• gutegirl

    nån som kan nåt om voodoo???

    Har tydligen fått en massa förbannelser påmig nere i Afrika.Nån som vet vad jag kan göra tillbaka?

  • Svar på tråden nån som kan nåt om voodoo???
  • ming

    Du kan väl bara inte bry dig om det?
    Så vitt jag förstår så funkar voodoo bara om man själv tror på det. (Sägs det, iaf.)


    In yo face!
  • gutegirl

    Tja jag vet inte om jag tror på det, men HAN tror på det. Skulle vilja lägga lite förbannelser på honom såhan blir lite skraj. Det kan han gott ha!

  • jojjo113

    Du kan inte ge någon förbannelser om du inte praktiserar voodoo och är präst... Man kan inte heller använda det som hämnd för att någon gett dig förbannelser.

  • C Elegans

    Jag vet ganska mycket om sk voodoo. Voodoo, eller gri-gri som det ofta kallas i västafrika, är baserat på magiska föreställningar (det heter lite olika saker i olika regioner, det vi kallar voodoo är ett västerländskt samlingsnamn med den ursprungliga voodoon kommer från Benin).

    Jag förmodar att du har fått en svart gri-gri på dig. Precis som Jojjo skriver, så måste man vara "marabou", dvs en praktiserande, invigd "präst" för att kunna utföra voodoo. Vill du häva förbannelsen, eller hämnas, måste du själv anlita en marabou. Du kan då gå till en marabou som praktiserar vit gri-gri.

    Hur vet du att du fått dessa förbannelser på dig och vilken region i Afrika kommer den person ifrån som ordnat så att du fått förbannelserna?

  • C Elegans

    Glömde skriva: jag känner ett flertal marabous i Västafrika, men de bor där, jag betvivlar att det går att få tag i någon i Sverige.

    Tror du på voodoo?

  • quiz
    C Elegans skrev 2006-09-06 04:16:14 följande:

    Glömde skriva: jag känner ett flertal marabous i Västafrika, men de bor där, jag betvivlar att det går att få tag i någon i Sverige.

    Tror du på voodoo?


    Hej!
    jag undra över det du skrev. måste man alltså åka ända till afrika för att få kontakt med en marabous om man misstänker att man  har fått vodoo på sej? finns det ingen annan lösning?
Svar på tråden nån som kan nåt om voodoo???