• aabb
    Äldre 4 Oct 14:24
    3035 visningar
    5 svar
    5
    3035

    Barnomsorg i Rönninge/Salem

    Berätta gärna alla negativa och positiva erfarenheter om olika dagis/dagmammor i området!!!!

  • Svar på tråden Barnomsorg i Rönninge/Salem
  • Äldre 4 Oct 18:51
    #1

    Puffar åt dig, vill också veta!

  • OneAnd­Twins
    Äldre 4 Oct 21:37
    #2

    Beror helt på var du bor!!! Dagmammor vet jag inte mycket om men Gammelgården är bra men svårt att få plats på. Rönninge förskola (tror jag den heter) är alla nöjda med som jag känner har haft sina barn där. Skogsängsgården är bra också svårt att få plats på, framförallt vid andra tider än augisti. Sen finns det ett nyöppnat vi Söderby som jag inte vet vad det heter. Det ska tydligen ha kanonfina lokaler och bra fröknar... Säkert en hit om man bor i dom krokarna.... Men som sagt även om kommunen är liten så ligger förskolarna på vitt skilda ställen så lite beroende blir det ju på var man bor...

  • Äldre 4 Oct 22:12
    #3

    Trevligt med folk från Salem/Rönninge!!! Är själv uppvuxen där men bor i Bromma nu men mina föräldrar bor kvar. Jag gick på Solgården (Söderbyvägen, vid Fasanstigen ungefär) som liten, det är väl kyrkan som har det nu? Tycker att Solgården har en otroligt härlig gård med skog och grejer (om dom inte "styckat av" den eller nåt). Min mamma jobbar på Sysslagården så dom är nog bra  

  • OneAnd­Twins
    Äldre 5 Oct 08:10
    #4

    GummiGutta: Själv är jag uppvuxen i Bromma men bor i Salem/Rönninge..... Man brukar säga att det går en Berlinmur mitt i Stockholm om man är uppvuxen på norra sidan så brukar man hålla sig på sin sida av Berlinmuren oavsett om man tar sig närmare eller längre från stan och likdant om man är uppvuxen på södra sidan.... Kul att det finns fler utbrytare...

  • Äldre 29 Aug 17:04
    #5

    pufffff

Svar på tråden Barnomsorg i Rönninge/Salem