• Caar

    blödning en vecka innan mens

    Hej,

    Jag har nästan varje månad blödning en vecka innan mens inte så mycket att jag behöver skydd men det kommer några droppar när jag går på toaletten. Är det någon annan som har så här? Betyder det att min mens börjar en vecka tidigt då eller är det något annat??

  • Svar på tråden blödning en vecka innan mens
  • undrar

    Hej Caar.

    Har du slutat med p-piller nyligen?

    När jag slutade med mina p-piller för 8 månader sedan så hade jag ganska konstig mens ett tag. Jag kunde ha som en liten fånig blödning en vecka innan mens och precis när jag alltid trodde "åh vad skönt med en liten menstration" så ....shabom så kom mensen med stormsteg.

    Denna gång fick jag ockå en liten blödning en vecka efter ÄL som jag trodde va sk nidblödning. Men sen kom mensen en vecka för tidigt och nu vet jag varken ut eller in.

    Jag är en sån person som vill ha svar på vad som sker i min kropp, men svaret från en BM var att det kan vara så där i bland.

    Mitt svar kanske inte hjälper dig så mycket, men du kanske alltid kan ringa din närmaste gynmottagning och fråga dem om du känner dig orolig eller bara vill rådgöra med nån som kan.

  • Caar

    Hej
    slutade med ppiller för flera år sedan så det kan inte vara det. Men sa BM till dig när du ska börja räkna för ÄL, vid första blödningen eller vid den ricktiga mensen?

  • undrar

    Jag har förstått det som att man ska börja räkna från den dag som riktiga ordentliga blödningen (mensen) sätter i gång.

  • amathea

    min BM säger att man räknar från första dagen med blod.
    Osvsätt mängd osv...

  • Corarina

    Jag har också haft samma som du denna månad, ska inte ha mensen förrän mån-ons men från lör-tis har jag haft jättemensvärk och endast jättesmå blödningar. Jag har aldrig haft sk. mellanblödningar förrut men vet att många har det med spiral, men har aldrig hört att någon haft jätteont av mensvärk vid mellanblödningarna.

    Men får du din riktiga mens sen då, eller kommer den aldrig?!

  • Caar

    jag får min ricktiga mens ca en vecka efter ganska precis på dagen. Den här månaden ska jag ha mensen på torsdag och idag fick jag en blödning. Men jag har haft så här jättelänge och ingen verkar veta varför. Men om mensen inte kommit igång förstår jag inte var blodet kommer ifrån.

  • Corarina

    Vad konstigt... ngn borde ju veta varför tycker man ju.
    Jag väntar på min lite oregelbundna mens nu, men har inte kännt ett dugg än. Brukar alltid ha mensvärk typ 2-3 dagar innan den kommer.

    Men kommer den inte på hela nästa vecka är det ngt som står rätt till...

    Hoppas att ngn kan hjälpa dig så att du vet varför ! KRAM

  • Tina R

    Hej
    Jag fick också en liten blödning den 23 dec som varade till den 25 men jag skulle ha haft min mens den 27dec så den var 4 dagar tidigare och nu i någora dagar har jag mensvärk 1000g värre än vanlig mensvärk förstår inte det men jag har gjort ett gravtest men det var neg och jag vågar inte göra något nytt ifall denna blödning kanske var bara en nid-blödning vet inte men jag ska vänta till den 23 januari nu och se om jag får någon blödning då annar gör jag någ ett gravtest.

  • ofrivilligtledsen

    Ser att detta är en gammal tråd men hur det gått?

    Under de senaste halvåret så får jag en ganska krftig blödning innan mens sen fortsätter de som lite flytningar(små blodiga) ända fram till mensensstart. Och dessa ger inte mensverk utan den kommer sen men den "ritkiga" mensen", men ÄL stämmer också med den "ritkiga mensen" när man räknar. Så vad är dessa mellanblödningar? Vad fick ni för hjälp? Tack =)

Svar på tråden blödning en vecka innan mens