• Äldre 26 Oct 16:55
    10657 visningar
    28 svar
    28
    10657

    nån som vet nåt om Citodon?

    har fruktansvärda smärtor pga foglossning, har nu fått Citodon av min läkare eftersom d inte fanns nåt annat att göra.

    vet att d inte ska påverka fostret men ja e iaf lite orolig.

    D starkaste ja nånsin har tagit är alvedon å mina p-piller eftersom ja e väldigt anti mot medicner som e syntetiska.

    E d nån som vet om Citodon kommer påverka barnet iaf?

  • Svar på tråden nån som vet nåt om Citodon?
  • poecia
    Äldre 26 Oct 17:01
    #0

    *puffar*

  • Karro midsom­marbru­d
    Äldre 26 Oct 17:05
    #0

    Vet andra som tar just Citodon vid svår foglossning. De ska vara ok. Tror absolut inte det är nån fara, de skulle aldrig skrivit ut det vid några tveksamheter. Ta du dem om du har ont!
    Kram

  • Äldre 26 Oct 17:06
    #0

    Jag har fått Panocod (samma som Citodon men annat namn) mot migrän av min läkare, enligt henne och fass är det inga problem med dessa tabletter vid graviditet. Men det känns ju alltid olustigt att knapra piller.

    En lång tråd om detta läkemedel finns här: www.familjeliv.se/Forum-4-120/m1038774.html

  • Fanny
    Äldre 26 Oct 17:18
    #0

    Jag har under min graviditet fått byta min vanliga migränmedicin till just Citodon, så det ska inte vara någon fara.

  • Gotteg­risen
    Äldre 26 Oct 17:20
    #0

    Är man osäker på mediciner så kan man alltid titta på fass.se

  • Fillif­jonkan
    Äldre 26 Oct 17:23
    #0

    Citodon är paracetamol, samma som alvedon, fast med kodein tillsatt, så det är inga "farligheter".

  • Titti och mini
    Äldre 26 Oct 17:37
    #0

    www.janusinfo.org kan man få info om ev. fosterskador o medicin. Där finns bra statistik som ofta är lugnande

  • Sunshi­ne78
    Äldre 26 Oct 17:47
    #0

    Vill bara säga att jag åt två citodonbrustabletter när jag hade tandvärk..
    Spydde hela dagen och låg och skakade..tog kanske för stor dos!
    Men din läkare vet väl hur mkt du ska ta..Kram och hoppas du blir bättre!

  • MissWi­ren
    Äldre 26 Oct 17:52
    #0

    Jag har fått citodon..blev själv enormot dåsig, men min BM sa att det inte påverkade fostret negativt, så jag får väl lita på henne!

  • Fillif­jonkan
    Äldre 26 Oct 18:51
    #0

    Det är kodeinet man blir trött av, det är därför man inte får köra bil när man tar dem.

Svar på tråden nån som vet nåt om Citodon?