• Mammat­illfem
    Äldre 6 Oct 23:47
    8814 visningar
    30 svar
    30
    8814

    Min älskade son!

    Saknaden är stor
    efter dig,vår son och bror-större än någon tror!

    Dagar,veckor går...blir till år-i våra hjärtan är stora sår
    vi ser dig i våra tankar medans tiden bara går

    Tiden,den som nu för alltid stannat den där dagen i augusti-
    därifrån räknar vi nu dagar,veckor,månader och sedan år

    En dag träffa dig igen vi vet att vi får
    men tills dess hur har du det? Undrar ju hur du mår?

    Har du jaktmarker där du nu är,kan du höra musiken du hade så kär?
    Ser du oss nere här?
    Du besöker oss i drömmarna och tankarna,så verklig,som förr-
    kanske ser du oss genom himlens dörr
    Syskon,mamma andra här, som har dig kär
    välkomnar dig att vara oss när
    finnas bland dina nära-kanske oss ödmjukhet än mer lära,
    du unge man,som vandrar de vägar ingen vandrat har
    där man inte sorgen har kvar
    lever i en annan tid,där bara glädjen tar vid
    kära älskade- säg du ingen smärta känner och har frid i sinnet
    så vi varmt och tryggt kan fortsätta le, med dig i minnet
    och i våra hjärtan ha dig nära,vi,din familj,dina kära...
    Du för alltid levande ju är,i oss,runt oss,inne här...
    Du nog lugnt vandrar kring,ler-, och ser,att vi gråter,tills vi ses åter...och lever i det paradis där du nu bor,älskade son och bror- vill se oss le,inte bara tårar som falla, på oss alla...
    ska tänka på de-vet du kan se-att vi LEVER me - tror det glädje dig kan ge?
    Varmaste kramen som tänkas,känner du? Den kommer härifrån,till dig-nu!

  • Svar på tråden Min älskade son!
  • Mammat­illfem
    Äldre 7 Oct 00:21
    #3

    Tack...känner för att skriva till min son något fint med kärlek nu,kanske den tid som han lämnade oss,nu,fast för idag 7 veckor sedan...*saknar,älskar,gråter*
    Vi vet inte när,men någongång på tidig natt...när ingen visste någonting...lämnade han oss,livet,allt...*gråter*

  • Mammat­illfem
    Äldre 5 Nov 11:10
    #13

    Älskade barnet mitt-saknaden är smärtsam,gör ont,värker hela tiden,har insett att det har hänt-ibland-ibland inte,ännu...inte så där riktigt...HUR ska en mamma kunna det,attens fina,älskade barn inte är med längre? Man vet,men...det är omäktigt svårt,men KÄRLEKEN till DIG finns här,ännu,har alltid gjort i alla dina underbara dagar,år och olika åldrar-och DEN kommer jag att varmt känna och ha kvar-alltid!!! DEN kan ingen ta ifrån mig!Älskar dig oerhört,du min för alltid varme,känslosamme,fina son,22½ år för alltid,men med alla underbara minnen jag har som mamma till dig,från när du låg i min mage,när du kom,som världens sötaste lilla knyte,till den där busiga,söta,tankfulle lille pojken med massor av härlig fantasi och humor,till tonåringen med alla frågor,till den varma,omtänksamma,snälla,duktiga unge man,son,bror,morbror,sambo,jägare,kompis,barnbarn,barnbarnsbarn och allt du blev..den fantastiska tiden jag upplevt med dig-som din mamma-har jag för alltid kvar,inom mig,på foton,med mig...och du finns för alltid kvar i mig,i oss,med oss,kring oss!

  • Mammat­illfem
    Äldre 14 Nov 17:43
    #17

    Unge son,älskade pojken min-
    GRATTIS på namnsdagen din!
    Ja,det är ju EMIL den 14 november
    och vi till dig i himlen sänder
    kramar,kärlek,värme i mängder!
    Tror,vill tro,att du det känner-
    från mamma,syskon,andra,vänner...
    BAMSEKRAM nu kommer från oss här-
    till dig,som vi har så innerligt,varmt kär!

