• Annettiz

    Katten äter tvål!!!!!!

    Har kommit in i badrummet flera ggr de senaste veckorna och sett ena lilla kisseponken stå på ahndfatet och slickat i sig tvål!!!!!!!!! de kan ju inte va normalt? haha. Fast dom borde inte äta nått som e farligt, den instinkten har väl katter??

    skumt iaf.

  • Svar på tråden Katten äter tvål!!!!!!
  • tjms

    katter är lite speciella! jo dem borde ju ha den instinkten!

  • EllBee

    Min hankatt ställer sig alltid och lapar i duschen så fort man duschat och i det vattnet är det ju både duschcreme, schampo och tvål. Kan ju inte vara nyttigt men han envisas... Har funderat på om han har nån brist på nåt ämne men han äter samma som honkatten och hon gör inte så.

  • KPV0701

    Min systers katt slickade jämt på betonplattor när hon var ute och nu har det visat sig att hon hade någon bristsjukdom.

    Men å andra sidan så får ju katter lite knäppa idéer - min ena buse älskar linsvätska.. Hur normalt e det?! =)

    Kanske du kan prova att byta foder och se om det är något som ger med sig?

  • Annettiz

    Dom får väldigt varierad kosta.Köper såna där 10kg säckar från djuraffären med Royan Canin mat. Mne var 10kg varierar jag till olika smaker och så... SÅ dom böör inte få i sig för lite av någonting, dom äter ingen ICA Whiskas skräp eller så =)

    Kanske mans ka ringa o kolla upp det?? Blev rädd nu när nån skrev att det kan vara en brist på någonting... Eller så är han bara en knasboll. Resten av hans personligehet passar in på "knasboll", så varför inte!? hehe

  • Annettiz

    Dom får väldigt varierad kosta.Köper såna där 10kg säckar från djuraffären med Royan Canin mat. Mne var 10kg varierar jag till olika smaker och så... SÅ dom böör inte få i sig för lite av någonting, dom äter ingen ICA Whiskas skräp eller så =)

    Kanske mans ka ringa o kolla upp det?? Blev rädd nu när nån skrev att det kan vara en brist på någonting... Eller så är han bara en knasboll. Resten av hans personligehet passar in på "knasboll", så varför inte!? hehe

  • saga o kevin

    hahahhaha.. tvål... har han sagt en massa fula ord kanske...Skrattande..skämt.. min kisse har oxå konstiga grejer för sig.. han biter på plastpåsar..heheheh

  • cutthroat

    Min katt tuggar på mig så fort jag smort in mig.

  • Irma78

    Min knasiga katt drar av bladen på buskar. Inte heller vidare normalt.

  • vermilion

    Samma här, lillkissen slickar på tvål, schampooflaskor, toalettrengöringsmedlet, ajax och i sockerskålen. Mumma! Hon är iofs ganska så bäng i huvudet så lite kanske det skadar? Fundersam

  • Jenko

    När vi hade badkar o man badade med skum så var vår katt där o åt upp skummet, haha Men efterråt så blev han alltid förkyld lr nåt, nös o gick an, så han fick sluta med skum-ätandet

  • Cats9

    Katter har tyvärr inte den instinkten, att inte äta saker som är giftiga för dem. Är du rädd om din lille katt bör du se till att inte ha kemikalier tillgängliga. Inte ha diskvatten m diskmedel stående i diskhon och ingen tvål framme (finns ju lämpliga pumptvålar nu). Liksom för katter giftiga blommor/krukväxter. Trodde själv tidigare att man inte behövde vara orolig pga deras instinkter.

    ????

  • Hdvdvd

    Kolla bara så att tvålen inte innehåller glykol, glykol smakar sött och kan vara väldigt gott för små barn och djur. MEN är väldigt farligt att få i sig!

Svar på tråden Katten äter tvål!!!!!!