Inlägg från: Jossebell |Visa alla inlägg
  • Jossebell

    Fixerat, Rörligt eller ruckbart?

    När man väntar sitt första barn så är ju fixeringen ett stort steg. Men för oss omföderskor så är det ju inte alls lika säkert att det fixerar sig alls under graviditeten. Därför undrar jag hur det ser ut för er. Jag är i v 32 och nu har barnet lagt sig tillrätta och är Rörligt. Jag förmodar att Ruckbart är mer stabilt men jag vet inte. Någon som vet?

  • Svar på tråden Fixerat, Rörligt eller ruckbart?
  • Jossebell

    Så äntligen visade det sig att huvudet sjunkit en våning och hamnat i läget ruckbart. Mer beräknas det inte bli så nu är man ännu ett steg närmare förlossningen.(v36)

  • Jossebell

    har aldrig hört talas om att det skulle vara farligt om inte barnet fixerar sig. Om föderskor ska absolut inte räkna med en fixering då det ofta inte blir någon sådan. Det viktigaste är att barnen har haft huvudet neråt under en tid så att man slipper akut kejsansnitt...

  • Jossebell

    Mitt vatten kom som en fors men inte var det någon som gnölade för att vi tog bilen upp till förlossningen. Iof så bodde vi bara 10 min resväg...
    Första ggn gick vattnet även då men det kom bara i små stötar då.

  • Jossebell

    Kommer från BM och är förvirrad. Under hela min grav har jag fått höra att troligen kommer det inte att bli någon fixering eftersom du inte är förstagångsföderska. Så när jag nu flyttat "fixeringen" från detta faktum så får jag idag veta att mitt barn ÄR fixerad!!!
    Nu ska vi bara hoppas att den lille behagar komma snart oxå.

Svar på tråden Fixerat, Rörligt eller ruckbart?