• Anonym (Undra­r)
    Äldre 8 Sep 10:52
    2706 visningar
    54 svar
    54
    2706

    Fakta om rökning

    Jag undrar nu om det verkligen skadar min 3 månaders dotter om jag röker några cigg utomhus, hon ammar inte längre och sover i eget rum. Jag söker alltså fakta inte vad folk tror för det kan jag läsa i hundra trådar här men jag hittar inte ren fakta om saken. Är det någon som har nån länk kanske?

  • Svar på tråden Fakta om rökning
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 8 Sep 14:18
    #1

    *

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 8 Sep 15:34
    #8

    Anonym (suckar) Jag tycker faktiskt inte det är en korkad fråga och skamkänslor det har jag inte ett dugg. Att det är farligt för mig det vet jag mycket väl och det var inte det jag undrade. Men eftersom det inte verkar finnas nån fakta över huvudtaget om att det skulle vara farligt så tycker jag det är synd med alla här på fl som tror sig veta och gör rökande föräldrar ledsna. Om du inte tycker det är nödvändigt med dessa trådar jaa då förstår jag inte vad du skulle in och läsa denna för!?

    tröttmor: Ja tvättar händerna det gör jag

    Tack ni andra för stöd

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 8 Sep 15:41
    #11
    Anonym (undrar oxå) Jag har läst runt överallt och inte hittat någonting om att det skulle vara skadligt så länge man inte röker inne eller i närheten av barnet. Vi rökande mammor får helt enkelt stöta bort andras otroligt dumma komentarer.

    Anonym Tack för svar
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 8 Sep 15:45
    #12
    Anonym (suckar) Ja det är rätt tråkigt att du kommer in i en sån här tråd och gnäller eftersom jag skrev att jag klarar mig utan vad ni icke rökare tror. Om du kan visa mig fakta om att det skulle skada mitt barn så är det annat. Och att lukta illa är inte samma som att vara farligt!? Sen är du nog inte rätt person att säga nått att röka under graviditet och amning ÄR farligt.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 8 Sep 15:56
    #14

    Anonym (suckar) Ja och jag till skillnad från dig visste att det var skadligt för mitt barn när hon bodde i min kropp så jag som innan rökte ett paket om dagen och hade gjort det i 11 år jag la av så fort jag plussade och rökte inte ett bloss innan hon slutat amma...Så vem har "missat" mest information av oss båda egentligen.

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 8 Sep 16:28
    #17
    Anonym(suckar) Japp och jag gör mitt val nu! Och vem som är iq befriad det finns det säkert delade meningar om!

    Anonym (undrar oxå) Nej det är ingen fara.

    Med den här tråden ville jag visa att det faktiskt inte finns nån fakta om att det skulle vara farligt för om det va det då skulle information om det finnas.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 8 Sep 18:50
    #22
    Anonym (#4 och 9) Nej jag bryr mig inte så mycket om vad andra säger tröttmor Nej jag tänkte att det inte var någon fara
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 13 Sep 09:55
    #37

    Alvarsson: Nej jag röker aldrig inomhus  inte i bilen och tvättar händerna det gör jag också det är saker som känns så självklara för mig brukar även passa på när hon sover så jag inte ska andas på henne och lukta så mycket.

    Psyko Bitchen Bea: Det var inte så svårt för mig att sluta när jag hade plussat men det är ju så olika för alla. Det är ju bra att du försöker det är bara att kämpa på och det går mycket lättare om man inte lyssnar på alla andra som tjatar.

    Microlys: Nej jag rökte ingenting under graviditet och amning. Lukten ja den blir ju lite annorlunda så klart men jag försöker att inte gå ut och sen komma in och gosa med henne.

    lollisen: Jag har inte kunnat hittat nånting om astma eller PSD om man då inte röker i närheten av barnet. Men jag får fråga på bvc.

    Sen vill jag lägga till att jag röker max 5 cigg om dagen. Jag ser inte mig själv som en dålig mamma på nått sätt snarare tvärtom så kommentarer om att jag skulle vara sämre än andra bara för att jag röker dom tar jag inte ens in.

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 13 Sep 15:08
    #41

    lollisen: Ja röken tror jag säkert är skadlig, men fortfarande jag utsätter henne inte för röken. Jag har läst massor på alla möjliga sidor men det står inte ett ord om att röka utomhus utan rökiga miljöer och hon är inte i några rökiga miljöer.

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 13 Sep 19:01
    #47

    Okej det finns ingen som kan ge en länk till infomation om det men ni VET så då har jag ju fått svar.

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 13 Sep 19:30
    #51

    Minna07: Nej skulle aldrig utsätta henne för passiv rökning.
    Att jag skadar mig själv är nått jag är medveten om och jag känner en med KOL.

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 18 Sep 10:19
    #54

    Nej jag forsätter som jag har gjort jag förstod ju ändå att det inte skulle finnas nån fakta om att det är farligt
    Min dotter mår som en prinsessa och det kommer hon fortsätta göra. Att tala om för folk att man skadar sitt barn när man inte har nån fakta bakom sig det är fruktansvärt elakt men jag kan slå vad om att dessa mäniskor gör saker som är värre.

Svar på tråden Fakta om rökning