som är att föredra om man har åderbråck/bristningar på låren...

  • Äldre 12 Jul 23:00
    #9

    Hälsokosten har två salvor värda att pröva Hiruderm och Revena har jag för mig att de heter.Framför allt Hiruderm i ditt fall tror jag.

  • Äldre 3 Apr 07:47
    #10

    Varesil mot åderbråck - bit.ly/2f9Pfvo Dottern min använt detta och det funkade bra.

Svar på tråden Hirudoid salva...?