  • Mammat­illfem
    Äldre 19 Nov 18:26
    #18

    Idag-tre månader sedan vår värld kollapsade-har jag tänkt mkt på dig,Emil,gråtit,undrat,lyssnat på din musik..sett dig så verklig framför mig...din varma,vänliga blick,ditt korta snaggade hår,som du klippte själv,jag har i mitt inre KRAMAT Om DIG hårt,varmt och länge...vaggat dig sakta i min famn och strukit dig över det sträva håret..som förr,men så verkligt,så verkligt..i mitt inre..så levande du känns! Tänkte på dig innan jag somnade med,när du klippte dig här hemma,och ropade in mig för att du ville jag skulle se,noga,om alla hår var jämna,så inget stack upp...och känna,se...de var en eller någon mm,hårtråna,nyklippta...kände,"jodå,det ser bra ut..så noga är det väl inte?" kunde jag säga,det är fint,perfekt..och du var kritisk,men nöjd till slut...Saknar allt vanligt vardagsliv med dig,allt,skratta,se på tv,film,prata,alla långa diskussioner,skämt från dig,när vi åt,fikade,skojade tillsammans med syskonen,allt...allt...
    TÄNKT så mkt PÅ DIG,så LEVANDE,framför mig,som du var-(är)-för oss,för mig....och vet att en saknas,fattas,för alltid i våra liv..men finns inom,med,oss...vart vi än är-alltid!Lever med oss!

    Idag var din storebror och hälsade på din lillasyster med familj,och han frågade din lillebror om han skulle med hem till mamma,sedan kom han hit,hem till oss,och åt,var underbar och busade lite med er lillebror och fick en rejäl kram...han kanske var förbi dig sedan? In our hearts for ever you will be.Love U !

  • Mammat­illfem
    Äldre 9 Dec 09:09
    #19

    Hade en underbart verklig DRÖM i antt-som jag lever nu på-lääänge..drömde om min älskade son,vi pratade,umgicks,han levde,vi var tillsammans,som förr-som något år sedan kändes det-kramade om honom,bara var levande,pratande TILLSAMMANS-kändes så VERKLIGT,så SJÄLVKLART,så som det var-och jag vaknade med känsla av att jag fÅTT TRÄFFA min innerligt älskade son-faktiskt-pratat,allt..så underbart! *gripande*

  • Mammat­illfem
    Äldre 10 Dec 21:38
    #21

    Varmaste KRAMEN till min älskdae son och vår underbara bror idag på andra advent från oss...som har varit och tänt ljus idag,lillebröderna,17 och 6,lillasyster,20½,mamma,systerbarnen,3½ och 14 månader...12 ljus LYSTE upp vackert i en halvcirkel runt den hjärtformade stenen..lyste för DIG,Emil,som DU lyste upp VÅRA liv alltid...älskar dig så mkt att det inte finns ord...Mamma,syskon,syskonbarn....*Här kommer en STOR,VARM KRAM älskling- till dig från mig,syskon,systerbarn* ÄLSKAR dig för alltid-det kan inget ändra! *Kram igen*

  • Mammat­illfem
    Äldre 21 Dec 22:21
    #23

    Min älskade son!
    Har varit till dig idag-tänt ett varmt,kärleksfullt ljus,pratat,strukit stenen ömt...och sade till dig att nästa gång jag kommer till dig är ant på JULAFTON...när jag sagt det kom tankarna..JULAFTON -UTAN DIG ??? Nej,nej,nej,nej,nej!Allt brast..jag bara storgrät framför ljusen vid graven,grät så jag skakade i förlamande förtvivlan....det gjorde så ont i hjärtat..

