• my  baby

    oval spjälsäng????

    Finns det någon som vet var man kan köpa ovala spjälsängar. (Inte Stokke)

  • Svar på tråden oval spjälsäng????
  • Prego75

    Det är väl bara Stokke som saluför dessa numera - men det finns säkert begagnade från Ikea att köpa!

  • my  baby

    Hittar BARA stokke på blocket. Verkar vara svårt att få tag i!

  • Oviss

    Vet att de finns i babyproffsen butiker, men ingen aning om vad för sort de är, kanske är stokke där med Fundersam


    Tina + Richard = Snart bebis!
  • Fru Myhr

    Babyproffsen har en variant, Leander som vi ska köpa.

    Leander som spjälsäng

    Sedan görs den om till juniorsäng och ser då ut såhär:

    Leander som juniorsäng


    ... för du har slutat se i färg, och i din mun finns ingen smak...
  • Fru Myhr

    Sedan har IKEA haft en oval spjälsäng som numera utgått ur sortimentet, men den finns på Blocket bland annat fortfarande ifall man tycker att Stokke och Leander är för dyra.


    ... för du har slutat se i färg, och i din mun finns ingen smak...
  • Prego75

    Jo, det var ju ganska många år sedan Ikea slutade med sin, så det finns väl inte så många i omlopp längre, men jag har sett dem begagnat på blocket ibland! Håll utkik!
    Jag tycker att Stokkes är jättefn och bra eftersom den går att variera så mycket, tyvärr är den ju ganska dyr (dessutom hade vi inte plats för en oval säng!)

  • MHoof

    Vad kostar den där stokke spjälsängen då? Jag vill ha en men har ingen aning om vad dom kostar.

  • Ekstam

    Jag har en oval spjälsäng i björk från ikea, som jag köpte begagnad från blocket. Kolla där..men de brukar bli ganska dyra.

    Lycka till!

  • Johanna 87

    tror barnenshus har en i sin katalog, ring och hör med dom!

  • Fru Myhr

    Stokke kostar 4990 kr NY.
    Leander 5990 kr, men den går göra om till juniorsäng som jag tidigare skrivit.

    Tydligen medföljer madrasser till båda sängarna.


    ...och genomskinlig grå blir jag utan dina andetag... ( J. Berg)
  • matte71

    Vi har en oval IKEA-säng till salu i Umeå om någon är intresserad. Bra skick och med madrass och lakan.

Svar på tråden oval spjälsäng????