    JUL...det älskade du - ingen blev så glad som liten som DU vid jul,ingen ville pynta och göra fint så varmt,vackert och ombonat som du,och jag,och julen älskade du...som mamma gör...ingen gav så vackra inslagna klappar och paket som du,med glänsande,vackra papper så fina att bara utsidan var så fin att man knappt hade hjärta att öppna dem - ändå var insidan,det du GAV -ännu vackrare -ALLTID...precis som DU är och var...vacker,stilig,fin,omtänksam - både på utsidan -snygg,stilig,leende - och på insidan - det viktigaste -fin,varm,omtänksam och kärleksful!!!
    Du var en varm,snäll tomte åt lillebror och syskonbarnen,så snäll..och du gjorde det galant!
    Nu sitter vi själva,utan DIG,UTAN vår innerligt varme,älskade,fantastiska EMIL - vår underbara son,bror,morbror...på jul,alltid...alltid...och det svider i hjärta och själ,men vi har dig inom oss,med oss,alltid,alltid..NU,då och för alltid...ty ingen som är älskad kan någonsin gå förlorad - och DU var - ÄR - innerligt älskad!

    Vi älskar dig EMIL - det vet du -då,nu och för alltid..jul och annars,vår mysiga,finurligt mysgoa son,bror,allt...*KRAMAR Mamma*

  • Mammat­illfem
    Äldre 23 Dec 16:36
    #27

    En STOR,VARM omkramande JULKRAM till DIG min älskade omtänksamma,mysiga SON - nu dagen före julafton - från din mamma!
    Älskar dig enormt - är så stolt över dig,min fina son - ville visa dig för alla! Den känslan finns ännu,förståss - men får visa bilder,foton och BERÄTTA hur underbart varm och känslosamt snäll du var - ÄR -!
    JULKRAMAR till dig kommer här - från mamma och syskonen 4 som har dig inne här (i våra hjärtan) ! ÄLSKAR DIG!!! *Kramar om,hårt,hårt*

  • Mammat­illfem
    Äldre 2 Jan 13:12
    #29

    Jag älskar dig,saknar dig,gråter...kan inte förstå detta hemska - än - kanske aldrig? Saknaden bara växer i storlek,intensitet och styrka,och oförståendet att DU - levande,glada,mysiga,varma EMIL - skulle vara "borta" - i en annan dimension - är ofattbart svårt att försöka få in,förstå...det går liksom inte...för du LEVER ju så VERKLIG,varm och som vanligt inom oss och HELA TIDEN är du MED oss.."ser" dig,"hör" dig,allt...sååå vanlig,kramig,med omtänksamma,vänliga,varma ögon...Pratar om dig,till dig,tänker på dig - varje dag - hela tiden -du ÄR ju med oss Emil - du FINNS ju,varje dag I VÅRA LIV ! Så ÄR det,så KÄNNS det,och så ska det vara...
    Ändå är saknaden påtaglig på alla våra familjeträffar och mysiga stunder - en plats gapar ekande TOM - en SAKNAS alltid -och det gör ont,smärtar såå...att vi smärtsamt alltid är en MINDRE...UTAN den underbaraste,mysigaste,snällaste,varmaste,gladaste son och bror som vi har haft glädjen att ha HOS OSS hela tiden,förut...kunnat krama,skratta tillsammans med,se,höra VARA nära,känna din värme,allt...livet rasade ihop,som ett korthus,för 4½ månad sedan...och jag vet inte om det någonsin orkas byggas upp igen ?

    ÄLSKAR DIG EMIL ! Nu börjar ett NYTT ÅR..ett år då DU,vår innerligt älskade son och bror,inte är med-hemska tanke-för första gången...det som inte skulle hända,det hände...mardrömmen kastade sig över oss när vi minst anade...allt rasade...men,något som aldrig rasar,eller ens minskar,är KÄRLEKEN till dig - den är lika stor,stark,och finns där alltid,och DEN kan INGEN ta ifrån oss...lia som den enormt,innerligt varma,stora STOLTHET jag känner för dig och dina syskon - DEN är lika stor,bubblande och mäkta stor alltid - alltid!
    Oerhört älskad och enormt saknad - men lever för alltid vidare inom oss,med oss,i våra liv..både i tanken,känslorna och att vi känner att du lever i din nya värld - bredvid oss...är här..eller hur älskling ?

Svar på tråden Min älskade son!